SHARE

Ako ne volite ono što radite pauze za ručak čine vam se kao praznici, a onih zadnjih petnaest minuta do kraja smjene nikako ne prolazi. Nervozni ste, iscrpljeni, neraspoloženi- i tako svaki dan. Čini se da vam je sve teško jer niste zadovoljni načinom na koji koje provodite i trošite svoje vrijeme- česta je to pojava. Uostalom tko očekuje da ga posao usreći, otkad je sreća bitna ? Prema istraživanju provedenom nasveučilištu Warwick  „nesretni“ zaposlenici pokazuju se 10% manje produktivnima dok oni „sretni“ pokazuju poboljšanje od 12% u produktivnosti. Rezultati imaju smisla – kad smo sretniji s onim što radimo pa minimalno trećinu dana ili kad barem u tom vremenu pronalazimo neke segmente koji nas vesele, lakše i bezbolnije odrađujemo i ono što nam je manje milo. U nastavku stoga pet koraka koji vam mogu pomoći da povećate razinu sreće, a tako i produktivnosti na poslu.

Poboljšajte jutarnje raspoloženje

Vjerovali ili ne, par loših minuta ujutro može vam pokvariti cijeli radni dan.Zagori vam tost, promakne autobus ili zapnete u prometu. Istraživanje pokazuje da vaše jutarnje raspoloženje direktno utječe na vašu produktivnost tijekom dana.

Zato si ujutro uzmite vremena za nešto što vas istinski veseli, što god to bilo. Vježbanje, doručak po želji, fina šalica kave iz kafića koji volite, gledanje videa na Youtubeu, bilo što zbog čega ćete se osjećati dobro. I u ured zakoračiti s osmijehom, spremni da osvojite svijet!

Uzimajte više pauza

Zatvoriti se u sobu i izolirati na duže vrijeme radi izvođenja određenih zadataka ili rada na pojedinim projektima može vas izluditi od dosade. A dosada vas čini nefokusiranima i loše utječe na produktivnost.

Rješenje ? Uzimajte više stanki. Naleti produktivnosti u kombinaciji sa stankama razbijaju monotoniju posla. Pojedite nešto, prošećite se ili se samo ustanite sa stolca i protegnite noge. Male pauze će vas opustiti, utjecati na raspoloženje i vrlo važno – nakon njih ćete se lakše vratiti svom poslu i bit ćete fokusiraniji.

Napomena: stateški birajte vrijeme kad ćete si uzeti pauze i pazite da one budu organizirane i uklopljene u raspored. U suprotnom bi mogle postati dodatna distrakcija koja vam ne treba.

Stvorite pozitivno nabijen odnos s kolegama

Prema Shawnu Achoru, autoru knjige The Happiness Advantage, dobra “društvena mreža” na poslu bitan je faktor u stresnim situacijama. Pritom se ne misli na internetske društvene mreže, već na krug ljudi s kojima radite. Organizirajte neke aktivnosti s ljudima s posla, odite zajedno na ručak na mjesto na kojem nikada niste bili. Ako vidite da vam je kolega pod stresom, podružite se s njim, pružite mu potporu. Velika je vjerojatnost da će i vama ta pomoć jednog dana trebati. Dobri i pozitivno nabijeni odnosi s kolegama s posla poboljšat će osjećaj zadovoljstva i sreće, a time i utjecati na vašu produktivnost.

Pronađite nešto što ćete napraviti nakon posla, a čemu ćete se imati radovati cijelog radnog dana

Jedan od razloga zbog kojih se možemo osjećati nesretnim jest neprestano prakticiranje jedno te iste rutine nakon napornog dana posla. Doći kući. Jesti. Spavati. I tako opet iznova svaki dan.

Puno ćete lakše i poletnije pristupiti poslu sljedeći dan ako znate da vas nakon čeka nešto zbog čega vam srce kuca brže. Nađite si neki hobi, počnite se baviti nekom fizičkom aktivnosti, odite u kino ili kazalište, s prijateljima ili sami, a tu i tamo se čak možete odvesti se na neko fino pivo. No nemojte pretjerati, nije lako raditi mamuran.

Uzmite si vrijeme za refleksivnu procjenu

Ponekad se čini da je teško pronaći pozitivne aspekte u monotonim poslovima. Ipak pokušajte odvojiti petnaest minuta i sagledati sve što ste taj dan radili. Zabilježite svaku, ma koliko malu sitnicu koju biste mogli označiti pozitivnom te vodite dnevnik s tim zapisima. Činjenica da imate zapisane i zabilježene stvari koje ste taj dan napravili, a koje su vas usrećile na neki način dat će im veću vrijednost, a vama jasnije dočarati osjećaj postignuća.

Prilagođeno s Pick the Brain