SHARE
(Flickr / flickr.com/photos/wonderlane/)

Jedno od ključnih pitanja menadžmenta je kako izvući najbolje iz radnika. Mnoge su teorije o tome što motivira ljude da obave sjajan posao, učine nešto što premašuje njihova dnevna zaduženja ili propisane norme.

Komunikacijska agencija Cicero Group pokušala je to nedavno utvrditi velikim istraživanjem. Istraživanje je obavljeno online anketom na 980 zaposlenika američkih tvrtki s više od 1000 zaposlenih, u dobi od 25 do 60 godina.

Cilj je bio utvrditi što motivira ljude da obave sjajan posao. Evo što su otkrili: zaposlenicima je najvažnije da netko prepozna njihov trud. Tako je odgovorilo 37 posto ispitanika, dok ih je 13 posto odgovorilo da im nije potrebna dodatna motivacija jer sami sebe motiviraju. Nakon njih slijede oni koji žele da ih šef inspirira, pa oni koji bi htjeli imati više autonomije. Zaposlenici koji bi htjeli da ih se više plati kako bi bili motivirani su na petom mjestu i tek ih je sedam posto.

Jedan od ispitanika ostavio je u anketi ovaj komentar: “Nedostatak priznanja mog rada je za mene dovoljan razlog da raskinem odnose s kompanijom. Lijepo je dobiti povišicu, ali meni treba i da netko prepozna moj trud.”

Anketari su, među ostalim, usporedili radnike u istraživanju koji prema ocjenama svojih menadžera i drugim kriterijima spadaju u top 5 posto prema kvaliteti rada s prosjekom zaposlenika obuhvaćenih istraživanjem. Utvrdili su da je njima još važnije da organizacija ima dobru politiku priznavanja dostignuća svojih djelatnika. Druga kompanijska politika koja je njima bila važna je bila politika promoviranja. Najmanje im je bila važna politika davanja povišica – za jedan postotni poen manje važna nego prosječnom ispitaniku.

Kad su ispitanici upitani kako bi oni sami motivirali zaposlenike da su menadžer, također su većinom odgovorili da bi to učinili priznajući učinke njihovog rada. Za tu se opciju odlučio 35 posto ispitanika, dok bi ih 22 posto vodilo primjerom. Povećanje plaće opet spominje tek sedam posto ispitanika.

Vjerojatno se većina zaposlenika u Hrvatskoj u karijeri srela sa šefovima koji su škrti na pohvalama. To kao da se uči u hrvatskim poslovnim školama kao standardna praksa. Činjenica jest da ne treba pretjerivati, ali kad zaposlenik učini više nego se od njega očekuje, zdrav razum sugerira da bi bilo dobro priznati to. Sada imamo i znanstveni dokaz.

3 KOMENTARI

Ostavi odgovor