Udruga Nismo same organizirala radionicu “Dodaci prehrani i suplementi kod onkoloških bolesnica”

U prostorima Udruge Nismo same održana je deveta radionica na temu „Dodaci prehrani i suplementi kod onkoloških bolesnica“. Na radionici koju je vodila Zrinka Rendić-Miočević, dr. med., spec. onkologije i radioterapije s Klinike za tumore Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice Zagreb, pacijentice su imale priliku dobiti pregled najčešće korištenih suplemenata u onkologiji. Imale su priliku pojedinačno prokomentirati indikacije, kontraindikacije, moguće nuspojave i interakcije prvenstveno dobivene iz rezultata randomiziranih kliničkih studija koje su temelj moderne medicine bazirane na dokazima (evidence-based medicine), a ne na osnovu sporadičnih ili anegdotalnih slučajeva.

Udruga Nismo same je održala svoju devetu radionicu u sklopu EU projekta „Nisi sama – educiraj se uz zdravu kavu s nama“ koji se temelji na organizaciji „zdravih kava“ u 15 gradova diljem Hrvatske i devet radionica u prostoru Udruge. Radionice su namijenjene ženama svih generacija, zamišljene su kao jedan oblik radne terapije, a glavni cilj je promocija zdravlja i zdravih aktivnosti. Tema ove radionice je bila „Dodaci prehrani i suplementi kod onkoloških bolesnica“ na kojoj su zainteresirane žene imale priliku postavljati pitanja, kao i iznijeti svoja iskustva s korištenjem određenih suplemenata i dodataka prehrani.

Radionicu je vodila Zrinka Rendić-Miočević, dr. med., specijalistica je radioterapije i onkologije na Zavodu za radioterapijsku i internističku onkologiju Klinika za tumore. Diplomirala je na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2003. Na Zavodu je zaposlena od 2007., a od 2012. kao specijalistica radioterapije i onkologije. U svakodnevnoj praksi ponajviše se bavi radioterapijom bolesnika/bolesnica s karcinomom dojke, karcinomima probavnog i urogenitalnog sustava te ginekološkim tumorima. Također, jedna je od radioterapijskih onkologa koji provode ginekološku brahiterapiju (unutrašnje zračenje) kod bolesnica s karcinomima maternice. Odslušala je poslijediplomski znanstveni studij na Medicinskom fakultetu u Zagrebu. Trenutno je u procesu izrade doktorske disertacije.

„Jako sam zadovoljna kako je protekla radionica, posebice zato što nije bila jednosmjerna komunikacija. Ugodno smo o svemu razgovarale, žene su postavljale pitanja i iznijele svoja iskustva o temi koja je vrlo široka i kompleksna. Konkretno, govorili smo o najvažnijim vitaminima i znanstvenim spoznajama o primjeni većih doza određenih vitamina na rizik od razvoja određenih tumora, kao i na ishod onkološkog liječenja. Dotaknuli smo se i minerala i elemenata u tragovima, prvenstveno smo govorili o suplementaciji kalcija i vitamina D u očuvanju koštanog zdravlja kod bolesnica na onkološkom liječenju. Na kraju se povela jedna vrlo zanimljiva rasprava o alternativnim pripravcima kojih na tržištu danas ima nebrojeno i većina onkoloških bolesnica neminovno dolazi u napast primijeniti jedan ili više alternativnih pripravaka koji se oglašavaju kao sredstva koja jačaju imunitet i direktno uništavaju tumorske stanice bez nuspojava. Za kraj, sudionicama radionice pokušala sam objasniti kako se u medicini odlučuje o primjeni nekog lijeka u kliničkoj praksi, odnosno što znači medicina temeljena na dokazima i kako dobivamo te važne dokaze koji su nam dovoljno vrijedni da bismo određeni pripravak proglasili lijekom i odobrili ga za upotrebu“, izjavila je Zrinka Rendić-Miočević, dr. med., specijalistica je radioterapije i onkologije na Zavodu za radioterapijsku i internističku onkologiju Klinika za tumore.

„Jako mi je koristila radionica. Tek sam na početku liječenja i kao svi sam strahu i puna pitanja. Istovremeno dobivam različite informacije o tome što bi mi sve moglo pomoći tijekom liječenja pa mi važno poslušati stručnu osobu koja je u toj tematici i koja će reći: ovo možete, a ovo ne možete. Ovo je moja prva radionica uopće i hvala vam što ste nešto tako organizirali“, izjavila je Helena Povijač, jedna od sudionica radionice. Ovim hvalevrijednim projektom, Udruga Nismo same ulaže velike napore kako bi novooboljelim ženama osigurale psihološku podršku, edukaciju i pravilno informiranje uz opuštajuću atmosferu i razgovor s liječnicima, ali i druge aktivnosti poput kreativnih radionica koje se provode u prostorima Udruge.

