SHARE

Učinak brainstorminga je uobičajena metoda poticanja kreativnog procesa, toliko uvriježena i kod nas da se engleski naziv koristi bez bojazni da netko neće znati o čemu je riječ.

Susrećemo ga u kreativnim odjelima PR i marketinških agencija, novinskim redakcijama i drugim sredinama u kojima se traži kreacija novih ideja. Na žalost, nekad se pretvori u nestrukturiranu bujicu, koja ne vodi do cilja nego do stranputice.

U drugim prilikama nedostaje dovoljno dobrih ideja, što također nije dobro kod brainstorminga.

James Adams donosi na blogu Persistence Unlimited nekoliko prijedloga kako učiniti brainstorming učinkovitijim.

1. Slobodno pisanje

Nesvjesno automatsko pitanje je jedna od najnepredvidivijih vrsti pismenog izražavanja. Ne znate kuda će vas mozak odvesti, ali vjerujte, bit će zanimljivo. Nema posebne pripreme za ovu tehniku. Otvorite Word ili uzmite komad papira i počnite pisati.

2. Igre riječi

Počnite pišući pjesmu o svojoj omiljenoj stvari. Mora se rimovati. Izaberite svoj omiljeni prefiks ili sufiks i izvrtite sve riječi koje ga sadrže. Pokušajte biti čim opušteniji.

3. Što bi bilo…?

Većina romana napisana je s premisom “što bi bilo kad bi…”? Što bi bilo kad bi na našem planetu nestalo vode? Što kad bi je bilo previše?

Što bi se dogodilo kad bi mogli hvatati predmete stopalima? Zapitajte se i vidite kuda vas odgovori vode.

brainstorminga
Norman Lear Center / flickr.com/photos/83665349@N00/

4. Eskapizam

Počnite problemom ili situacijom koju želite riješiti. Napravite popis nadrealnih rješenja. Nijedno rješenje na listi ne smije biti razumo ili izvedivo. Proberite listu i otkrijte koja rješenja bi bila moguća uz modifikaciju.

5. 77 ideja

Zacrtajte koliko ćete ideja staviti na papit i ne odustajte dok ne stignete do tog broja. Ne procjenjujte ideje, samo punite papir. Iz njih će se roditi vrijedne ideje i smjernice.

Za još prijedloga oko brainstorminga pogledajte Adamsov post.

Ostavi odgovor