SHARE

Svi su barem jednom naišli na osobu koja se stalno žali: na posao, na vrijeme, na stanje u državi, na svoj izgled, na žene, na muškarce, itd. Možda s takvom osobom i radite. Ljudi koji se stalno žale mogu vam vrlo lako isisati energiju. Možda ste pomislili: “on mora da je najjadnija osoba na svijetu”. Blog Lifehack iznio je 6 razloga zašto su ljudi koji se stalno žale najtužniji na svijetu, odnosno koje su njihove najčešće izjave:

1.”Zaslužujem više”

Ovako prigovarači često razmišljaju. Zaslužuju bolju plaću, stan, više vremena, više ovoga i onoga. Kad ste u kontaktu s osobom koja se stalno žali, ona će vam vrlo vjerojatno željeti ukazati da im nešto dugujete. Njima nedostaje racionalnosti i razumijevanja.

Zaključak: Nemojte očekivati da ćete lako udovoljiti ljudima koji se prečesto žale.

2. “Zaslužujem bolje”

Možda je riječ o boljim radnim uvjetima, boljem rasporedu, boljim odnosima; prigovarači uvijek smatraju da zaslužuju bolje. Možete im osigurati najbolje alate, najbolja auta, odličnu plaću, vrhunski stan, najmoderniju odjeću, sve najbolje, a oni će se i dalje žaliti jer “zaslužuju bolje”.

Zaključak: Nemojte očekivati da ćete prigovarače impresionirati bilo čime što im date.

3. “To nije moja krivica”

Prigovarači gotovo nikad ne prihvaćaju odgovornost za svoja djela. Printer na poslu je odjednom prestao raditi? “Možda je netko prije mene stiskao krive gumbove”. U svakoj situaciji će se ponašati kao da to nije njihov problem, niti odgovornost.

Zaključak: Ne očekujte da će prigovarači prihvatiti odgovornost za svoje pogreške.

4. Ljudi koji se stalno žale često govore: “Ja bih to bolje napravio”

Zamislite da imate ovakvo stanje uma. Tuga i jad su eufemizmi. Prigovarač će vam uglavnom govoriti koliko su njihove ideje bile bolje. Možda u nekim slučajevima i jesu bolje, ali oni smatraju da su uvijek u pravu.

Zaključak: Ne očekujte da će ljudi koji se stalno žale prihvatiti tuđe ideje. Njihov put je, prema njima, jedini ispravan.

5. “Ako ja ne mogu biti sretan, nitko ne može biti sretan”

Prigovarač vrlo lako može postati toksičan za vaš tim. Kontaktu s njima pristupajte oprezno i mudro. Najgora stvar za tim je kad prigovarač prenosi svoju negativnu energiju na druge članove tima. Negativan tim neće ništa postići.

6. “Ne moram to napraviti…”

Ljudi koji se stalno žale često će diktirati što žele napraviti a što ne. Oni smatraju da pravila za njih ne vrijede. Kad priđete osobi koja stalno prigovara, očekujte velik zid ispred njih. Vođama je često pravi izazov nositi se s ovakvim osobama.

Ovaj članak vam je zvučao negativno? To je možda zato što je prikazao stanje uma ljudi koji se stalno žale. Zamislite da vi morate živjeti u takvom jadu. I ja sam se prije nekoliko godina žalio na gotovo sve, i uspio sam prestati. Samo trebate shvatiti sljedeće: Prigovaranje nam oduzima sreću u životu. Budite zahvalni, zadovoljni sobom i gledajte na svijet pozitivno – to je jedini način da se promijenite iz osobe koja se stalno žali, u osobu s dobrim stavom.

Kad se morate nositi s prigovaračima, prije svega znajte da su oni jadni. Shvatite da ih vjerojatno muče neki unutarnji problemi koji su doveli do takvog stanja.

Stav je zarazan. Pokažite dobar stav, zahvalnost, i budite pozitivni.