Horváth: Nedostatak zaposlenika u kompanijama negativno utječe na postizanje ESG ciljeva

Manjak zaposlenika u svim granama industrije izazov je koji utječe na poslovanje kompanija, te se procjenjuje da će se kompanije i naredne godine nastaviti suočavati s gorućim problemom nedostatka kvalitetne radne snage. Nedostatak zaposlenika utječe na postizanje ESG ciljeva, što gotovo svi financijski direktori kompanija (99 posto) dugoročno smatraju najvećim izazovom, pokazalo je istraživanje konzultantske kuće Horváth u kojem je sudjelovalo 80 financijskih direktora europskih kompanija koje ostvaraju prihode i preko milijardu eura.

Uz postizanje održivosti, financijski direktori su kao najveće izazove za kompanije naveli

nedostatak vještina i kibernetičke prijetnje. Očekivano je da se nedostatak radne snage odražava na poslovanje i ispunjavanje strateških ciljeva, organski rast kompanije i dugoročno stvaranje vrijednosti, a više od 50% financijskih direktora u istraživanju je priznalo kako je pesimistično oko pronalaska odgovarajućih zaposlenika.

‘’Kao izravne posljedice takve situacije, povećat će se opseg posla za postojeće zaposlenike, cijena rada će nastaviti rasti te se očekuje usporavanje implementacije novih poslovnih rješenja unutar kompanija’’, izjavio je Robert Ćuzela-Piljac iz konzultantske kuće Horváth.

Zbog nedostatka zaposlenika, u kompanijama sve manji broj ljudi obavlja svakodnevne, redovne zadatke, pa su kompleksni, posebni projekti često zanemareni zbog nedostatka kadrova, zbog čega četvrtina financijskih direktora koji su sudjelovali u istraživanju sumnja u mogućnost ostvarivanja ESG ciljeva koje si postavlja kompanija.

Kao važan dio rješenja tog problema, financijski direktori vide transformaciju kompanije. Strateški smjer transformacije je jasan: izgradnja otpornosti na vanjske utjecaje, dugoročno stvaranje održive vrijednosti i posljedično organski rast, ključna su područja na koje kompanije trebaju usmjeriti svoj fokus u nadolazećim godinama.

Istraživanje je pokazalo i svjesnost o transformaciji same uloge CFO-a u kompaniji, kojeg gotovo svi ispitanici vide kao funkciju koja osigurava otpornost i stabilnost kompanije. Financijski direktori preuzimaju sve više i više odgovornosti u kompaniji i nisu isključivo zaduženi za upravljanje financijama, već utječu na ključne teme najvišeg menadžmenta’’, izjavio je Robert Ćuzela-Piljac.

Dvije trećine financijskih direktora ustvrdilo je i da njihov odjel ima problema s nedostatkom djelatnika, a čak 83 posto ispitanih vjeruje da će se ovaj problem pogoršati, te imati negativne posljedice po kompanije.

Jabil započeo gradnju centra izvrsnosti za proizvodnju u Osijeku

Globalni pružatelj proizvodnih rješenja Jabil Inc. (NYSE: Jabil) danas je predstavio izgradnju centra izvrsnosti za proizvodnju u Osijeku. Time je započela realizacija projekta koji će, kada dosegne svoj puni potencijal, otvoriti 1500 novih radnih mjesta i pokrenuti novi val gospodarskog razvoja u Slavoniji. Jabil trenutno zapošljava više od 250 000 djelatnika na stotinu različitih lokacija u 30 zemalja.

Na zemljištu ukupne površine 169 671 četvornih metara u osješkoj Industrijskoj zoni Nemetin uskoro će se izgraditi suvremeni pogon površine 48 000 četvornih metara, koji će Jabilovim korisnicima isporučivati sveobuhvatna proizvodna rješenja. Osječki centar uključivat će proizvodni pogon, skladišni prostor, napredne servisno-tehničke sadržaje, urede i druge sadržaje nužne za svakodnevan rad. Dovršetak izgradnje centra planiran je za srpanj 2024. godine. Očekuje se kako će taj ambiciozni projekt revolucionirati lokalnu industriju.

