SHARE

Prije otprilike godinu dana, Marry Barra postala je predsjednica uprave (CEO) jedne od najvećih američkih kompanija, General Motorsa, nakon što je tamo godinama radila. Evo njene priče, gdje govori što je naučila u prvih 90 dana na svojoj novoj poziciji:

Prosječni američki radnik u svojem životu promijeni desetak poslova. Očekuje se da će milenijalci još više, od 15 do 20 prema istraživanju provedenom od strane Future Workplace 2014. godine.

Sretna sam što sam čitavi radni vijek provela radeći u jednoj tvrtki, General Motors, koja mi uvijek pružala izazove, i prilike za razvoj. A unutar menadžmenta tvrtke mijenjala sam desetak pozicija, u inženjerstvu i proizvodnji, do komunikacijskog sektora i ljudskih resursa.

Zaključila sam, da nema veze radite li za jednu tvrtku cijelu karijeru, ili u mijenjate 20 tvrtki – trebate naučiti kako dobro započeti rad na novoj poziciji. Evo na kojih se pet stvari fokusiram kad započinjem nov zadatak:

Stavite klijenta na prvo mjesto

Bilo da radite u računovodstvu, u proizvodnji ili prodaji, bilo da ste tek završili fakultet ili ste iskusni profesionalac, znajte da će vam fokusiranje na klijenta poboljšati učinkovitost. Svaku odluku trebate donositi u skladu s njihovim potrebama. Ako se na vašoj novoj poziciji ne osjeti usmjerenost prema klijentu, pronađite način u prvih 90 dana – i svaki dan nakon toga – da se osjeti.

Slušajte vaš tim

U prvih 90 dana imate najbolju priliku da zavrijedite poštovanje i povjerenje ljudi s kojima radite. Ljudima nije bitno koliko znate, dok ne saznaju da vas je briga za ljude. Budite otvoreni, tražite rješenja, i slušajte više nego što govorite. Kad cijenite tuđe mišljenje, ljudi vam se više otvaraju, a to vodi do novih ideja i boljih rezultata.

Ojačajte tim

Jedan od glavnih zadataka vođe je osigurati da su pravi ljudi u vašem timu. Očekujte i zahtijevajte potpunu predanost poslu od svih. Ako nemate prave ljude, ne radite dobro svoj posao – jer morate sami “krpati” njihove nedostatke. Ako imate nesretnog zaposlenika koji svojom negativnošću koči tim, poželite mu sreću i pokažite izlazna vrata.

Preuzmite odgovornost

Ako ste naslijedili problem prošloga šefa, nemojte ga odbaciti i gledati na njega kao na tuđu staru pogrešku. Nemojte da vam bude izlika to što ste novi. Bacite se na problem, razvijte plan kako ga riješiti, i budite izravni. Vaša reputacija ne ovisi samo o vašim ispravnim postupcima, nego i o tome kako se nosite s teškim situacijama.

Prilagođavajte se i učite

Na kraju, vaš će uspjeh uvelike ovisiti o tome kako se prilagođavate promjenjivim potrebama klijenata. Prilagodba se svodi na jednu stvar: vođenje. A najveća vrlina vođe je to što može predvidjeti promjene.

(preuzeto s LinkedIn)