SHARE

Radite se, trudite se, a ništa ne postižete. Posao se samo gomila i gomila, a vi imate dojam da niste još uspjeli završiti ni ono što ste mislili da će biti gotovo prije dva tjedna. Loša vijest je, u ovom opisu će se prepoznati većina današnjih uredskih zaposlenika. Dobra vijest je da pomoći ima, samo trebate prepoznati razloge.

Evo 8 vjerojatnih razloga zašto nemate rezultata na poslu:

1. Ne znate upravljati svojim vremenom

Dan vam jednostavno proleti. Raspored vam je pretrpan, pa jedva stižete obaviti i trećinu onog što ste zamislili. Život vam prolazi na beskrajnim sastancima, dok u uredu gore požari koje morate ugasiti.

Naučite se upravljati svojim vremenom. Budite svjesni da je ono ograničeno. Koristite to-do listu. Dvije su najpopularnije metode. Jedna kaže, odradite prvo najlakše zadatke. Druga kaže, odradite kao prvu stvar ujutro najteži zadatak. Bilo koju da odaberete, pomaknut ćete se prema naprijed.

2. Ne znate reći ne na poslu

Šefovi imaju naviku dodjeljivati zadatke prema kriteriju tko prvi naiđe, a ne tko je najkvalificiraniji da ga obavi. Izbjegavajte da vam se to dogodi. Ako vas šef pokuša preopteretiti, naučite se pristojno odbiti. Najbolje je reći: “Trenutno sam koncentriran na važan zadatak XY, i treba bi barem još toliko i toliko vremena da ga obavim kvalitetno. Je li u redu da sljedeći zadatak uzmem tek kad završim s ovim?” Naravno, pod uvjetom da zaista imate važan zadatak koji obavljate.

Osobito je važno, ako radite u kulturi u kojoj se puno sastanči, naučiti zamoili da vas se izostavi s popisa za sastanke na kojima vaša nazočnost nije nužna. Postoje menadžeri koji jednostavno pune stolice na sastancima. Othrvajte se tome.

3. Kolege vas iskorištavaju

Ponekad će vam kolege koji dijele isti rang s vama pokušati prebaciti dio svojih odgovornosti. Vjerojatno ste čuli lukavo uvijene prijedloge da možda ipak vi obavite neki telefonski poziv jer ste se već ranije čuli s tom osobom. Ili možda nekome služite kao kompanijska arhiva, jer se sjećate slučajeva iz prošlosti koje se njemu ne da potražiti u dokumentaciji. Ako ste ta vrsta uredske žrtve, naučite se odbiti kolege. Pokušajte s “Ne mogu nikako ovaj tjedan, je li ti OK da ti pomognem oko toga tamo negdje za desetak dana?” ili “Pritišće me rok, možemo li o tome razgovarati nekom drugom prilikom”. Ako zaista pretjeraju, onda ih slobodno izravno odbijte i recite da imate dovoljno svog vlastitog posla.

4. Radite u polusvjesnom stanju

Lako je ući u ciklus u kojem zbog posla ostajete budni sve kasnije, ustajete rano i onda neispavani stižete u ured. Paradoksalno, ali što više radnih sati dodajete, učinak se smanjuje. Netko tko odradi koncentriranih šest sati dnevno može biti jednako učinkovit kao neispavani zombi koji se lomi dvanaest sati dnevno. Europska država s najviše radnih sati po zaposleniku? Grčka. Sve je jasno.

5. Možete sve sami

Ne, ne možete. To osobito vrijedi za osobe koje su nedavno napredovale na upravljačke pozicije. Imate svoj tim upravo zato da biste im mogli rasporediti zadatke. Voditelj prodaje, primjerice, može ujedno i voditi accounte za najveće klijente, ali mora raspodijeliti posao prodajnim agentima, jer ne može sve stići sam. Na kraju mjeseca Upravi odgovara za ukupni volumen prodaje, a ne samo za svoj učinak. Važnije je da posloži tim i raspodjeli zadatke. Isto vrijedi i za sve druge menadžerske pozicije. Što će vam suradnici, ako sve morate odraditi sami?

6. Mrzite svoj posao

Tu nema puno pomoći. Danas se teško odlučiti na promjenu posla, ako uz njega postoji određena sigurnost primanja. Ipak, vrijedi se zapitati, želite li živjeti nesretni ostatak svog radnog vijeka. Možda ste rođeni za poduzetnika? U svakom slučaju, ništa vas ne košta da osvježite svoj Linkedin, prosurfate kroz stranice s oglasima za posao i osvježite svoje kontakte s kolegama iz branše. Nikad se ne zna kad će se ukazati prilika za bijeg. Nekad stres i beznađe mogu postati toliko jaki da je isplativije dati otkaz nego uništiti svoje mentalno i tjelesno zdravlje.

7. Majstori ste multitaskinga

Otkrit ćemo vam jednu stvar. Ne postoji majstor multitaskinga, postoje samo oni koji umišljaju da mogu raditi više stvari odjednom. Ljudi jednostavno nisu stvoreni za to. Izdvojite vrijeme za pojedini zadatak i radite ga prema rasporedu koji ste zacrtali. Kad zadatak završi ili vrijeme istekne, uzmite kratku pauzu, pa krenite na slijedeći. Vidjet ćete da zadaci nestaju s popisa jedan po jedan i da je to mnogo učinkovitija metoda produktivnosti od rađenja svega odjednom.

8. Nezdravo živite

Ako smatrate da je doručak kava i cigareta ili ako mislite da se senf ubraja u povrće kao prilog uz kobasicu, imate ozbiljan problem. Odrasla ste osoba, počnite se ponašati tako.

Vaše tijelo treba energiju iz zdravih masnoća (maslinovo ulje, avokado) i ugljikohidrate iz hrane s niskim glikemijskim indeksom (jabuka, zobene pahuljice, orašasti plodovi) kako bi radilo s konstantnom razinom energije i održavalo na životu mozak. Bez toga ne možete biti učinkoviti. Oscilacije razine glukoze u krvi loše utječu na raspoloženje i koncentraciju.