SHARE

Većina nas radi u organizacijama koje su hijerarhijski ustrojene. Što se više ide prema vrhu, posao je zanimljiviji, odgovornost veća, a materijalni uvjeti poželjniji. Sa svime time najčešće dolazi i ugled te mnoge druge neopipljive dobrobiti.

Ako ste se ikad zapitali, zašto vas promaknuća zaobilaze, ili zašto mimo vas napreduju neki kolege koji su kasnije od vas zaposleni, naizgled nisu niti pametniji niti talentiraniji, bloger G. E. Miller misli da zna odgovor na ta pitanja – sve je u stavu.

Većina ljudi je nezadovoljna, ili nije posve zadovoljna svojim poslom. Prema američkim istraživanjima, nešto više od polovice Amerikanaca nezadovoljno je poslom. U Hrvatskoj je situacija bolja, ali većina Hrvata bi mijenjala nešto na svom poslu – plaću, kolege, radnu atmosferu.

Miller smatra da je za napredak karijere najvažniji pozitivan stav, koji se ogleda i u dinamici zaposlenikove interakcije sa suradnicima, koja je ključna za uspjeh. Pozitivan stav na poslu stvara sliku o zaposleniku kao pobjedniku koji može povesti druge i spreman je za ubrzanu promociju na bolju poziciju. Tri su jasna razloga zašto je to vjerojatno točno:

1. Pozitivan stav pokazuje spremnost na prilagodbu

Današnja ekonomija se neprestano razvija u potrazi za profitom, i prilagodljivost je iznimno važna. Rasmislite samo o novinama. Svi znamo koliko su naklade pale zbog interneta. Medijska industrija morala je otpustiti mnoštvo ljudi, i panično se pokušava prilagoditi novim uvjetima.

Mislite li da će, kad krenu otpuštanja, svoj posao zadržati pesimist koji misli da je internet prolazna stvar i da će tisak jednom opet biti najvažniji? Oni koji su prihvatili da se ponašanje čitatelja promijenilo i procvali su u novim okolnostima imali su najbolje izglede da zadrže svoj posao, ili da se čak nađu na novom, boljem, radnom mjestu.

2. Pozitivnim stavom pokazujete da podnosite stres

Prema američkim istraživanjima, 40 posto promjene zaposlenika događa se zbog posljedica stresa. Kad je o rukovodećim pozicijama riječ, to može biti iznimno skupo za poslodavca. Znamo li te statistike, ne čudimo se što će poslodavci radije promovirati na rukovodeću poziciju osobu s pozitivnim stavom, nego onu s negativnim.

3. Ugodnije je raditi s pozitivnim ljudima

Biste li radije radili s nekim tko je pozitivan i ugodan, ili s nekim neugodnim i pesimističnim? Odgovor je jasan. Štoviše, većina ljudi bi radije radila s nekim tko je ugodan, ali manje inteligentan od prosjeka, nego s jako pametnom osobom koja ima loš stav. Slično razmišlja i menadžment – a kad nekog promoviraju, ustvari biraju svoje najbliže suradnike.

Kako onda pokazati menadžmentu da ste pozitivac i timski igrač, spreman za promociju?

1. Primjećujte sve suradnike i oslovljavajte ih imenom

Ako radite u velikoj tvrtki, dnevno susrećete desetke i desetke ljudi. Koliko često vas ni ne pogledaju? Pozdravite ih i oslovite imenom – ljudi vole čuti svoje ime. Ako kolege o vam misle da ste samotnjak, nećete biti omiljeni niti će vas poštivati. Stoga nećete ni biti unaprjeđeni, a možda ćete čak i biti prvi na redu za otkaz. Promijenite se.

2. Prvi dojam je najvažniji. Pobrinite se da bude dobar

Svi smo imali bolne susrete pored uređaja za fotokopiranje ili spremnika za vodu s nekim tko je podijelo s nama tragičnu priču o svom poslu. Nemojte biti ta osoba. U tvrtki u kojoj radi mnogo ljudi, brzo se donose odluke želite li se s nekim družiti ili ne. I ostaju zauvijek. Ne možete kontrolirati tuđe mišljenje o sebi, ali možete mu dati elemente na osnovi kojih će donijeti to mišljenje. Pozitivan stav će vam osigurati da vas bitni ljudi neće izbjegavati.

3. Snimite se dok razgovarate s drugima ili prezentirate

Tvrdi se da 93 posto dojma na druge ostvarujemo neverbalnim čimbenicima kao što su ton glasa, izražajnost i položaj tijela. Samo sedam posto otpada na sadržaj onog što govorimo.

Ako nismo svjesni kako izgledamo dok komuniciramo s drugima, to nam može naštetiti. Pogrbljena ramena, gledanje u stranu dok netko drugi govori, poštapalice, sve su to znakovi koje ljudi mogu tumačiti kao negativnost i nezainteresiranost. Najbolji način da otkrijete svoje neverbalne signale je da se snimite kamerom dok komunicirate kod kuće ili držite prezentaciju (stvarnu ili simuliranu), te proučite snimke. Isprva će vam biti bolno vidjeti sebe, ali gledanje takvih snimki je jedini način da zaista doznate kako izgledate u komunikaciji s drugima.

Uz malo truda i pozitivan stav, brzo ćete pronaći uspjeh u karijeri.