SHARE

Milenijalci ili generacija Y je skupina ljudi, milenijska generacija, rođenih između 1981. i 2001. godine. Iako je u Hrvatskoj nezaposlenost mladih na iznimno visokoj razini, oni globalno postaju najveća radna skupina. Zapošljavanje mladih važna je tema. U Americi mnogi poslodavci smatraju da milenijalci imaju upitne radne navike i da su previše zahtjevni lijeni. Blog Lifehack podijelio je 8 razloga zašto su to zablude i kako generacija Y gleda na posao:

1. Ne poštuju tradicionalna pravila radnog mjesta

Stroga pravila odijevanja? Kazne zbog kašnjenja 10 minuta? Beskorisni sastanci? Milenijalcima te stvari više nisu toliko bitne, i teško se usklađuju sa zastarjelim konvencijama. Ne žele raditi za tvrtku u kojoj je moto “tako to oduvijek radimo”. Nove generacije su pune snalažljivaca i vole raditi prečace. Žele zadatke obaviti na najučinkovitiji i najkraći mogući način i postići maksimalne rezultate.

Sljedeći put kad pomislite da je dvadesetogodišnji zaposlenik lijen, promotrite bolje njegovu produktivnost. Možda je napisao program koji za njega radi copy-paste i zbog toga ima više vremena za odmor jer se posao sam obavlja.

2. Više cijene život, i ne razmišljaju previše o usklađivanju poslovnog i privatnog života

Posao nije sve što milenijalci žele od života. Žele imati vremena za prijatelje, obitelj, hobije, i ostale male užitke i razonode. Oni rade kako bi mogli živjeti, a ne žive da bi radili. U zadnje vrijeme postaju popularni biznisi koje se može uskladiti sa životnim stilom. Pripadnici Y generacije žele povezati ugodno s korisnim i dugo rade na projektima prema kojim osjećaju strast, umjesto da drugima pomažu ostvariti profit.

Sljedeći put kad budete milenijalcu prigovarali da nađe pravi posao, budite svjesni da postoje uspješni mladi bloggeri, voditelji youtube kanala, i preprodavači antiknih stvari na Ebayu.

Evo nekoliko primjera uspješnih mladih ljudi koji su pokrenuli biznise u skladu s vlastitim životnim stilom:

Michelle Phan počela je kao blogger i stavljala je videa s uputama za šminkanje na youtube a danas vodi tvrtku koja zarađuje preko 100 milijuna dolara godišnje.

Tim Ferris autor je bestsellera “Četverostatni radni tjedan” i uspješan poduzetnik koji je osnovao niz biznisa vezanih za vlastite hobije.

James Khezrie je pokrenuo dućan s muškom odjećom Jimmy Jazz u Brooklynu i postao je popularan diljem Amerike. Bio je potaknut svom strašću za modom i glazbom.

Marie Forleo je iznimno uspješan business coach i vodi nagrađivanu emisiju Marie TV, i program B-School gdje uči svih kako ostvariti život i biznis koji vole i zarađivati tisuće dolara godišnje pritom.

3. Ne žele biti samo karika u lancu

Milenijalce se dugo smatra privilegiranom generacijom. Oni ne traže posao koji će raditi cijeli život samo kako i plaćali račune. Žele posao koji ima svrhu i kojim im daje smisao u životu. Nedavna izvještaj Deloittea, pokazao je da 6 od 10 milenijalaca smatra osjećaj svrhe najbitnijim razlogom zašto su odabrali određeni posao.

Isti izvještaj je pokazao da puno tvrtki ne omogućava milenijalcima željeno okruženje, jer ih je samo 28% reklo da trenutni poslodavac iskorištava njihov puni potencijal.

Ako želite da vam radnici iz generacije Y budu zadovoljni i produktivni, vaša tvrtka bi se trebala potruditi objasniti im zašto bi im trebalo biti stalo. Trebali bi naglasiti kako svaki član tima pridonosi uspjehu i više pohvaliti individualni trud, nego postignuća tima ili menadžera.

4.Više cijene nematerijalne koristi posla

Milenijalac koji traži posao koristi internet. Može dobiti puno informacija o vašoj tvrtki, komentare bivših i sadašnjih zaposlenika prije nego se odluči prijaviti. Ne zanima ih samo stol, fiksno radno vrijeme, plan za mirovinu i božićnice kao starije generacije.

Više ih privlače nematerijalne koristi kao što su prijateljska atmosfera na poslu, manjak “mikromenadžmenta” i birokracije, dopusti, i sitnice kao što su dozvole da dovedu ljubimce na posao i opcije wellnessa. Postoji puno načina na koje tvrtka može učiniti radno mjesto što primamljivijim.

5. Navikli su se na fleksibilnost i na usputno obavljanje poslova

Milenijalci su se naviknuli odgovarati na emailove, obavljati pozive i rješavanje problema usput. Ne osjećaju se usidreni za stol na posu. Zašto bi itko provodio 8 sati za stolom ako je već obavio posao za taj dan i može na emailove odgovarati iz obližnjeg kafića? Nije im jasno zašto ljudi moraju dolaziti na radno mjesto osim ako je njihova prisutnost prijeko potrebna?

Ova generacija ne želi ponoviti grešku roditelja i raditi preko 60 sati tjedno; oni žele imati sve – uspješnu karijeru i život vam posla. Budući da su vješti s tehnologijom, imaju mogućnost da rade van radnog mjesta i sami određuju radne sate, i da postižu više nego njihovi kolege u uredu.

6. Samostalni su

Mnogi od njih su odmalena uz računalo. Milenijalci znaju pronaći informacije i često stvari nauče na internetu. Osim tog potaknuti su pričama mladih poduzetnika koji su postigli puno uz minimalna ulaganja.

Mladi radnici danas ne žele mikromenadžment i ne vole prodike; žele biti aktivno uključeni u proces donošenja odluka. Ako vaša tvrtka traži inovacije i razvoj, dajte riječ milenijalcima. Čak i najmlađi član tipa može donijeti ogromnu korist.

7. Milenijska generacija želi transparentnost

Milenijalci ne vole samo kimati glavom i raditi kako im se kaže osim ako razumiju zašto je neka odluka donesena. Ne žele slušati razloge kao što su “ja sam šef, ja znam najbolje”. Žele znati zašto se donose određene odluke. Možda se i ne slažu uvijek s njima, ali cijenit će iskrenost.

8. Spremni su učiti iz iskustva

Većina milenijalaca je ambiciozna i neće se zadovoljiti nekom srednjom pozicijom do kraja života. Žude za novim znanjem i iskustvom iz prve ruke. Fokusirani su na osobni rast, i za razliku od starije generacije, svjesni su da obrazovanje ne završava diplomiranjem na fakultetu. Vole učiti cijeli život. Idu na tečajeve i treninge na kojima će steći pravo iskustvo, umjesto da ganjaju diplome i certifikate.
Dozvolite zaposlenicima iz generacije Y da usavršavaju svoje vještine, idu na tečajeve i gledaju obrazovne filmove. Podržite ih i financijski sudjelujte u njihovoj edukaciji, pozovite stručnjake da održe govor u vašem uredu, pošaljite ih na tečajeve i radionice. Isplati se ulagati u mlade.