SHARE

Mladi ljudi sa svježim fakultetskim diplomama, koji tek ulaze u svijet rada, karijeru, često misle da su naučili sve što im je potrebno. Kasnije će shvatiti da su bili u krivu, kao i to da se nekom poslu mogu naučiti tek radeći ga. Zato liječnici imaju toliko kliničke prakse i dugo stražiranje. Odgovor na pitanje kako uspjeti u poslu krije se u pažljivom građenju karijere, profesionalne reputacije i razvijanju vještina.

Jedna od ključnih stvari koja se na fakultetu ne uči je upravljanje vlastitom karijerom. Blog Pick the Brain donosi 8 sjajnih savjeta za to:

1. Karijera nije život

Mnogi od nas se oslanjaju na svoju karijeru kao mjerilo zadovoljstva u životu. A onda nas dnevni pritisci na poslu pregaze i otkrijemo da više nemamo vremena, energije ni inspiracije.

Za neke ljude, kao da je posao postao dio tijela, i kad u njemu nisu uspješni, osjećaju se fizički loše. Rezultat toga je da se u trenutku kad karijera ne ide po planu pitaju je li s njihovim životom sve u redu. Držati karijeru i život odvojenima je odličan način za ostvariti dobru perspektivu prema jednom u drugom.

2. Budite nezamjenjivi (bar za jednu stvar)

Postoje stvari koje znate raditi, ili možete naučiti raditi, koje će vas učiniti iznimno vrijednima sebi i drugima. Identificirajte svoje specijalnosti i zatim se posvetite tome da u njima postanete jako dobri. Procjenjujte redovito svoje talente i sposobnosti. Što znate raditi, a da je drugima teško? Kad otkrijete po čemu se razlikujete od drugih, i potrudite se da razvijete te vještine, postat ćete vrijedni i bit će vas teško zamijeniti.

3. Ne dopustite stagnaciju u karijeri

Živimo u svijetu brzog tehnološkog razvoja. To ima izravne posljedice na vašu karijeru. Pratite razvoj na svom području. Čitajte članke i knjige kako biste ostali u tijeku. Ako vaš posao to nudi, idite na seminare u druge obuke. Pronađite mentora koji će vas obrazovati. Nemojte se uljuljkati i biti zadovoljni stvarima u kojima ste već dobri. Uvijek možete biti bolji, pa se potrudite da doznate kako.

4. Čuvajte svoje vrijeme kao zjenicu oka

Na poslu nas često obasipaju “hitnim” zahtjevima. Oni mogu prekinuti naš proces razmišljanja. Ponekad nam treba i dvostruko više vremena za neki zadatak zbog prekida. Naučite reći ne, kad imate povoda, i rješavati zadatke prema prioritetima.

5. Radite na vještini ophođenja s ljudima

Možda radite toliko dobro, da na vas nikad nema prigovora. Ali ne napredujete. Zvuči poznato? Jedan od glavnih razloga zašto ljudi nemaju uspjeha u karijeri je nedostatak vještine u ophođenju s drugima. To može biti i razlog nezadovoljstva, kao i smanjene produktivnosti. Zaključak: na putu prema gore, morate znati s ljudima.

6. Komunicirajte učinkovito za dobru karijeru

Bez obzira na industriju u kojoj radite, za uspjeh će vam trebati dobre vještine usmene i pismene komunikacije. Pažljivo slušajte sve što vam govore. Učite od onih koji ostavljaju dojam da komuniciraju bez napora.

7. Ostanite smireni

Događa nam se da zaboravimo da smo u radnom okruženju, pa se počnemo ponašati kao tinejdžeri. Bez obzira što se dogodilo, nemojte eksplodirati ili demonstrativno odustati od svega. Kad je najteže, morate sačuvati racionalnost i moći ćete se nositi s bilo čim. Nema vještine koja zavređuje više poštovanja od smirenosti kad ste pod paljbom. Udahnite duboko, prošetajte se oko zgrade i ugasite svoju frustraciju prije nego se počnete baviti problemom.

8. Čuvajte svoju reputaciju

Ljudi s kojima se družite uvećat će vašu vrijednost, ili će vas stajati dobre reputacije. Ako trošite vrijeme s tračerima i ogovarate druge, kazna će vas jednom stići. Otkrijte kako razviti i održati pozitivan i iskren poslovni imidž. Okružite se pozitivnim ljudima koji žele učiti i napredovati. Kad danas pogledate svoju karijeru, tko je bio najodgovorniji za vaš uspjeh? Što biste vi savjetovali onima koji tek ulaze u svijet rada?

1 KOMENTAR

Comments are closed.