SHARE

Svaki biznis želi skupiti čim više klijenata za svoje proizvode i usluge. Ali, nisu svi klijenti dobri klijenti. Ima ih i loših, onih koji će vam pojesti vrijedne resurse: novac, energiju i vrijeme. Kako znati da je vrijeme za riješiti se klijenta, koji vas košta više nego vrijedi?

Časopis Success donosi svoj popis 5 kategorija klijenata s kojima odmah morate prekinuti odnose:

1. Dužnici

Nikad ne plaćaju na vrijeme i uvijek su vam dužni. Rasipate vrijeme i novac pokušavajući utjerati dugove od njih. Ne vjerujte njihovim izlikama. Izlažete se riziku da ostanete bez svog novca ako oni odu u blokadu ili predstečajnu nagodbu. Vi ipak vodite biznis, a biznis ima pravila.

2. Osobe bez integriteta

Integritet je jedna od najvažnijih osobina poslovnih vođa. Isto vrijedi i za klijente. Ništa dobro ne dolazi iz toga što poslujete s lašcima, a mogu i oštetiti reputaciju vaše organizacije. Važno je znati prepoznati muljatora.

3. Žderači vremena

U posao ulažete mnogo više od novca – nužno je da investirate i svjoe vrijeme. Riješite se klijenata koji zlorabe vaše vrijeme na način da stalno mijenjaju specifikacije koje su im potrebne ili nikad nisu zadovoljni učinjenim. Vrijeme radije utrošite na akviziciju novih i boljih klijenata.

4. Neugodni klijenti

Ne tolerirajte klijente koji vas maltretiraju i ne poštuju. Ovi ljudi često izazivaju scene koje mogu poremetiti iskustvo vaših drugih klijenata. Nitko vas nema pravo tretirati s nepoštovanjem, ni vaši zaposlenici, niti vaši klijenti pa onima koji se ne ponašaju civilizirano pokažite vrata.

5. Žicari kao kategorija klijenata

Brzo će iscijediti vaše vrijeme i vaš profit. To su klijenti koji bi uvijek nešto besplatno ili uz veliki popust. Žicari nisu tip klijenta koji bi dao veliku narudžbu ili imao strateški dugoročnu važnost. Stoga, davanje popusta takvima vam neće donijeti više posla kasnije.