SHARE

Ako vaša tvrtka ili organizacija trenutno prolazi kroz restrukturiranje, gubi ključno osoblje, ako joj budžet pada, ili se mora nositi s negativnom slikom u medijima, teško je održati tim produktivnim.

Što učiniti u tim kriznim vremenima, kako učinkovito voditi svoj tim? Evo koja rješenja nudi stranica fasttrack:

1. Prvo i osnovno – budite transparentni, ali ne špekulirajte previše

Menadžeri upadaju u određene zamke u krizi: ili sakrivaju previše informacija od drugih, ili previše špekuliraju stvari o kojima dovoljno ne znaju. Oba pristupa će produbiti tjeskobu među vašim osobljem! Problem s prvim pristup je u tome što će vaši zaposleni ubrzo shvatiti da se od njih nešto krije, i zbog toga će biti nervozni. Ako im manjka informacija, ljudi će početi i nagađati što se događa – a njihova nagađanja su često štetnija nego istina. Problem s drugim pristupom – previše špekuliranja– je u tome što lako možete pogriješiti, i možete situaciju učiniti još kaotičnijom za tim.

Umjesto toga, s ljudima razgovarajte otvoreno (koliko god smijete) i recite im kako stvari stoje, i što to za njih znači. Ako ni sami nemate dovoljno informacija, recite im kad očekujete da ćete imati.

2. Ostanite pristupačni

Kad vaš tim pogode teška vremena, važno je biti pristupačan. Ljudi će vam češće prilaziti s pitanjima, a i sama vaša prisutnost će im dati do znanja da ste pouzdani i iskreni. Vaše osoblje će pratiti sve vaše verbalne i neverbalne znakove, stoga je bitno da vas vide fokusirane i usmjerene na budućnost (nemojte se ipak ponašati nerazumno optimistično).

3. Pobrinite se da ne izgubite najbolje ljude

Ako je situacija u tvrtki nestabilna – pogotovo ako je kriza financijske prirode – vaši će se članovi tima pitati je li vrijeme za tražiti sigurniju poslovnu klimu. To pogotovo vrijedi za najsposobnije ljude; oni vjerojatno imaju spremnu mrežu poslovnih poznanstava, i mogu brzo naći novi posao ako požele.

Vjerojatnost ovog scenarija možete smanjiti tako da s najboljim ljudima direktno popričate o njihovoj budućnosti u vašoj organizaciji. Njihove potencijalne brige konkretno objasnite i recite im kako će stvari u tvrtki izgledati u sljedećih nekoliko mjeseci.