SHARE

Urednik Entrepreneura Jason Feifer piše kako je taman prije završavanja ožujskog izdanja tog poznatog časopisa dobio neuobičajeno osobnu poruku od jedne žene u Chicagu koja ga je zamolila da napravi priču o restoranu koji njen dečko želi pokrenuti. „Osjećala sam potrebu da vam se javim jer se ponekad brinem da on neće biti otkriven ili uopće dobiti priliku da ostvari svoj san“ napisala mu je.

Feifer joj je napisao da suosjeća s njom, ali da im je tajming loš. Priču bi napisao samo o onome što se događa sljedeće, kada su ciljevi postignuti i mogu inspirirati druge. Entrepreneur je pun priča u kojima se prikazuju razni problemi i kako ih riješiti, što znači da problem mora biti riješen da bi se o njemu pisalo. „Kada tražite medijsku pozornost, morate imate svrhu, a osobna potvrda nije dobra svrha“, piše Jason Feifer.
Poduzetnici često rade takve greške. Znaju da žele medijsku pozornost, ali nisu sigurni zašto. Kad netko objavi priču o vama to je svakako laskavo i motivirajuće, no isto tako može uzeti puno vremena i biti jako skupo – privlačiti medije znači kontaktirati milijun novinara (većina kojih vam se nikad neće javiti), davati puno toga besplatno (što u velikoj većini slučajeva neće rezultirati s naslovnicom), a možda čak i najam publicista (što ne garantira ništa). Kao i sve investicije i ova mora biti vrijedna vašeg vremena i novaca.

Prije negoli kontaktirate novinare, zapitajte se: Imam li jasan cilj i može li mi medijska pompa pomoći da tamo dođem? Ako je odgovor na oba pitanja „da“, razmotrite koji mediji bi vam bili od najveće vrijednosti. Svake novine, magazin ili web portal čita određena vrsta publike – ako gonite krivu, tratite svoje vrijeme.
Jason Feifer priznaje – ovisno o tome kakvi su vam ciljevi, čak i priča u Entrepreneuru može biti beskorisna. Primjerice, u prosincu je kreator CapBooma poslao poruku Feiferu te ga zamolio da poprati njegovu Kickstarter kampanju za razvoj jedno posebno kreiranog otvarača za boce. On je imao jasan cilj – trebali su mu donatori. No potratio je vrijeme na kontaktiranje urednika poslovnog magazina. „Čak i da sam pisao o njegovom gadgetu, to bi napravilo malo razlike. Naši čitatelji žele inspiraciju, ne savjete o tome što da kupe. On je trebao ciljati na časopise fokusirane na kupce koje čitaju mladi muškarci“, piše Feifer.
Pa zašto bi se onda netko strateški javio glavnom uredniku Entrepreneura? „Srećom, to znati, nije moj posao“kaže Jason Feifer. Njegov je fokus, kaže, pronalaziti dobre priče za svoje čitatelje, i te će priče ispričati bez obzira uklapaju li se u nečiju medijsku strategiju. Ipak, iz znatiželje je pitao neke svoje prijatelje koji se bave PR-om za koje sam znao da će mi iskreno reći.

„Svatko želi biti poznata roba, a biti u Entrepreneuru pomaže mojim klijentima da dosegnu potrebnu razinu bivanja poznatim i pouzdanim koja im je potrebna da bi radili svoj posao“, kaže Gregg Delman iz G Three Media, firme koja se često bavi tehničkim start-up-ovima. Kaže kako ne bi odabrao magazin poput Entrepreneura za poboljšati prodaju- ne bi mu pomoglo. „Najveći cilj mojih klijenata jest taj da ih se drži bitnim u njihovom polju“.

Jon Bier, iz Jack Taylor PR-a razmišlja slično. „Priča u ovom magazinu je ključni dio veće strategije, ali sama po sebi nije nešto što će potaknuti prodaju“. Ipak navodi jednu iznimku: „Ako ste agencija koja radi nešto inovativno, ovo je najbolje oglašavanje koje možete dobiti s obzirom na to da su većinski Entrepreneurovi čitatelji i sami poduzetnici te bi mogli biti na tržištu za ovakav tip usluge“.

Možda niste sigurni je li medijska pokrivenost vrijedna „lova“. Možda, poput one žene iz Chicaga niste spremni za prime time. To je također u redu. Zapravo, u boljoj ste formi kako biste to shvatili. Feifer piše kako je nedavno upoznao osnivača medijskog startupa koji ovo savršeno opisuje. Dugo je vremena bio na kušnji, ispričati svoju priču medijima ili ne, u nadi da bi mu to moglo pomoći u pronalasku novih partnera. Ipak se suzdržao i sam je pronašao partnere. Sada ima veliki, impresivni posao i utjecajnu priču za otkriti te je počeo posezati za publikacijama koje mu mogu pomoći u sljedećoj fazi posla