SHARE

Svi imamo one dane kad nam baš i ne ide. I to je u redu, kad se zbilja radi o jednom danu ili nekom periodu neproduktivnosti iza koje stoje konkretni razlozi. No što kad lijenost postane obrazac, kad se ne možemo izvući iz začaranog kruga neproduktivnosti i krivnje koju za istu osjećamo ? Internet i društvene mreže nude nam pregršt prostora za distrakciju kojima moramo odolijevati svaki dan. No kad se obavimo ono što smo si zadali i ono što trebamo bolje se i osjećamo. U nastavku zato donosimo pet načina s kojima si svaki dan možete učiniti bitnim i produktivnim.

Spriječite odugovlačenje tako što ćete si smanjiti mogućnost izbora

U bilo kojem drugom polju zalagala bih se za suprotno no u ovom kontekstu autor teksta je u pravu. Kaže kako su najneproduktivniji dani koje je imao bili upravo oni u kojima je znao da zadatke može ostaviti za kasnije pa je tako češće radio ono što mu se sviđa prije negoli što je radio ono što mora.

Uskoro je shvatio da, ako započne dan na krivi način, na takav će ga način i završiti. Promjena se dogodila kad je shvatio koliko mu je za budućnost važna prva polovina dana.

Svaki dan odredite prioritetne zadatke

Jednako je tako važno znati postaviti prioritete, da se ne bi dogodilo ono što se dogodilo autoru teksta dok to nije promijenio- ili je bio mentalno premoren jer nije uzimao pauze dok je odrađivao zadatke ili se nije mogao fokusirati zbog previše distrakcija uzrokovanih multitaskingom ( prvenstveno neprestanim chekiranjem mejlova i društvenih mreža ). Ono što mu je nedostajalo jest mjesto na koje bi mogao staviti sve zadatke i obveze koje mora ispuniti kako ništa ne bi zaboravio, a sve bi bilo uredno i sistematizirano. U tome mu je pomogao Todoist uz kojega je lakše mogao odrediti prioritete i razmišljati čiste glave. Koristili tu ili neku drugu aplikaciju, važno je samo da imate jedno mjesto na kojem pregledno možete zapisati sve stvari koje se sjetite da morate napraviti.

Započnite dan s najvažnijim zadatkom i koristite timer

Autor je svako jutro zapisao tri, četiri važna zadatka koja je trebao obaviti taj dan. Koja je najvažnija stvar koju danas moram napraviti – zapitao bi se. Tim važnijim zadacima posvetio bi dva do tri sata, a kad bi riješio prvi i najteži kroz ostatak dana bi radio lakše, s dozom uzbuđenja i osjećaja trijumfa zbog već postignutog. Kasnije je shvatio da su mu najneproduktivniji dani bili oni koji su uključivali pojam „hitno“ zahvaljujući prethodnoj lijenosti.

„Najteži dio svakog važnog zadatka jest početak rada na njemu. Jednom kad počneš raditi na vrijednom zadatku motivacija za nastaviti dalje će doći prirodno“. Brian Tracy

Korištenje timera povećava produktivnost

Kada bi radio za računalom, autor bi si postavio timer na 60 minuta, bez obzira na to što radio. Tako je znao da ima sigurnu pauzu te je bio puno manje podložan distrakcijama i multitaskingu.

Kratki sažetak svih koraka

  1. Tretirajte prvu polovinu dana kao osnovu za vaš rad i u tom vremenu pokušajte napraviti što je više moguće važnih stvari.
  2. Izbacite sve podatke o zadacima i obvezama iz svoje glave na papir ili na računalo, koristeći aplikaciju ili neki vlastiti sistem sistematizacije rada. To će vam omogućiti da sve obveze sagledate objektivno i tako bolje i jasnije odredite prioritete.
  3. Svaki dan odredite 3-4 stvari koje morate napraviti, a onda i onu koja je najvažnija.
  4. S najvažnijim zadatkom započnite radni dan.
  5. Bonus savjet : isplanirajte tjedan unaprijed koliko god to možete te odredite najvažnije zadatke za svaki dan, na što se želite i trebate fokusirati.

Prilagođeno s Pick the Brain