„Krećemo s izgradnjom centra koji će biti ne samo središte naše proizvodnje, već i proizvodno i tehnološko središte izvrsnosti. Ovaj je projekt iznimno važan za Osijek, Slavoniju i lokalni razvoj, te će pružiti brojne prilike za gospodarski rast i napredak“, istaknuo je Victor Morales, Jabilov direktor radova u Osijeku. „Ovo širenje predstavlja strateški potez u skladu s Jabilovom usmjerenosti na dugoročne sekularne trendove i rast u područjima obnovljive energije, električnih vozila, zdravstva, 5G mreža i clouda“, dodao je Gerald JJ Creadon, izvršni potpredsjednik kompanije Jabil zadužen za poslovanje.

U Jabilu su sretni što su za svoje odredište odabrali Osijek jer se taj grad može pohvaliti bogatom poviješću i kulturom, kao i iznimno darovitom radnom snagom koja će biti ključna za uspjeh ove kompanije. U Jabilu se njeguje kultura koja sve zaposlenike potiče da budu uspješni i obavljaju svoj posao na najbolji mogući način, s obzirom na to da su sigurnost i dobrobit njihov temeljni prioritet. Već je započelo zapošljavanje radne snage za niz pozicija u različitim sektorima i nastavit će se tijekom godine. „Kandidati iz Slavonije i regije u Jabilu su prepoznali pouzdanog poslodavca koji nudi sjajnu budućnost usmjerenu na razvoj regije. Uvjereni smo kako će naša prisutnost donijeti značajne dobrobiti lokalnoj zajednici, otvoriti nova radna mjesta i pružiti mogućnosti za daljnje obrazovanje i obuku“, dodao je Morales.

Jabilov osječki centar projektiran je u skladu s najnovijim tehnološkim normama i kriterijima koji su ekološki prihvatljivi i doprinijet će Jabilovim ciljevima održivog razvoja. „Sva naša oprema bit će energetski učinkovita kako bismo dodatno smanjili naš sveukupni ugljični otisak“, objasnio je Morales.

“Svaka nova faza velikog projekta iznimno je važna i potvrđuje kako se projekt razvija željenom dinamikom. Stoga nas posebno raduje početak izgradnje Jabilovog centra izvrsnosti za proizvodnju na gotovo 17 hektara zemljišta u osječkoj Gospodarskoj zoni. Poznato je kako je riječ o najvećoj privatnoj investiciji na području Osijeka te Slavonije i Baranje od osamostaljenja Hrvatske, a koja će otvoriti oko 1500 radnih mjesta. Na njezinu smo privlačenju i realizaciji intenzivno i predano radili gotovo dvije godine. Uz zapošljavanje lokalnog stanovništva i doseljavanje radne snage, dolaskom velike međunarodne kompanije koja u svijetu zapošljava oko 260 tisuća radnika, Osijek se snažno pozicionira na investicijskoj karti Europe i svijeta“, izjavio je osječki gradonačelnik Ivan Radić.

Nacionalni turizam danas je znatno konkurentniji na međunarodnom tržištu, a Republiku Hrvatsku inozemni gosti percipiraju kao pristupačniju i sigurniju destinaciju

Nakon što je s početkom ove godine Republika Hrvatska postala dio schengenskog prostora i eurozone, hrvatski su se građani susreli s nizom promjena koje su utjecale na njihove živote, a posebne dobrobiti osjetili su i dionici gospodarskog sektora, posebice onog turističkog dijela. Upravo promjene koje je donijelo članstvo u Schengenu, ukidanje graničnih prijelaza, kao i pogodnosti koje je donio prelazak na euro, bile su krovne teme današnje konferencije „Hrvatski turizam u Schengenu i eurozoni“ održane u Opatiji na kojoj su sudjelovali visoki državni dužnosnici te predstavnici najeminentnijih turističkih kompanija u Republici Hrvatskoj, kao i sastanka ključnih aktera turističkog sektora s predsjednikom Vlade Republike Hrvatske, Andrejem Plenkovićem, potpredsjednicima Vlade i ministrima, koji je uslijedio odmah nakon. Zajednički je zaključak svih sudionika konferencije, ali i sastanka, kako je hrvatski turizam ulaskom u Schengen i uvođenjem eura kao službene nacionalne valute postao još konkurentniji na međunarodnom tržištu te kako isti danas privlači još i veći broj turista iz cijeloga svijeta.

