SHARE

U poslovnom svijetu danas postoji veća sloboda u izražavanju i ponašanju nego prije pedeset godina. Više se cijeni iskrenost, opuštenost i prirodnost. Ali, to ne znači da ne postoje granice; određene navike i postupci i dalje će na vas baciti sjenu neprofesionalnosti i štetiti vašoj karijeri. Evo na kojih 10 ružnih navika upozorava stranica Inc.com:

1. Lijene psovke i vulgarnosti

Sigurno znate nekoga čije rečenice često počinju sa “Jeb….” ili “U Kur…” Nije čak toliki problem u psovkama, već u lijenosti izražavanja. Ako se netko stalno izražava vulgarno i prosto, možete pomisliti je li jednako nekreativan i lijen u svemu što radi.

2. Kašnjenje

Priznajem da sam i ja često imao problema s ovime. Svakako, neke stvari mogu poći po krivu, pogotovo ako putujete nepouzdanim javnim prijevozom. Ali dolazak na vrijeme znak je poštovanja. Pojavite se kad kažete da ćete stići, i ako ste dovoljno profesionalni, na vrijeme javite da ćete kasniti.

3. Pogledavanje i “buljenje” u druge osobe

Svi smo ljudi. Sisavci. Primjećujemo privlačne članove spola koji nas biološki privlači. Ali biti čovjek znači i imati dovoljno samokontrole da upravljamo našim očima. Gledajte ljude u lice, u suprotnom ćete odati dojam ljigavog amatera.

4. “Kandidnost”

U Voltairevom klasiku “Candide” je mladić koji je stalno nerealno optimističan. Ako ne razumijete zašto, pročitajte djelo. Ako vas vaš suradnik ili partner stalno uvjerava da su stvari u savršenom redu, a zdrav razum vam nalaže da nisu, njihova profesionalnost će opasti u vašim očima.

5. Hirovitost

Biti hirovit znači biti nepouzdan i neodgovoran. Nekome ste rekli da ćete biti na određenom mjestu ili da ćete obaviti određeni posao, a to nikad ne izvršite? Hiroviti ste.

6. Neorganiziranost

Svatko tko prima preko 500 emailova na dan upada u ovu kategoriju. Većina poduzetnika će shvatiti da klijenti i kupci očekuju brze odgovore. Žele od vas spremnost da u bilo kojem trenu razgovarate o njihovoj situaciji. Ako ne upravljate vlastitom situacijom, oni će se zapitati kako onda uopće možete kontrolirati njihovu.

7. Nejasno izražavanje

Ovo je tako, ono, očito, a opet puno ljudi, ono, ne kuži. I tako, ono, totalno ispadaju ne baš profesionalni, jer ono, ne znaju doći do biti toga što hoće reći i ono, razjasniti stvari i tako to.

Ok, to je bilo dovoljno. U ovu bi kategoriju dodao i lošu gramatiku, ali skoro svi poznajemo neke pametne i stručne ljude čiji jezik nije usavršen zbog nedostatka školovanja, ili zbog toga što su doselili iz druge države. (Da ja ovaj članak pišem na njemačkom, sigurno bi se poznavatelji tog jezika dobro nasmijali).

8. Skrivanje tajni

Svi imamo privatni život, i većinom ga možemo odvojiti od poslovnog. Ali krijete li bitne informacije od zaposlenika ili klijenata, vaša će reputacija vođe opasti, i ljudi će vam manje vjerovati.

9. Prevelika obećanja

Stručnjaci za prodaju kažu da trebate “obećati što više možete, ali i dosljedno izvršiti to obećanje.” Poduzetnici često s ovime pretjeruju, ali ključno je ostati uvjeren da ćete s vremenom ostvariti obećano.

10. Laži i prevare

Ovo je očito. Bivši američki predsjednik George W. Bush jednom je pokušao reći: “Ako me jednom prevariš, sram te bilo. Prevariš li me dvaput, mene će biti sram.”

1 KOMENTAR

Comments are closed.