SHARE

Steve Roesler nagrađivani je pisac i govornik na teme vođenja, menadžmenta i upravljanja karijerom. Vlasnik je konzalting tvrtke koja se bavi educiranjem šefova i izvršnih direktora. Ako ga pitate što treneri direktora uistinu rade i koje vrijednosti donose, Roesler kaže da klijentima olakšavaju da “jasno vide realnost”.

Na svom blogu allthingsworkplace upozorio je na pet znakova koji vam pokazuju da trebate napraviti promjenu u životu. Evo što kaže:

Život nije dio biznisa; biznis je dio života. Posao nas često tjera da rješavamo pitanja koja se odnose na osobnu promjenu. Te promjene ne moraju nužno biti ekstremne, ali nužne su da razvijemo zdravije i učinkovitije načine za vođenje posla i promjenu u poslu.

Na što morate obraćati pozornost:

1. Ljudi kojima vjerujete čvrsto su uvjereni da trebate promjenu u poslu

Budimo realni, drugi nas ljudi ponekad vide jasnije nego što mi vidimo sebe. Ne trebate naravno svoj život bazirati na tuđem mišljenju, ali ako vam šest ljudi kojima je istinski stalo do vas govori istu stvar, saslušajte ih.

Primjer: Prošle godine je jedan moj klijent primio gotovo nedvosmislenu poruku o svom neprikladnom ponašanju, i krenuo se opravdavati govoreći da ga “nitko ne razumije”. U stvari, svi su ga razumjeli. Više ne radi za tu tvrtku.

2. Držite se za neku stvar i jednostavno ju ne možete otpustiti

Svima nam se to dogodilo: našli smo se u neugodnoj i frustrirajućoj situaciji i nismo na nju mogli zaboraviti. To je znak da bi vjerojatno trebali donijeti promjenu. Ako ne možete prihvatiti činjenicu da vaši nadređeni ne cijenjeni vaš trud, možda je vrijeme da osvježite životopis i krenete tražiti novi posao. Ponekad je potrebno napraviti konkretne korake, a ne samo zatomiti problem umnim trikovima.

3. Zavidni ste drugima na uspjehu

I ovo zahtijeva aktivno djelovanje. Ljubomora nas izjeda iz dubine. U isto vrijeme, to može biti znak da postoje neki značajni ciljevi oko kojih nismo apsolutno ništa poduzeli. Ako prezirete kolegu koji je nedavno doktorirao, možda se trebate zapitati odgađate li vi nekakav oblik profesionalne diplome. Ovo vam može biti odskočna daska do višeg stupnja obrazovanja ili specijalizacije.

4. Negirate problem – i pritom ste ljuti

U svojem poslu imam često povjerljive, “liječničke” sesije treniranja ljudi koji su optuženi da se ponašaju neprijateljski i gnjavatorski. Srdžba je čest simptom negiranja.(Ovo naravno vrijedi samo ako je optužba opravdana; ako nije, imate itekako pravo biti ljuti).

Jedan način za premostiti problem negiranja je tražiti – ili pomoći nekome drugome da uvidi – pregršt objektivnih dokaza. Stoga je, u biznisu, cjelokupna povratna informacija najčešće učinkovita. Istina će vas uistinu osloboditi. Doduše, u početku ćete vjerojatno biti malo prestrašeni.

5. Ako poduzmete apsolutno ništa, problem će se nastaviti

Međuljudski problemi česti su u poslovnom svijetu.

Recimo da kolega sa susjednog stola sluša vijesti na radiju cijeli dan, a vas umara slušati cijeli dan o gužvi na naplatnim kućicama pred Zagrebom. Pokušajte toj osobi obznaniti da vas ti zvukovi ometaju pri poslu, i vjerojatno će nabaviti slušalice. Možda i neće, ali ništa se neće promijeniti ako problemu ne pristupite na staložen i izravan način. I znat ćete da ste nešto poduzeli, zbog čega ćete se osjećati poštenima, i održat ćete vlastiti integritet. To gotovo uvijek vodi ka boljem samopoštovanju.