„Dva strateška procesa i prioriteta koje si je ova Vlada postavila 2016. godine – ulazak u schengenski prostor i eurozonu, dakle ključni ciljevi za razvoj Hrvatske, uspješno su provedeni. Sve to dakako utječe i na hrvatski turizam koji je iznimno važan dio našeg ukupnog gospodarstva, važan je za naša ukupna ekonomska postignuća. Ove su godine, zahvaljujući i spomenutim integrativnim procesima svi pokazatelji efikasnosti turizma veći – 12 posto je više automobila na našim cestama, 10 posto je povećanje naplate cestarina, sve zračne luke bilježe bolje rezultate nego 2019. godine, a isto vrijedi i za trajektni promet. Pelješki most bilježi prosječan promet od 14 tisuća vozila na dan, ukupno je do sada njime prošlo 2,3 milijuna vozila, a trenutno je u Hrvatskoj više od milijun turista. Ono što je sada prioritet u turizmu – izrada je novog zakonskog okvira koji će biti lijek protiv stihijskog pristupa, neupravljanja u turizmu. Želimo postati uređena turistička zemlja čemu je važna pomoć i nedavno, nakon dvadeset godina, doneseni Zakon o pomorskom dobru, nova vrijednost koja je k tome otklonila i brojne dezinformacije koje su pratile njegovo donošenje“, poručio je predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković.

Konferencija „Hrvatski turizam u Schengenu i eurozoni“ u Amadria Park Grand Hotelu 4 Opatijska Cvijeta u Opatiji okupila je visoke dužnosnike, predstavnike nacionalne, regionalne te lokalne vlasti i ključne predstavnike nacionalnog turističkog sektora. Konferenciji su osim predsjednika Vlade Republike Hrvatske, Andreja Plenkovića i ministrice turizma i sporta Republike Hrvatske, Nikoline Brnjac, prisustvovali i potpredsjednik Vlade Davor Božinović, ministar financija, Marko Primorac, riječki gradonačelnik Marko Filipović te župan Primorsko-goranske županije, Zlatko Komadina, a sudjelovali su i predstavnici krovnih turističkih kompanija, medija te obrazovnih institucija, među kojima su bili Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI d.d., Josip Ostrogović, član Uprave ACI d.d. za investicije, marketing i maloprodaju, Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Dinko Lucić, predsjednik Uprave Privredne banke Zagreb d.d., Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK-a za poljoprivredu i turizam, Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarnera, Snježana Prijić-Samaržija, rektorica Sveučilišta u Rijeci, Sandra Janković, dekanica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije d.d., Denis Šikljan, vlasnik DDG Group d.o.o. te Vedran Prica, vlasnik agencije Spatium nekretnine d.o.o., dok je panel raspravu moderirala Zrinka Grancarić.

Ministrica turizma i sporta Republike Hrvatske, Nikolina Brnjac na sastanku s predstavnicima turističkog sektora predstavila je i novi Zakon o turizmu, odnosno novi zakonski okvir koji je u pripremi, a kojim će se po donošenju Zakona dodatno regulirati procesi u turizmu. „Ulazak u schengenski prostor i eurozonu dva su iznimno važna postignuća i za hrvatski turizam. Ističem da u strukturi naših gostiju čak 81 posto njih dolazi upravo iz zemalja schengenskog prostora, dok ih je 59 posto iz eurozone. Zahvaljujući i navedenim procesima, četiri posto je ove godine veći promet iz zemalja Schengena. Globalno, Hrvatska je postala dio destinacije Europa, čime je pojačana i razina sigurnosti, što je iznimno važno prigodom odabira destinacije odmora. Dakako, i silno je poticajno poslovno okruženje po pitanju investicija. Ono što je danas u fokusu razvoja turističkog sektora, reforma je upravljanja turizmom, čiji je fokus održivost – društvena, ekološka i gospodarska. Ponosna sam da smo počeli mijenjati paradigmu hrvatskog turizma, s posebnim naglaskom na održivost, što je otvorilo prostor za donošenje novog Zakona o turizmu“, zaključila je Nikolina Brnjac.

