SHARE

Kad je Google 2010. kupio online aplikaciju za obradu fotografija Picnik, šefica marketinga Lisa Conquergood prešla je zajedno s ostalim članovima tima. Radila je za za Google do 2012., kad je Picnik ugašen. Nakon toga je napustila Google i osnovala PicMonkey.

Nedavno je za časopis Fast Company opisala koje trikove za produktivnost je naučila u Googleu i kako ih je prenijela u vlastitu kompaniju. Evo četiri sjajna savjeta:

1. Tehnologijom držite radnike na daljinu bliskima

Google ima mnogo strastvenih zaposlenika, a Lisa Conquergood kaže da je jedan od izazova pronaći način kako da svi oni budu produktivni i učinkoviti u tako velikim razmjerima. Tvrtka proizvodi vlastite alate za produktivnost, od kojih se neki kasnije i puštaju u javnost, primjerice Google Hangouts.

“Google ima urede u cijelom svijetu”, kaže ona. “Važno je da se ljudi mogu povezati brzo i lako. Konferencijski pozivi ne daju vam mogućnost da pokažete nešto sa svog monitora ili da zajednički radite. Google Hangouts je nastao kako bi riješio taj problem.”

PicMonkey koristi Hangouts za sastanke s partnerima: “Povezujemo se na osobniji način nego bi to mogli s bestjelesnim glasovima putem telefona. Ljudi se manje isključuju dok je u tijeku videokonferencija, ne zabavaljaju se mobitelima niti vode razgovore sa strane. Govor tijela i izrazi lica su važan dio komunikacije, a video to, za razliku od telefona, prenosi.”

2. Uklonite zapreke za zaposlenika

Svakog tjedna Googleovi zaposlenici sastavljaju nešto što se zove Snippets. To je zapis onoga što su postigli proteklog tjedna i najava planova za idući tjedan.

“Cilj je transparentnost”; kaže Lisa Conquergood. “Svi mogu vidjeti sve tuđe Snippetse. Ako želim surađivati na projektu, pogledam Snippetse i znam radi li već netko drugi istu stvar.”

U maloj startup tvrtki nema smisla graditi infrastrukturu. Stoga PicMonkey koristi “dnevni standup”, rutinu u kojoj zaposlenici podijele s drugima svoja tri fokusa za dana i objave imaju li kakve zapreke koje ih sprečavaju u tome.

“Kao Snippetsi, to je za nas mjesto susreta s drugima. Transparentnost nam pomaže da budemo timski igrači i prilagodljivi.”

3. Svladajte svoj Inbox

Količina mailova koju je Lisa Conquergood primala u Googleu je bila prevelika. Tvrtka ne uči zaposlenike kako koristi Gmail učinkovitije, ali postoji dokumentacija i komunikacija među zaposlenicima.

Jedan od kolega uputio ju je u postojanje gumba pomoću kojeg se možete isključiti iz prepiski s više primatelja koje za vas više nisu relevantne. Postoji i alat za prioritete, koji najvažnije mailove gura na vrh inboxa. Tu su i pametni filteri koji čuvaju mailove koje je dovoljno pogledati jednom tjedno.

U PicMonkeyu se koriste svi ti alati, ali i razlikuju se interni mailovi od vanjskih. “Vanjski mailovi se tiču razvoja biznisa i kao takvi su važniji.”

 

4. Postavite ciljeve prije sastanka

Sastanci u Googleu su bili smisleni: “Prije početka smo uvijek znali koji je cilj sastanka, a prije odlaska koji su zadaci i kome su dodijeljeni.”

Taj Googleov pristup je za startupe još važniji, kaže Lisa Conquergood, jer je od vitalne važnosti da se zna čiji je idući korak.

“Prednost manje organizacije je u tome da svi rade razne poslove i tjeraju stvari da se dovrše, ali može doći do pretpostavke da je zadatak već preuzeo netko drugi. Kako bi se izbjegle takve situacije, pri svakoj diskusiji o zadatku ili projektu, jasno se ističe tko vodi stvar”, kaže ona.

1 KOMENTAR

Comments are closed.