SHARE

Kad je o prodajnim vještinama riječ, većini prvo pada napamet stereotip nepoštenog prodavača, trgovac rabljenim autima iz američkog filma, onaj koji bi prodao pijesak Arapima i led Eskimima. Dobri prodavači, biznismen, znaju da je prodaja daleko od manipulacije i prevare kakvom je većina ljudi zamišlja. Svjesni su da najviše vrijedi onaj kupac koji se vraća po još.

Stoga su razvili set vještina koje se mogu uvježbati za bolju prodaju. Ne znači da svatko može zbog njih postati i dobar prodavač, mnogi su uvjereni da se za to čovjek jednostavno rađa, ali je činjenica da se u suvremenom menadžmentu prodajne vještine sve češće koriste i na drugim poljima. Evo što preporuča blog Lifehack:

1. Slušajte druge

Koliko god to zvučalo nevjerojatno, prodavači pažljivo slušaju svoje kupce. Slušaju aktivno, zainteresirani su za to što ljudi imaju za reći. Primijenite tu tehniku na poslu ili u obitelji, slušajte koji su ciljevi ljudi oko vas. Tek tada ćete moći njima dati odgovore koji su vam potrebni i, zajedno s njima, argumente u korist vaših ciljeva.

2. Povežite se s ljudima

Uspješni prodavači su majstori povezivanja s ljudima. Slijedeći put kad budete razgovarali s nekim, obratite pozornost na to kako govore. Ako govore sporo, i vi usporite – sličnosti povezuju ljude.

Pitajte osobu čime se bavi, kakvi su joj hobiji. Ima li psa? Ako i vi imate psa, imate nešto zajedničko o čemu možete razgovarati i ojačati vezu.

3. Prvo dajte vrijednost

Nemojte odmah misliti na to kako nešto prodati. Dajte ljudima nešto što im je vrijedno, pa će novac i uspjeh doći sami od sebe. Svi vole ljude koji im donose vrijednost u život, a mrze one koji im samo žele nešto prodati.

Sugerirajte kako poboljšati radni proces u vašoj tvrtki ili na drugi način olakšajte drugima život i bit ćete uspješni.

4. Budite strastveni

Prodavači i vlasnici tvrtki koji su strastveni prema svom proizvodu ne moraju razmišljati o prodajnim vještinama. Jednostavno rade ono što znaju da je najbolje. Čelnik Applea Tim Cook kaže da ga ne zanimaju profiti, nego dobro obavljen posao. Nekim slučajem, Apple je narastao do najvrijednije privatne tvrtke na svijetu.

Radite samo ono za što imate strast. To je posao koji biste radili i da vas ne plaćaju.

5. Zamislite konačni rezultat

Prodavači uvijek zamišljaju svoje kupce na kraju procesa, kao zadovoljne uslugom koju su dobili. Vide ljude zahvalne što su kupili njihov proizvod. Pred očima im je krajnji cilj i prije nego počnu prodavati. Nikad ne skreću s te ideje.

Vizualizirati sve što želite u životu je dobra mentalna tehnika, čak i kad ne znate kojim putem ćete doći do toga. Zamislite se za volanom novog automobila, kako pijete ukusnu šalicu kave na balkonu svog novog stana ili dok potpisujete novi ugovor u svom uredu kao uspješan vlasnik tvrtke. Te će vam slike pomoći da pronađete put koji trenutno ne vidite.

6. Ne shvaćajte ništa osobno

Jedna od najtežih prodajnih vještina je naučiti se nositi s odbijanjem. Jean Paul DeJoria, osnivač brenda Patron Tequila kaže da nakon što vam zalupe u lice stotinu vrata, trebate otići pred sto i prva i biti jednako entuzijastični kao i na prvima.

Zvuči kao težak zadatak, ali bitno je ne shvatiti odbijanja osobno i nastaviti dalje. Neki ljudi vas odbijaju jer trenutno nisu spremni za vaš prijedlog. Neka vas to ne pokoleba. Ne zaboravite da uspješni ljudi rade stvari koje neuspješni izbjegavaju.

7. Doznajte što ljudi zaista trebaju

I najbolji prodavač će teško nekome prodati proizvod koji mu ne treba.

Uložite vrijeme u istraživanje toga što možete ponuditi. Primjerice, učitelj joge može iskoristiti činjenicu da ljude bole leđa jer cijeli dan sjede na poslu i ponuditi satove u uredu za vrijeme pauze. Možda netko želi naučiti baš vještinu kojom vi vladate i znate je prenijeti dalje. Ispitajte koje su potrebe ljudi oko vas i riješite ih.

8. Gledajte ljude u oči

Mala, ali presudna, prodajna vještina, kojom pokazujete kupcu da vam je stalo do njega. Uspješni ljudi izbjegavanje gledanja u oči doživljavaju kao znak nesigurnosti ili nepoštivanja.

Pokušajte prilikom sljedećeg razgovora sa šefom ili klijentom zadržati miran pogled u njihove oči (nemojte buljiti kao da ste u transu), jer prirodan kontakt očima govori “slušam i stalo mi je što ćeš reći”.

9. Svladajte vještin follow-upa

Kako bi se osjećali da se upišete na fitness, i da vas trener nazove nakon prvog treninga da vas pita kako ste? Pravi prodavači znaju da se na taj način dobiva klijenta za cijeli život.

Ako želite uspjeti, brinite se za ljude oko sebe. Ako ste kolegi na poslu pomogli prije tjedan dana, pitajte ga kakav je danas status njegovog problema, je li napredovao. Ako ste vlasnik tvrtke, nazovite klijente i pitajte ih je li sve u redu s proizvodom.

10. Budite svjesni da ljudi kupuju vas

I najvještiji prodavač ne može prodati bez ugodne osobnosti. Ljudi prvo kupuju vas, a onda proizvod koji prodajete, što znači da vam prvo moraju vjerovati i da im se morate svidjeti.

Radite na sebi, čitajte motivacijske knjige i gledajte snimke na YouTubeu. Tako ćete postaviti temelje za uspjeh.

Prodajne vještine ustvari su vještine upravljanja odnosima s ljudima oko vas. Za uspjeh u životu radite na svojim vještinama svakodnevno. Učinci rada osjetit će se veoma brzo.

1 KOMENTAR

Ostavi odgovor