„Osim dobre pripreme za ovu turističku sezonu, ključnu su ulogu u ostvarivanju iznimno dobrih poslovnih rezultata u prvoj polovici 2023. godine odigrali i ulazak Hrvatske u schengenski prostor te eurozonu. Dolazak gostiju sa svih nama najvažnijih tržišta znatno je pojednostavljen, a cijene izražene u eurima svakako gostima olakšavaju svakodnevne aktivnosti. Također želim istaknuti da su otvorenjem Pelješkog mosta naše marine na jugu sada postale dostupnije i cestovnim putem, što je svakako pripomoglo da i one polako vrate svoje poslovanje na razinu pretpandemijskih godina. U svakom slučaju, mogu reći da smo početkom sezone izuzetno zadovoljni te s mnogo optimizma gledamo i u njen nastavak, a već spomenuti ulazak u schengenski prostor i eurozonu daje nam dodatni vjetar u leđa, koji smo, rekao bih, dosad već dobro iskoristili“, istaknuo je predsjednik Uprave ACI d.d., Kristijan Pavić. Okupljeni su zaključili kako je Hrvatska danas u znatnom boljem položaju nego što je bila ranijih godina, iako nacionalni turizam kontinuirano ostvaruje rekordne rezultate te uvelike doprinosi razvoju hrvatskog gospodarstva. Pristupanjem schengenskom prostoru te ulaskom Hrvatske u eurozonu s početkom 2023. godine, hrvatski je turizam postao još konkurentniji na međunarodnom tržištu, a porasla je i potražnja od strane inozemnih gostiju, posebice onih sa zapadnoeuropskog tržišta koji čine većinu turističkog prometa ostvarenog u Republici Hrvatskoj. Svi sudionici konferencije te sastanka koji je uslijedio složili su se u jednom – Republika Hrvatska je danas dostupnija turistima iz cijeloga svijeta, pa samim time i privlačnija, a ojačana je i pozicija Hrvatske kao sigurne europske turističke destinacije.

Prestižni magazin Porter proglasio otok Lošinj destinacijom koju ne smijete zaobići u 2023.

Skriveni dragulj Jadrana, otok Lošinj, dobio je priznanje prestižnog magazina Porter kao jedan od najljepših europskih otoka idealnih za izbjegavanje ljetne gužve. U članku „The Under-the-Radar: European Islands To Explore in 2023“, objavljenom u magazinu luksuzne modne platforme Net-a-Porter, Lošinj se našao u elitnom društvu otoka koji prolaze ispod radara, a itekako su vrijedni su posjete već ovog ljeta. Ovaj slikoviti otok u Jadranskom moru privlači posjetitelje svojom živopisnom prirodom, slikovitom arhitekturom, bogatom poviješću te jedinstvenim iskustvom odmora koje može pružiti Boutique Hotel Alhambra & Villa Augusta.

Upravo je Boutique Hotel Alhambra & Villa Augusta, smješten u uvali Čikat, istaknut kao preporuka smještaja na otoku Lošinju. Hotel je okarakteriziran kao spoj stoljetne arhitekture i sofisticiranih, suvremenih elemenata, a za najbolji doživljaj odmora na pitoresknom otoku, preporučena je rezervacija sobe s pogledom na kristalno čisto more. Kako bi uživanje u odmoru bilo potpuno, preporuča se i opuštanje tretmanima u spa centru hotela, inspiriranim ljekovitom prirodom Lošinja, a potom uživanje u lokalnim specijalitetima restorana Alfred Keller, nagrađenog Michelinovom zvjezdicom.

Porter magazin opisuje Lošinj kao slikovit, miran otok, gdje je živopisni spektar boja prava poslastica za oči – od azurne boje mora i bujnih borovih šuma do raznobojnih kuća i filmskih zalazaka sunca. Otok ima bogatu povijest lječilišnog turizma koji već dugo privlači posjetitelje jedinstvenim ljekovitim svojstvima morskog zraka, ali nudi i mnogo više od prekrasne prirode, uključujući slikovitu arhitekturu, ture za promatranje dupina te bogatu kulturno povijesnu baštinu.

Katie Berrington, novinarka magazina, uz Lošinj je na popis nekih od manje poznatih otoka u Europi koji pružaju nevjerojatno iskustvo odmora, uvrstila i otok Formentera u Španjolskog, Azorske otoke u Portugalu, talijansku Salinu, Île d’Aix u Francuskoj, zatim otočje Scilly u Velikoj Britaniji te grčki Antiparos.

Petar Šimić izabran za predsjednika HUP-Udruge malih i srednjih poduzetnika

Na redovnoj Skupštini HUP-Udruge malih i srednjih poduzetnika izabrano je novo vodstvo Udruge. Za predsjednika izabran je Petar Šimić, PRIMACOŠPED d.o.o., a dopredsjednici Udruge su Boris Antunović, Tehnoekspert d.o.o., Mira Hajdić, Elekta – C d.o.o., Mario Sekulić, Pinero d.o.o., Igor Škrgatić, Be – On Savjetovanje  d.o.o., Manuela Šola, Komunikacijski laboratorij d.o.o., Davorin Štetner, GP1 d.o.o.

HUP- Udruga malih i srednjih poduzetnika najveća je udruga od 30 granskih udruga koje djeluju unutar HUP-a, a mali i srednji poduzetnici čine preko 99% ukupnog broja poduzetnika, zapošljavaju gotovo tri četvrtine svih zaposlenih u poslovnim subjektima i generiraju tri petine ukupnog prihoda. Važnost malog i srednjeg poduzetništva u RH zaslužuje aktivnu udrugu koja će kvalitetno zastupati njihove interese unutar HUP-a, prema javnosti i svim ostalim dionicima, a ujedno raditi i na boljoj međusektorskoj suradnji.

