SHARE

Postoje neke rečenice i riječi koje dobri vođe i dobar menadžer nikad neće izgovoriti. To su riječi koje demotiviraju suradnike, uništavaju projekte i potapaju kompanije.

Dobar menadžer ima moć utjecaja na svoje ljude i mora birati riječi. Ako ih ne bira, postaje loš šef.

Magazin Success razgovarao je s devet uspješnih lidera i pitao ih što prema njihovom mišljenju vođa nikad ne smije reći. Evo njihovih odgovora:

1. “Sad nemam vremena.”

“Da, vođa je stalno zaposlen. Zadaci i sastanci traju vječno, ali uvijek morate pronaći vremena za odgovoriti na pitanje svog zaposlenika. Ako mu stalno govorite da sad nije pravo vrijeme za to ili da vam se obrati kasnije, prestat će postavljati pitanja. Uvijek pronađite vremena za svoje zaposlenike. Ako ste usred nečega, zakažite točno vrijeme kad ćete odgovoriti na njihovo pitanje.” – Jonathan Long, Market Domination Media

2. “Jer to tako radimo oduvijek.”

“Jaki vođe nikad neće otpisati prijedlog zaposlenika na način da im kaže da se stvari oduvijek rade drugačije. Jaki vođa slušat će bez predrasuda. A ako zaposlenikov prijedlog nije dobar, objasnit će im zašto. Jaki vođe otvoreni su za sugestije i sa zadovoljstvom će primijeniti poboljšanja.” – Jeff Cayley, Worldwide Cyclery

3. “Gdje ti je bio mozak?”

“Jaki vođa nikad neće pitati svog zaposlenika nešto uvredljivo kao što je ‘Gdje ti je bio mozak?’ Zaposlenici griješe, i važno im je dopustiti da nauče iz pogrešaka umjesto da ih odmah okrivite. Kritizirate li zaposlenike na oštar ili pasivno agresivan način, jedino što ih učite je da igraju na sigurno, umjesto da igraju na pobjedu. A to šteti i njima i cijeloj kompaniji.” – Vladimir Gendelman, Company Folders, Inc.

4. “Daj, ja ću to.”

“Popravljao sam mailove, uređivao ponude i ubacivao se u telefonske razgovore kad god sam mislio da mogu poboljšati način na koji član tima pristupa problemu ili zadatku. Naučio sam da sam na taj način propuštao ključan moment u kojem je druga osoba mogla naučiti kako bolje obavljati zadatke, ustvari sam trebao kolegama dati povratnu informaciju i pustiti ih da pokušaju ponovno.” – Ross Resnick, Roaming Hunger

5. “Kolega X to radi bolje od tebe.”

“Uspoređivanje zaposlenika je najbrži način da odnose u firmi pretvorite u rivalstva. Interna kompeticija treba biti zdrava, a ne osvetnička. Menadžment se treba suzdržavati od toga da neke zaposlenike označava boljima od drugih. Jaki lideri mogu pohvaliti nečiji uspjeh bez da uvrijede sve ostale.” – Danny Wong, Blank Label

6. “Ne razumiješ.”

“Svi znaju da učinkoviti lideri zapošljavaju pamente ljude, a kad im nakon toga kažete da nešto ne razumiju, ponižavate njihovu inteligenciju. Ne samo da na taj način štetite moralu, nego ih sprečavate u obavljanju zadatka prije nego su uopće stekli uvid u situaciju. Jaki lider razumije da u timu postoje neslaganja. Njegov je posao da otvori dijalog i sve razjasni.” – Jared Brown, Hubstaff

7. “Tvoj učinak može potopiti kompaniju.”

“Jedna od najtoksičnijih stvari koju vođa nikad ne bi smio reći zaposleniku je da njegov individualni učinak može potopiti kompaniju. Umjesto toga, jaki lideri promiču timski rad i ideju da svaki član tima doprinosi učinku kompanije na svoj jedinstven način. Zaposlenici se nikad ne bi smjeli osjećati kao da nose cijelu tvrtku na svojim plećima.” Kristopher Jones, LSEO.com

8. “Nisi više uporan kakav si bio.”

“Kažete li nekome da je izgubio onu iskru, teško da ćete pojačati njegovu želju da naporno radi za vas. Ponizite li ih, profesionalno ili osobno, dobit ćete negativan odgovor, možda i izgubiti njihovo poštovanje. Pokušajte poslati poruku na duhovitiji način.” – Ranan Lachman, Pley

9. “Jer ja tako kažem.”

“Uvijek mora postojati razlog zašto od nekoga u svom timu tražite nešto. Jaki vođa vjeruje svojim zaposlenicima i dopušta dovoljno transparentnosti kako bih razumjeli koja je veza između njegovih zahtjeva i misije tvrtke.” – Abby Ross, ThinkCERCA