SHARE

Većina nas vrlo lako postavi ciljeve, ali ih vrlo teško izvršavamo.

Bio da je riječ o pokretanju biznisa, učenju novog jezika, ili usavršavanju instrumenata – svi volimo započeti stvari, ali ne i dovršiti. Jedan od glavnih razloga zašto ne ostvarujemo ciljeve je nedostatak motivacije i ustrajnosti.

Krenemo optimistično, bez da se pripremimo na neizbježne prepreke. Toni Robbins je rekao: “uspjeh je 80% povezan sa psihologijom, a 20% s izvršavanjem”.

Evo na kojih 6 načina možete biti ustrajni, i postati osoba koja ne odustaje:

1. Imajte veliku viziju

Sve kreće s prvim korakom.

Bez vizije, i smisla koji je veći od vas samih, odustat ćete kad dođu prvi problemi (koji će vas neizbježno spustiti).

Ali ako nešto želite ostvariti zbog višeg cilja, osjećat ćete odgovornost koja će vas odvesti dalje od obične želje za poboljšanjem.

Primjerice, ako učite novi jezik kako bi se bolje povezali s vašim životnim partnerom koji nije rođen u istoj zemlji kao vi, puno ćete lakše ustrajati zbog toga što je u pitanju veza.

Ili ako pokušavati smršavjeti, razmislite o tome koliko ćete samopouzdaniji i sretniji biti, i kako će to utjecati na vaše voljene.

Prebacivanje s cilja koji je orijentiran na nas same, do cilja koji ima viši smisao koji utječe na vaše voljene, pomoći će vam da se fokusirate na ostvarivanje, umjesto na to koliko je zadatak težak.

2. Izgradite tim za podršku

Poznata izreka kaže: “Ako želite ići brzo, idite sami. Ako želite ići daleko, idite s nekim”.

Ljudi koji puno ostvaruju uvijek imaju tim za podršku iza sebe koji ih motivira da ustraju; to mogu biti osobni treneri, zaposlenici, asistenti, mentori, ili partneri u uračunljivosti – i još mnogi drugi.

Važno je okružiti se s ljudima koji su već postigli to što vi želite postići. Tako ćete brže učiti, a znanstveno je dokazano da ćete biti i ustrajniji i nepokolebljivi kad stvari zaguste. Kad imate jasnu svrhu, i sigurni ste da je možete izvršiti, utječete na dio tijela koji se zove “reticular activating system (RAS)“, koji pomaže mozgu da odluči na koje se informacije fokusirati, a koje odbaciti.

Ukratko, vaš um usmjerava energiju na cilj pred vama, umjesto na distrakcije, sumnje i strahove.

3. Kako biti ustrajniji? Razvijte mentalitet rasta

Kako bi ostvarili ciljeve, često sami sebe moramo ukrotiti.

Autorica knjige “Mindset”, Carol Dweck, dvadeset je godina proučavala kako naš mentalitet utječe na uspjeh. Istraživanje kaže da ljudi imaju ili mentalitet rasta (koji uživa u izazovima kroz koje raste), ili fiksirani mentalitet (kada smatrate da su vaša inteligencija i talenti urođeni i nepromjenjivi). Dweck je zaključila da oni s mentalitetom rasta imaju zdravije odnose, ostvaruju više (uspješniji učenici), i da su puno ustrajniji kada naiđu na poteškoće.

Drugom riječju, trebamo slaviti male pobjede i napredak, znati da se stalno poboljšavamo, umjesto da imamo nerealna (prenapuhana) očekivanja.

4. Izradite raspored

Najuspješniji ljudi svijeta – poduzetnici milijarderi, olimpijski sportaši, svjetski učenjaci i znanstvenici, svi koriste raspored koji određuje prioritete u danu.

Zašto nemaju to-do listu?

Istraživač Kevin Kruse istaknuo je nekoliko nedostataka to-do lista:

  •  Ne uzimaju u obzir vrijeme. Kad imamo dugačku listu zadataka, odmah obavimo one koje zahtijevaju malo vremena, a dugačke zadatke zanemarimo. Istraživanje tvrtke iDoneThis pokazalo je da 41% sadržaja svih to-do lista ostaje neizvršeno!
  • Najčešće ne razlikuju hitno i bitno. Impulzivno rješavamo hitne, a zanemarujemo bitne zadatke.
  • Pridonose stresu. U psihologiji postoji pojam Zeigarnikov efekt. To znači da nedovršeni zadaci dovode do nametljivih, nekontroliranih misli. Nije ni čudo da se cijelog dana osjećamo slabima i zatrpanima mislima, a noću se borimo s nesanicom.

Bolja opcija je konkretan raspored prioriteta, primjerice: ponavljanje španjolskih fraza, vježbanje bubnjeva, ili pisanje 500 riječi za vašu novu knjigu. Rasporedite takve zadatke u jasan vremenski rok.

Što se ne doda u raspored, uglavnom se i ne izvrši.

5. Učite druge

Jeste li ikad nekoga nešto naučili, i potom shvatili da tako i vi lakše to zapamtite?

To je zato što kad nekoga nešto naučimo, naš mozak učinkovitije skladišti informacije, nego kad samo nešto pročitamo.

Istraživanje je pokazalo da ljudi pamte:

  • 5% od onoga što nauče na predavanju.
  • 10% od onoga što su naučili čitajući.
  • 20% od onoga što su naučili iz audio-vizualne prezentacije.
  • 30% od onoga što nauče kroz primjer ili demonstraciju.
  • 50% od onoga što nauče kroz grupnu raspravu.
  • 75% od onoga što nauče kad vježbaju (prakticiraju) naučeno.
  • 90% od onoga što nauče, kad odmah naučeno prenose drugima

Ovi rezultati su posebno bitni onima koji žele naučiti novu vještinu. Kako biti ustrajniji u tome?

Ako želite primjerice poboljšati vještine komuniciranja, nemojte samo gledati kako drugi to rade, trebate odmah iskoristiti naučeno.

Ako učite novi jezike, umjesto da slušate snimke razgovora, ili koristiti jednostavne mobilne aplikacije, bolje je da razgovarate s učiteljem, ili prijateljem iz inozemstva kojeg vi također možete naučiti hrvatski (ako je toliki čudak da želi naučiti hrvatski).

Ključ ustrajnosti pri učenju je iskoristiti naučeno. U engleskom jeziku postoji izvrsna izreka: “use it, or lose it”.

6. Povećajte uloge

Zašto rjeđe kasnimo na poslovne sastanke, nego na kavu s prijateljem? Jer bi kašnjenjem na sastanke mogli dobiti otkaz.

Ljudi su prirodno motiviraniji kad postoje posljedice ili ulog, čak i kad je riječ o pozitivnim stvarima.

Istraživanje je pokazalo da nas na djelovanje tri puta više motiviraju negativne posljedice od pozitivnih. Rizik od gubljenja novca moćan je pogon kojeg možete koristiti.

Možete se primjerice okladiti s prijateljem kojem možete vjerovati, i kojemu nećete lagati. Možete i iskoristiti program Stickk, koji vam omogućuje da postavite konkretan cilj, dodjeljuje vam “suca” koji vas nadgleda (najčešće nekoga vama bliskoga), i donira novac u humanitarne svrhe ako ne uspijete držati se cilja.

Bitno je uključiti druge u svoj tim podrške, i javno podijeliti ciljeve. Pritisak javnosti će vas gurati dalje nego što mislite. Ipak je vaša reputacija na kocki.

(preuzeto s pickthebrain)

1 KOMENTAR

Comments are closed.