Dosadašnji predsjednik Igor Škrgatić: „Zahvalio je na izvanrednoj i profesionalnoj suradnji. Mali i srednji poduzetnici često predstavljaju središte inovacija, poduzetničkog duha i tržišnih promjena. Njihova agilnost i sposobnost brzog prilagođavanja mijenjajućim uvjetima omogućavaju im da budu pokretači gospodarskog rasta. Međutim nužne su promjene u zakonodavstvu koje moraju pružiti mogućnosti za veću konkurentnost i produktivnost poduzeća, ali istovremeno i zaštitu radnika.“

Zahvalivši se na ukazanom povjerenju novoizabrani predsjednik Petar Šimić je istaknuo: „Promocija poduzetništva i bolje pozicioniranje poduzetnika je ono na čemu trebamo napraviti značajni iskorak. Kako bi se iskoristio puni potencijal malih i srednjih poduzetnika u hrvatskom gospodarstvu, važno je pružiti im potrebnu podršku. Zalagat ću se za smanjenje administrativnih prepreka, pojednostavljenje regulative i poboljšanje poslovnog okruženja kako bismo olakšali  poslovanje poduzetnicima. Što u konačnici ima pozitivan utjecaj na gospodarski rast. Poduzetnike u sljedećem razdoblju čekaju novi izazovi, veliki napori svih angažiranih u HUP-u su usmjereni na izmjene u svim segmentima poslovanja, kako bismo stvorili  bolje uvjete za poslodavce i za zaposlenike, te se nadam da ćemo uspjeti napraviti promjene koje svi priželjkujemo. Nastojat ćemo ostvariti bolju suradnju s jedinicama lokalne i regionalne samouprave.“

Motivacija vam je potonula do dna? Evo 6 savjeta kako se izvući iz rupe

Savjeti za motivaciju na poslu
(Flickr / flickr.com/photos/highwaysagency/)

Nije lako ostati motiviran na poslu. Možda vas posao koji ste uz tešku muku dobili sada izluđuje i frustrira, ali morate raditi kako bi platili račune i prehranili obitelj. Možda ste samo razočarani jer je posao koji ste sanjali puno dosadniji i naporniji nego što ste mislili.

Bez obzira koji razlog bio za vaš manjak motivacije, možete ga nadići. Možete se vratiti na put i biti motiviraniji i produktivniji nego prije. Evo kako:

1. Vizualizirajte svoje ciljeve

Postavljanje ciljeva nije dovoljno da vas motivira. Poput vrhunskog sportaša, morate se zamisliti kako te ciljeve ispunjavate. Detaljno promislite o tome kako će stvari izgledati kad dođete do cilja kako bi lakše saznali koje konkretne korake trebate poduzeti. Ovakva vizualizacija će pomoći da održite pozitivno stanje uma i povećat će vašu motiviranost za uspjeh.

Primjerice, zamislite kako bi bilo da vi budete zaslužni za uspjeh trenutnog projekta na kojem radite. Zamislite kako bi slavili s kolegama, kako bi dobar osjećaj bio dobiti pohvalu od šefa, i kako biste mogli pričati o uspjehu drugima.
Sve to vam može pomoći da ostanete pozitivni i dobijete dodatnu energiju za rad.

2. Nagradite se

Osim planova za godinu dana ili 5 godina, trebate si zadavati i kratkoročne ciljeve i nagraditi se svaki put kad ih ispunite. Vaš mozak pozitivno reagira na česte uspjehe i nagrade – svaki put kad u nešto dobro postignete, mozak vam luči dopamin – hormon sreće i motivacije.

Vaše dugoročne ciljeve podijelite u više kratkoročnih. Pitajte se što je sljedeća stvar koju morate napraviti da biste se približili dugoročnom cilju? Kad to odredite, znate koji su vam kratkoročni ciljevi – a kad njih ispunite, nagradite se. S vremenom će vam mozak biti naučen na uspjeh.

3. Učinite rad zabavnijim

Svi znamo da se lakše motivirati za zabavne stvari, ali nije uvijek lako posao učiniti zabavnim. Najčešće nismo motivirani za poslove koji su dosadni, repetitivni ili jako komplicirani:

Pokušajte smisliti način da teški dio posla učinite ugodnijim, radite primjerice u društvu prijatelja ili kolege. To ne mora značiti da morate raditi na istoj stvari kao oni ili puno međusobno pričati, ali vjerojatno će vam biti ugodnije raditi uz nekoga; možda vam bude zdrava konkurencija.

