SHARE
govorništva
(Flickr / flickr.com/photos/mdgovpics/)

Javno govorništvo zahtjeva mnogo pripreme. Govor ili prezentacija koji će zadržati pozornost slušatelja neće lako nastati. Jednom kad je govor napisan, dodatno vrijeme treba posvetiti vježbanju izvedbe.

Ključno je izbjeći sedam zamki u koje govornici obično upadaju. Svaka od njih može prouzročiti da publika izgubi pozornost i odvrati pažnju od vašeg govorništva:

1. Vrludanje – ako ne znate kuda idete, ni publika vas neće slijediti. Nemate ništa za reći? Onda nemojte. Nitko se nikad nije žalio da je neki govor bio prekratak.

2. Monoton glas – izgubiti pozornost publike je loše, uspavati ih je još i gore. Jednoličan glas ubija komunilaciju. Kad ne varirate ton glasa tijekom govora, teško je ostati zainteresiran, koliko god to što govorite bilo važno.

3. Ograničeno znanje o temi – pustili su vas da govorite jer su očekivali da nešto znate o tome o čemu ćete govoriti. Morate biti upoznati s temom i dobro istražiti to o čemu govorite.

4. Izostanak kontakta očima – ne gledate li publiku u oči, nastaje barijera između vas i auditorija. Povežite se sa slušateljima, oni moraju znati da se njima obraćate.

5. Šetkanje, vrzmanje ili nervozne kretnje – znakovi treme, koji mogu odvući pozornost publike. Trema se ne da ukloniti, ali se znakovi mogu kontrolirati vježbom.

6. Nepripremljenost – ako se vidi da se vi niste potrudili u pripremi, zašto bi publika uložila trud u slušanje?

7. Loše pričanje priča – ništa ne prenosi složene ideje bolje od prikladnih priča. Ako želite pozornost slušatelja, naučite se dobrom pripovijedanju.

Ostavi odgovor