SHARE

Uredna radna površina bez distrakcija je jedan od najvažnijih uvjeta za povećanu produktivnost. U neredu se teško koncentrirati na posao, i razne sitnice stalno odvlače pozornost.

Blog Productivity 501 preporuča niz savjeta o organizaciji radnog stola iz vlastitog iskustva. Većina savjeta primjenjiva je u većini poslovnih okruženja. Evo kako to izgleda kod blogera Marka Sheada:

1. Riješite se olovaka koje ne koristite

Imam jednu vrstu olovke koju volim koristiti, ali svakih mjesec dana, otprilike, moja čaša za olovke napuni se raznim slučajno prikupljenim alatima za pisanje. Ako ih nećete koristiti, nemojte se bojati baciti ih. To je samo nepotreban nered. Što manje nereda, to ste bliže organiziranom radnom stolu.

2. Odredite mjesto za stvari iz džepova

Vaši ključevi, mobitel, slušalice i ostalo trebaju imati dom. Idealno bi bilo držati ih u ladici kroz koju su već provučene žice za punjenje strujom. Na žalost, stol koji trenutno koristim nema ladice, pa sam izdvojio malo prostora pod monitorom koji inače ne mogu ni za što drugo iskoristiti. Tamo su i svi moji kablovi od punjača, pa ih ne moram tražiti.

3. Čim se više koristi – tim bliže

To je ključni tip organizacije. Ono što koristite svaki dan trebate držati na dostupnijem mjestu od onog što koristite svakih nekoliko tjedana. Tako nalaže zdrav razum. Ali lako je popustiti i urediti stol prema estetici, a ne prema praktičnosti. Ako predmete koje koristite često stavite bliže sebi, manje ćete morati pomicati predmete koje koristite rijetko, i radit ćete manji nered.

4. Sklonite elektroniku od pogleda

Vaš modem od kablovskog operatera, bežični ruter, UPS zaštita i drugi slični uređaji ne smiju biti na stolu. Čak i ako imate dovoljno prostora, potiču vizualni dojam nereda. Redukcija viška stvari na stolu olakšava put od neurednog stola do organiziranog stola. Kad imate organizirani radni stol mnogo lakše raditi.

5. Brz pristup dokumentima

Trebali biste moći bez ustajanja uzeti novu omotnicu, označiti je i spremiti u vašu dokumentaciju. Lak pristup dokumentaciji je jedan od najvažnijih savjeta za oraganizaciju ureda. Ako morate u to uložiti veliki napor, nećete dugo ostati organizirani.

6. Skeniranje dokumenata

Skeniram važne dokumente i držim ih u kompjuteru kao PDF fajlove. Koristim OCR, pa su dokumenti pretraživi. To je osobito korisno ako puno putujete. Problem je utvrditi, što skenirati, a što samo odložiti. U svakom slučaju, na organiziranom stolu nema papira.

7. Sredstva za čišćenje

Čist radni stol olakšava organizaciju. Volite li čistiti svoj stol tekućinom za prozore i papirnatim ručnicima, imajte ih negdje pri ruci. Češće ćete se odlučiti prebrisati radnu površinu. Još praktičnije je nabaviti vlažne maramice s kojima ćete stol prebrisati u desetak sekundi.

8. Blok za zapisivanje

Tijekom dana stizat će vam brojevi telefona, imena, adrese i drugi podaci koje ćete htjeti sačuvati. Držite ih sve na jednom mjestu i bit ćete produktivniji. Imam lošu naviku da zgrabim upotrijebljenu kovertu i zapišem na nju telefonski broj. Ako imate poseban blok samo za zapisivanje takvih podataka, nećete ih gubiti.

9. Organizirajte žice

Žice elektroničkih uređaja u trenutku vam prekriju stol. Maknite sa stola sve uređaje koji na njemu ne moraju biti. Žice možete urediti pomoću čičak trake. Bitno je da su dovoljno duge kako bi ih mogli skloniti od pogleda. Ako su prekratke, možda to nećete moći učiniti. Ako možete, koristite bežičnu opciju. Teško je držati radni stol urednim, ako izgleda poput gnijezda. Postoje i radni stolovi s kanalicama za žice, pa razmislite o nabavci takvog stola.

10. Nemate dovoljno ladica?

Imao sam veliki radni stol koji se sastojao samo od staklene površine i metalnog okvira. Izgledao je super, ali nisam imao gdje sa stvarima. Stoga sam kupio komodu za pohranu. Volim koristiti i policu za knjige punu kutija za skladištenje. Koristim i dva ladičara na kotačićima, koje gurnem pod stol kada mi ne trebaju.

11. Svjetlo za radni stol

Pobrinite se da je vaš radni stol dovoljno rasvjetljen. Bit će ga lakše održati urednim.

12. Organizirajte u hodu

Lakše je biti organiziran, nego pokušavati nešto organizirati kad je već sve gotovo. Trebali biste konstantno raditi na urednosti svog stola. Ako zapnete usred velikog projekta i stol vam se otme kontroli, prije odlaska kući uredite bar jedan manji dio. Uz svakodnevni mali napor, ostat ćete na pravom putu.

6 KOMENTARI

  1. […] Internet je učinio kućni ured unosnijim nego je bio prije 20 godina, a rad kod kuće je izvrstan način za uštedu novca dok posao ne krene. Ono što mnogi mali poduzetnici koji kreću od kuće ne shvaćaju je da je psihološko razgraničenje između radnog prostora i prostora za odmor esencijalno. Uredski prostor koji ste uredili u svom domu koristite samo za rad, kako biste poboljšali produktivnosti te izbjegli uobičajene zamke koje vam odvlače pažnju i ruše motivaciju. Evo i malo savjeta o tome kako urediti svoj radni stol. […]

Comments are closed.