SHARE

Često se citira uzrečica poslovnog gurua Jima Rohna da je svatko prosjek petero ljudi s kojima provodi najviše vremena. I uglavnom je točna – uspješni ljudi se druže s drugim uspješnim ljudima. Nije to stvar ekskluzivnosti, nego zajedničkih interesa i povezivanja.

Ako volite sport, družit ćete se s ljudima koji navijaju za vaš najdraži tim. Isto vrijedi i za uspjeh. Ako imate kvalitete i osobine potrebne za uspjeh, privlačit će vas ideja da se družite s onima koji dijele vaše vrijednosti.

Što ako želite proširiti svoj krug uspješnih ljudi izvan svog uobičajenog društvenog kruga? Možete pokušati nekima od tehnika koje predlaže magazin Entrepreneur:

1. Pronađite posrednike

Više nas ne ograničava geografija. Ako postoji osoba od utjecaja koju želite upoznati, vjerojatno poznajete nekog tko vas može upoznati. Osobna upoznavanja su puno vrijednija od pokušaja da se sami nekome javite putem maila ili telefona, pa izdvojite malo vremena da pronađete tko je taj koji može posredovati.

Nikad ne znate je li neka bistra mlada osoba koju ste nekad zaposlili u svojoj tvrtki ustvari u rodu s predsjednikom neke velike tvrtke do kojeg želite doći. Dok ne pitate zašto imaju isto prezime.

Budite dobri prema svima koje srećete na svom poslovnom putu, i kad vam zatreba veza, iznenadit ćete se tko će vam pomoći.

2. Zatražite intervjue

Ako imate podcast, pišete članke ili knjige, zatražite utjecajne ljude za intervju. Zahtjev mora biti iskren, ako niste iskreno zainteresirani da napravite intervju s njima, nemojte ga ni tražiti. Najbolji način za ubiti odnos je započeti ga na lažnim premisama! To je izvrstan način da osobi od utjecaja ponudite neku vrijednost za njihovo vrijeme.

3. Koristite LinkedIn za povezivanja

Ova je tehnika najsličnija tome da nekoga hladno nazovete u ured, ali može uplaiti ako znate što radite. Ako platite premium članstvo na LinkedInu (30 dolara mjesečno), dobit ćete pravo poslati pet mailova osobama koje nisu u vašoj mreži. Samo oprezno, to brzo može prerasti u spam. Ali, ako imate važnu poruku, rješenje ili zahtjev za intervju, možete na taj način zaobići potrebu za nabavljanjem podataka za kontakt.

4. Ponudite rješenje

Kad se obratite nekome koga ne poznajete, dobro je pojaviti se s nekim rješenjem za neki njihov problem. Poduzetnik James Altucher, primjerice, sastavi popis od deset poslovnih ideja ili rješenja, dobro osmišljenih i razrađenih, te ga pošalje utjecajnim osobama koje bi htio upoznati. Pri tome ništa od njih ne traži, samo doda poruku da slobodno upotrijebe ideje ako im se sviđaju.

Neobično, ali pamtljivo – malo tko daje nešto bez da išta traži zauzvrat. Ponekad nastavlja slati ideje mjesecima i godinama. Često ne dobije nikakav odgovor.

Ključ ove tehnike je poslati zaista pametna rješenja koja su važna osobi koja vas zanima, a ne tražiti nikakvu protuuslugu.

5. Posjetite događaj

Ponekad je lako upoznati ključnu osobu od utjecaja jednostavnim posjetom konferenciji, događaju ili potpisivanju knjige. Iskoristite priliku da se predstavite. Ova stara gerilska taktika još uvijek djeluje. Učinite nešto pamtljivo i predstavite se s osobnim dodirom, a zatim se javite nekoliko dana kasnije. Jednostavno, ali radi.