SHARE

Uredski informatičar i ljudi koji rade na kompjuterima koje ovi prvi održavaju ne vide svijet na isti način.

Informatički savjeti su jasni i jednostavni – restartaj, ne skidaj stvari za koje ne znaš što su, opiši problem koji imaš bolje nego “kompjuter ne radi”. Na žalost, za neke korisnike je i to previše. Informatičari su uvjereni da njihovi korisnici ne znaju dovoljno o računalima. Koliko su u pravu, procijenite sami, ali evo trinaest izjava koje je Wisebread prikupio od IT-jevaca na temu toga što bi oni željeli da njihovi korisnici znaju:

  1. “Volio bih da znaju da ne trebaju otvarati privitke u email porukama, osobito kad dolaze od ljudi koje ne poznaju, a već milijun puta sam im rekao da to ne rade.”
  2. “Restartanje riješava mnogo, mnogo, mnogo problema.”
  3. “Proguglajte! Devedeset i pet posto odgovora koje dajemo na pitanja korisnika i sami tražimo na Googleu. Ako malo istražite, pronaći ćete ih i sami.”
  4. “Volio bih da ljudi znaju koliko hladnjaci procesora brzo skupljaju prašinu. Svakog proljeća i ljeta u uredu imamo strahoviti porast broja ljudi koji prijavljuju da im se kompjuter gasi ili usporava sam od sebe.”
  5. “Molim vas nemojte koristiti svoj poslovni kompjuter za gledanje pornografije ili ilegalne aktivnosti. Politika tvrtke, a u nekim slučajevima i zakon, nas obvezuje da prijavimo što smo pronašli. A pronaći ćemo, čak i ako obrišete povijest u pregledniku. Osim toga, te su situacije veoma neugodne za nas informatičare.”
  6. “Da, kompjuter treba imati instalirane sve apdejte i zakrpe, i programe koje želite koristiti.”
  7. “Postoji razlika između odlogiranja i gašenja.”
  8. “Nemojte mi samo reći da kompjuter javlja grešku. Zapišite točan sadržaj poruke koju ste dobili. Pokušati shvatiti u čemu je problem je velika muka, osobito kad korisniku nedostaje rječnik kojim bi jasno opisao što se dogodilo. Ako se javi poruka o pogrešci, zapišite je ili fotografirajte.”
  9. “Kad kažete da ste restartali već dva ili tri puta – možemo provjeriti jeste li. I znamo da lažete.”
  10. “Volio bih da ljudi znaju da to što im se kompjuter vuče kao prebijen i treba mu pola dana da se podigne nema veze s internetom. Ne, vaš preglednik se nije zamutio i pokazuje kružić koji se vrti zbog sporosti interneta. To samo znači da je vrijeme da nabavite nešto novije od tog dinosaura iz doba Windowsa XP.”
  11. “Monitor nije kompjuter. Kompjuter nije hard.”
  12. “Čistoća je pola zdravlja. Čistite svoje privremene datoteke i keš memoriju. Ako niste sigurni kako, pitajte svog informatičara, bit će mu drago pokazati vam.”
  13. “Volio bih da ljudi shvate kako njihov hard disk može umrijeti bez upozorenja – podaci su ranjivi i backup je iznimno važan.”