SHARE
Vrh planine
(Flickr / flickr.com/photos/bozzo2m/)

Uspješni ljudi su oni koji ostvaruju ciljeve, dalo bi se zaključiti iz svega što je Stratego tijekom proteklih nekoliko mjeseci pisao o uspjehu. Međutim, ono o čemu do sada nismo pisali je samo postavljanje ciljeva.

Riječ je o ključnom alatu u osobnom i profesionalnom razvoju iz više razloga. Stoga vrijedi naučiti postavljati ciljeve. Ali, postavljanje ciljeva se kao alat može koristiti i unutar specifičnih djelatnosti i tvrtki kao alat za ostvarivanje uspjeha. Štoviše, uvjereni smo da većina uspješnih tvrtki i profesionalaca to i čini.

Prvo malo o tome kakvi ciljevi moraju biti. Važno je da su ciljevi specifični i mjerljivi. “Bolja učinkovitost” nije takav cilj. “Nijedan neodgovoreni email u mom inboxu u petak u 17 sati” je takav cilj. Slično je i s osobnim ciljevima – “biti zdraviji” nije cilj, nego lijepa misao.

“Trenirati po pola sata šest dana u tjednu” već više liči na cilj, a “istrčati 5 kilometara za manje od 25 minuta do 1. rujna” je već veoma konkretan osobni cilj.

Ključno je da cilj ima rok do kojeg se mora ostvariti – zato imamo tjedne, mjesečne i dugoročne ciljeve. Također, cilj mora biti ostvariv. Ne možete sebi za cilj zadati “mir u svijetu” čak ni ako ste Barack Obama, a “kvalifikacije za OI 2020.” dolaze u obzir ako ste vrhunski sportaš.

Većina nas povremeno postavlja ciljeve koji su specifični, mjerljivi i vremenski ograničeni, a da toga nismo ni svjesni. Primjerice, student koji je odlučio riješiti sve ispite prije početka iduće akademske godine učinio je upravo to. Koliko bi tek uspjeha imao kad bi to radio svjesno i metodično?

Jednom kad ste definirali svoje ciljeve, učinite sljedeće:

1. Zapišite ciljeve na papir

I aplikacija na pametnom telefonu je OK, ali papir je nekako bolji. Razradite ciljeve prema tome što ćete ostvariti do kraja tjedna, do kraja mjeseca i do kraja godine. Možete voditi i listu dugoročnih ciljeva, primjerice, što ćete ostvariti do 2020. ili tome slično.

Neka vam jedan od ciljeva bude redovito pregledati popis, kako ne biste zaboravili u kojem smjeru idete i kako bi ciljevi utjecali na vaše svakodnevno ponašanje.

2. Razbijte ciljeve na manje zadatke

Ako za svoj cilj za idućih godinu dana postavite, primjerice, da će vaša mala tvrtka imati milijun kuna prihoda, morat ćete to malo razraditi kako biste uspjeli. Vi najbolje znate kako izgleda vaša branša i što morate poduzeti, ali primjera radi, u tom bi slučaju mogli cilj podijeliti na mjesečne ciljeve, pa bi u prvom mjesecu trebali predvidjeti regrutaciju prodajnih predstavnika i pripremu reklamnih materijala, u drugom mjesecu obilazak ključnih klijenata, u trećem 50 tisuća kuna prometa, u četvrtom 80 tisuća kuna prometa i tako redom.

3. Postavite široku paletu ciljeva

Ako ćete se već prepustiti ciljevima vođenom načinu življenja, zadajte sebi ciljeve u različitim sferama. Jedna dobra skupina ciljeva mogu biti poslovni ciljevi, bilo da se tiču napretka u karijeri, iznosa plaće ili uspjeha vašeg privatnog biznisa. Druga skupina mogu biti financijski ciljevi – koliko ćete uštediti, koliko ćete uložiti u razne financijske instrumente, do kada ćete vratiti sve dugove koje imate i slično. Treća skupina mogu biti fitness ciljevi – koliko ćete do nekog roka moći pretrčati, na koju ćete se planinu popeti, koliko ćete podići iz čučnja. Četvrta skupina bi trebali biti osobni ciljevi – usvajanje ljubimca iz skloništa, završavanje tečaja stranog jezika, svladavanje osnova nekog hobija.

4. Ne odustajte od postavljanje ciljeva

Jednom kad ste zacrtali cilj, ostvarite ga. Ako promislite o ovim pravilima, vjerojatno ćete pronaći pravu granicu da vam postavljeni ciljevi budu izazovni, ali ostvarivi. I odaberite ciljeve koje zaista želite ostvariti, inače nećete uspjeti.

3 KOMENTARI

Comments are closed.