Potrudite se što više uživati u poslu. Smislite način na koji teški dio posla možete učiniti zabavnijim, i bit ćete puno motiviraniji.

4. Sjetite se razloga zašto radite

Zapitajte ste zašto želite raditi posao pred sobom.

Unutarnja motivacija može doći iz raznih razloga. Možda želite posao obaviti dobro kako bi dobili promaknuće. Možda se morate skrbiti za obitelj ili neku blisku osobu. A možda i samo cijenite dobro napravljen posao, čak i ako to nije posao koji obožavate.

Kad znate razloge zašto radite određeni posao, motivacija dolazi iz unutra. Nitko vam je ne može oduzeti, bez obzira na sve tegobe.

5. Kontrolirajte samo ono što možete

Bilo da radite sami ili u grupi ljudi, u svakom poslu postoje stvari koje su izvan vaše kontrole. Koncentrirajte se na stvari koje možete kontrolirati, i uložite svu svoju energiju na takva područja. Napravite primjerice najbolju prezentaciju što možete, iako se možda nekim klijentima neće svidjeti (ali to najčešće nema veze s vašom prezentacijom, nego jer su se probudili na krivu nogu).

Ako svoju energiju usmjerite samo na bitne stvari, nećete biti iscrpljeni od brige za stvari izvan vaše kontrole i motivacija će vam narasti.

6. Imajte spreman plan B

Motivacija opada kad imate osjećaj da u nečemu niste uspjeli – pogotovo na poslu. Umjesto da na projekte koji nisu uspjeli gledate kao neuspjeh, gledajte na njih kao samo na jednu opciju koja nije upalila. Svakim novim pokušajem bliže ste pravom putu.

Neuspjeh ne znači da vam je cijela ideja loša. Ako jedan način rada ne uspije, samo ga prekrižite s liste i pokušajte s novim.

Kad gledate na svijet kroz tu prizmu, bit ćete motiviraniji. Tako ćete neuspjeh prestati shvaćati osobno, održat ćete vjeru u sebe i svoje ideje, i marljivo ćete se truditi da se stvari poslože sljedeći put.

Motivacija na poslu ovisi najviše o vašem stanju uma i percepciji stvari. Kad promijenite način razmišljanja o zadacima, pristupit ćete im na bolji način i bit ćete sretniji i puno više motivirani na poslu.

(preuzeto s wisebread)

Za razliku od jadrana, u kontinentalnoj hrvatskoj se može razvijati cjelogodišnji i održivi turizam

Poslovna konferencija “Dobre prilike kontinentalnog turizma” proteklog je petka u Podravini okupila brojne čelnike gradova, općina i turističkih zajednica  iz različitih dijelova kontinentalne Hrvatske. Uz predstavnike gradova i općina te niza istaknutih stručnjaka za turizam, kroz tri panela razmatrani su različiti aspekti kontinentalnog turizma, a opći zaključak konferencije glasi: “Za razliku od Jadrana, u kontinentalnoj Hrvatskoj se može razvijati cjelogodišnji i održivi turizam”.

Osim što iznimno doprinosi razvoju cjelogodišnjeg turizma i raznovrsnosti hrvatske turističke ponude, kontinentalni turizam pruža i velike mogućnosti za ekonomski i opći razvoj manjih gradova i općina, ali i adekvatnu promociju bogate hrvatske materijalne i nematerijalne kulturne baštine. “Razvojem kontinentalnog turizma Hrvatska može cijelom svijetu pokazati da ima za ponuditi mnogo više od sunca i mora, i to ne samo tijekom tri mjeseca ljetne sezone, nego svih 365 dana u godini”, istaknuo je Plamenko Cvitić, organizator konferencije.

Poslovni skup otvorio je dugogodišnji televizijski urednik i voditelj Branko Uvodić, koji je svojim dugogodišnjim kultnim projektom “Lijepom našom” obišao cijelu Hrvatsku i kroz više od tisuću emisija promovirao brojne neiskorištene potencijale Hrvatske: “Jadranski turizam je važan i profitabilan, ali činjenica da traje svega dva do tri mjeseca čini ga ograničenim u odnosu na kontinentalni koji je cjelogodišnji i održiv 365 dana u godini. Izvan sezone na Jadranu ne možete naći smještaj, ne rade ni hoteli ni restorani. Dok druge zemlje moraju izmišljati turističke atrakcije, kontinentalna Hrvatska ima na stotine ljepota, legendi i elemenata baštine koje mogu biti izvrstan mamac za turiste iz cijelog svijeta”, kazao je Uvodić.

