SHARE

Kad pogledate svoj radni stol, što vidite? Na mojem je trenutno čaša vode, jedna košara s nekoliko potrepština i mobitel u kutu. I to je sve. Inspirira li vas vaš radni stol da učinkovito radite?

Puno ljudi misli da kreativnost buja u neredu, ali to je najčešće zabluda; većina nas najbolje radi u urednom prostoru bez distrakcija.

Prevelik nered na radnom stolu mnogima otežava koncentraciju. Gotovo je nemoguće održati fokusiranost kad stalno morate kopati po stvarima kako bi našli ono što vam treba.

Uredno i učinkovito radno okruženje pomoći će vam da razmišljate jasnije i da održite tok misli.

Evo kojih 6 jednostavnih načina za uređenje radnog prostora predlaže blog Pick the Brain:

1. Budite rigorozni i riješite se nereda na radnom stolu

Ako vam nešto ne treba, bacite to u smeće. Ako vam treba, ali ne sada, odmah to odložite ili pohranite. Treba vam samo nekoliko sekundi da papire i druge svari sortirate, ali ako ih samo nagomilavate, kasnije će vam biti jako teško ih pronaći. U današnje doba, uistinu malo toga je nezamjenjivo, stoga nemojte previše razmišljati oko bacanja određenih stvari.

2. Koristite ostavu koja ima zatvorena vrata

Postoje stvari koje vam trebaju, ali  nema razloga da vam je većina njih stalno na vidjelu. A i stvari koje čuvate u ormaru ili ostavi skupljat će manje prašine. To ne znači da sve morate nagurati u ormar, ali ako vaše spise i dokumente držite sortirane u kutijama u ostavi, radno mjesto će vam izgledati uglađeno i smireno. Ako je to presterilno za vaš ukus, košare obložene tkaninom na policama mogu vam pomoći da budete uredni, a da pritom radno mjesto izgleda toplo u udobno.

3. Predmete grupirajte prema tipu zadatka

Primjerice, omotnice, markice i naljepnice za adrese držite zajedno kako bi lakše slali pisma. Ili sve bitne materijale i bilješke za pojedini projekt čuvajte u jednoj košari ili kutiji. Tako ćete uštedjeti dragocjeno vrijeme i lakše čistiti nakon posla. Puno je lakše 5 predmeta staviti u jednu kutiju, nego ih staviti na 5 različitih mjesta.

4. Za ukrase uvedite posebno pravilo

Odredite da ćete, ako kupite ili dobijete na poklon određenu umjetninu ili ukras, staviti ih na stol samo ako uklonite neki stariji ornament. To će vam pomoći da izbjegnete gužvu i nered na stolu, i lakše ćete odolijevati nekontroliranoj kupovini ukrasa. Ako je manje ukrasa, vaše će oko više cijeniti svaki pojedini.

5. Neka vam uređivanje postane rutina

Nažalost ne postoje prečaci; jedini način da vam uređivanje postane rutina, jest da polako razvijete naviku čišćenja. U početku će vam možda biti malo naporno, ali kad jednom razvijete naviku, neće vam biti teže od pranja zubi prije spavanja. Uređivanje radnog mjesta ne bi trebalo trajati dulje od 5 minuta, a uštedjet će vam puno vremena i živaca sutradan.

6. Radite u skladu s prirodnim instinktima, a ne protiv njih

Bit će vam puno lakše učinkovito ugladiti stvari ako promislite gdje bi ih inače odložili – tamo ih i stavite. Primjerice stručnu literaturu koja vam treba svakodnevno za posao držite blizu radnog stola umjesto da stoje na polici u dnevnom boravku. Sigurno vam je ormar za kapute i cipele odmah pod ulaznih vrata. Ključno je da stvari držite na njihovom prirodnom mjestu, i to nan način da izgleda organizirano, a ne zakrčeno.

Trebat će vremena dok vam uređivanje radnom prostora postane navika. Imajte malo strpljenja, držite se ovih 6 koraka i puno ćete lakše stvari započinjati i dovršavati.

1 KOMENTAR

  1. […] Umjesto da radite ništa, krenite s nečim. To može biti i jednostavan zadatak; očistite stol, bacite smeće, operite posuđe. Obavite nekoliko jednostavnih zadataka kako bi razvili tijek, pokrenuli pogon. Kad ste u radnom tijeku, lakše ćete započeti izvršavati obveze. A i čišći će vas prostor motivirati. Neuredno radno mjesto često potiče odlaganje zadataka. […]

Comments are closed.