SHARE

“Koliko imaš godina?” je pitanje kojeg se bojite da ćete ga čuti na pauzi. Kad otkrijete svoju pravu dob, slijede šokirani izrazi lica, a netko uvijek promrmlja “sad se osjećam staro.” Koliko god je zanimljivo čuti koliko davno su vaši suradnici diplomirali, neugoda koja proizlazi iz velikog razotkrivanja vaše dobi nikad nije vrijedna toga. Nećete moći umaći tim neugodnim trenucima ni kad budete stariji, ali do tada, evo nekoliko načina kako zadobiti poštovanje na poslu od ljudi koji vas ne doživljavaju ozbiljno jer ste mladi.

1. Odjenite se za priliku

Čuli ste za izraz “odjenite se za posao koji želite”. Sad kad imate posao, odjenite se za dob koja vam treba. Kao mladu osobu, bolje će vas percipirati ako vaša garderoba izgleda profesionalno. Uočite kako se odijevaju uspješni ljudi na vašem radnom mjestu. Malim promjenama možete učiniti svoj izgled profesionalnijim. Za žene to može biti ozbiljnija frizura, potpetice srednje visine ili ruž suptilne boje. Za muškarce, uredna brada, košulje dobrog kroja ili ručni sat. Ne morate se odreći svog stila zbog posla. Još uvijek možete biti vi, ali malo profesionalniji.

2. Uvježbajte svoj govor

Ako vas plaši ulazak u svijet profesionalaca koji dugo rade svoj posao, ništa čudno. Strah, nervoza i nedostatak iskustva mogu prouzročiti lošu komunikaciju na poslu. Jedan od načina kojima se možete tome oduprijeti je da uvježbate što ćete reći prije razgovora ili telefonskog poziva. Mladi ste, i možda vam ono što radite svakog dana nije još posve sjelo. Isplanirate li važne razgovore u svom umu, podsjetit ćete se na sve što već znate, ali možda lako zaboravljate. Zapišite natuknice na papirić. Vježbajte što ćete reći dok se vozite do posla. Bit ćete spremniji za jasnu i preciznu komunikaciju, što je znak profesionalnosti.

3. Pretvarajte se dok ne uspijete

Ako želite da vas doživljavaju ozbiljno, morate sami sebe doživjeti ozbiljno. Samopouzdanje je korisno na radnom mjestu. Dovoljno je da drugi povjeruju da ste kvalificirani za svoj posao, a za to vi morate prvi to povjerovati. Ako ste samouvjereni, bolje ćete obaviti posao, a suradnicima neće niti pasti na pamet da vas pitaju koliko imate godina. Zračite li samopouzdanjem, izgledate kao da znate odgovore na sva pitanja.

4. Postavljajte pitanja

Naravno da ne znate odgovore na sva pitanja. Veliki dio profesionalnosti i zrelosti je spremnost na postavljanje pitanja. Ljudi koji bi vas trebali podržati vjerojatno će znati da ste novi u svijetu rada. Ako su vas zaposlili, žele vam pomoći da se profesionalno razvijete. Postavljanje pitanja i pokazivanje želje da postanete dobar zaposlenih nije samo znak zrelosti, nego i prilika da usvojite nova znanja te pokažete drugima da ste spremni za napredak. Važno je postaviti prava pitanja u pravo vrijeme. Pričekajte trenutak kad vaš šef ima vremena za razgovor i pripremite se ranije informacijama koje postoje u priručnicima i uputama, kako ne biste rasipali tuđe vrijeme.

5. Pazite na vrijeme

Kako upravljate svojim vremenom na poslu je nešto što je gotovo isključivo u vašim rukama. Uložite malo više truda kako bi stekli poštovanje – nije loše predati izvješća koja su vas tražili dan ranije. Budite spremni i prisutni nekoliko minuta prije nego sastanak počinje. Odgovarajte na mailove i javljajte se na telefon. To su mali koraci koji na dnevnoj bazi jačaju vašu reputaciju među kolegama i šefovima.

6. Koristite mladost u svoju korist

Bili vi svjesni toga ili ne, vaša dob može biti vrijedan resurs. Kad ste novi u nekom polju, imate priliku učiti, ali i donijeti neke svježe ideje. Nekima će koristiti vaša perspektiva jer ste završili školovanje kasnije nego vaši kolege. Jednom kad izgradite odnos sa suradnicima, možete ponuditi svoje uvide kao svježu perspektivu. Dobra tvrtka se uvijek mijenja. Najbolje nove ideje dolaze od ljudi koji hrabro propituju stare načine. Ako to radite s taktom i poštovanjem prema suradnicima, ljudi će zaboraviti da su ranije sumnjali u vas zbog vaše dobi.

Uzbudljivo je i izazovno biti mladi zaposlenik. To je divno vrijeme razvoja, i kao odrasle osobe, i kao profesionalca. Teško je probijati se kroz neugodu koje će sigurno biti kad ljudi shvate koliko vam je godina. Ali ustrajte. Iako smo tek počeli raditi, jednog dana ćemo mi voditi tvrtke.

(prilagođeno s Lifehacka)