Međimurski župan Matija Posavec na konferenciji je upozorio da mnogi ljudi u Hrvatskoj turizam povezuju samo s morem, dok strani turisti tijekom odmora i putovanja sve više žele bogatije sadržaje: “Na najvećem sajmu turizma u Berlinu početkom ožujka ove godine naša Međimurska županije dobila je prestižni certifikat “Green Destination”. Tijekom certificiranja morali smo ispuniti više od dvije stotine strogih kriterija, ali smo u tome uspjeli i možemo se pohvaliti da smo prva regija u Hrvatskoj i četvrta u svijetu koja ga je dobila”, pohvalio se župan Posavec.

Predstavnik domaćina konferencije, predsjednik đurđevačkog gradskog vijeća Željko Lacković svojedobno je bio idejni tvorac izuzetno uspješne nadogradnje branda “Hrvatska Sahara”, odnosno jedine hrvatske pustinje”Đurđevački pijesci”: “Svi sa saharom i pijeskom povezuju deve, pa smo deve i doveli u Đurđevac. One su se ovdje odlično uklopile, ovdje kod nas im je očito jako lijepo, jer svako malo dobijemo i pomladak, a time smo dobili neslućenu vidljivost i promociju koja je itekako potrebna turističkim destinacijama u kontinentalnoj Hrvatskoj. Ipak, za snažniji razvoj kontinentalnog turizma u Hrvatskoj nužna je intenzivna suradnja, povezivanje regija pa i zajedničko brendiranje”, istaknuo je Lacković.

Dr. Dejan Gluvačević s Veleučilišta Bernays jedan je od stručnjaka koji sudjeluje u izradi nacionalnih strateških dokumenata vezanih uz turizam, od kojih će jedan uskoro biti i javno objavljen: “Taj plan će dati odgovore na brojna pitanja koja se postavljaju kao izazov, ali i upozoriti da razvoju turizma treba pristupiti na drugačiji način – primjerice, granice turističkih regija trebale bi biti geografske, a ne administrativne, jer inače dolazimo do apsurda poput otoka Paga, koji je pola u Dalmaciji, a pola na kontinentu”, rekao je Gluvačević i u kontekstu važnosti brandiranja spomenuo primjer belgijskog gradića Charleroi, koji strancima nije mogao ponuditi ništa lijepo, pa se brandirao kao “najružniji grad na svijetu” – i u samo dvije godine povećao svoj turistički promet za 300 posto.

U panelu “Interpretacija baštine” i “Resursi i primjeri dobre prakse” panelisti i sudionici iznijeli su niz vrijednih i zanimljivih projekata kojima su elementi kulturne i povijesne baštine bili osnova ili ključna sastavnica ukupnog turističkog razvoja kontinentalnog turizma. Tako je istaknut primjer Đurđevca i Picokijade, koja kroz scenski prikaz “Legende o picokima”, pod redateljskom palicom Krešimira Dolenčića, svake godine u Đurđevac dovodi sve više i više turista i posjetitelja. Izuzetan primjer korištenja nematerijalne kulturne baštine je i nedavno otvoreni “Muzej bećarca” u Pleternici. Direktorica muzeja Jasna Hoffmann na konferenciji je opisala taj nesvakidašnji projekt i istaknula da je muzej po broju posjetitelja u samo nekoliko prvih mjeseci od otvaranja premašio i najoptimističnija očekivanja i grad Pleternicu pretvorio u poželjnu i znanu turističku destinaciju.

Na konferenciji “Dobre prilike kontinentalnog turizma” sudjelovala je i poznata hrvatska televizijska novinarka Karmela Vukov-Colić, koja je televizijski studio prije godinu dana zamjenila novim poslom – i to baš na području razvoja turizma. Naime, ona je već godinu dana direktorica Turističke zajednice Dugog Sela, pa je na konferenciji predstavila projekte kojima Dugo Selo u svoj kraj privlači posjetitelje, ali i upozorila na brojne poteškoće s kojima se u manjim gradovima i općinama susreću turistički djelatnici.

Službeni organizatori konferencije bili su Grad Đurđevac, Turistička zajednica Grada Đurđevca, internetski portal Turizmo.eu i Poslovni dnevnik, partner konferencije bilo je Sveučilište Sjever, a medijski pokrovitelji bili su “Glas Slavonije“, “Turizmoteka.hr“, “Gradonačelnik.hr“, “Drava.info“, “Podravski radio“, “Prigorski.hr“, “ePodravina.hr” i “ICV.hr“.