SHARE

Svi radimo pogreške u uredu, i većinom izbjegavamo razgovarati o njima. Priznajem da u redakciji Stratega ponekad zaboravim oprati posuđe, ili iznijeti smeće kad je na mene red.

Stranica wisebread podijelila je 7 najčešćih uredskih pogrešaka – koliko ih vi radite?

1. Uzimanje stvari

Treba vam nekoliko spajalica za kod kuće. Doma nosite kemijsku i nikad je ne vratite. Pas vam se izgubio pa koristite uredski printer za izradu postera. Ured često ima upravo ono što vam treba, a šef zna da ljudi uzimaju predmete i koriste ih za osobne potrebe – i to najčešće bez pitanja.

Bilo je i slučajeva kad su ljudi zbog toga dobivali otkaz, i zbog toga svi prešućuju svoje sitne krađe. Ali dokle god je riječ o malim stvarima, primjerice spajalicama, kemijskim olovkama, papirićima, o tome se ne priča. Ako ste učinkovit i marljiv radnik, šefa neće biti briga za tih nekoliko spajalica i papirića.

Svejedno, nije u redu krasti – čak ni spajalice – jer i zbog toga možete dobiti otkaz. Budite upozoreni.

2. Zaštopavanje printera

Kad zablokirate printer, osjećate se osramoćeno. A još je sramotnije praviti se kao da se ništa nije dogodilo. Kada dođe majstor za popravak, morate priznati da ste ga vi uzrokovali zastoj u uredu. Pogrešno je ostaviti printer zaštopan, pogotovo ako ste vi krivi, ali o tome rijetko tko priča. Pitajte kolege u uredu: “Jeste li ikad zaštopali printer papirima, i potom se pravili kao da se ništa nije dogodilo?” Svi će odmicati glavom, i negirati. Ali na kraju se uvijek sazna krivac.

3. Dolazak na posao unatoč bolesti

Sigurno ste vidjeli na poslu očito bolesnog kolegu i pitali ga: “Zašto si tu ako se ne osjećaš dovoljno dobro za rad?” On će vam kroz kašalj odgovoriti: “Imam nekog važnog posla, a ionako mi se ne da biti doma!”

Ne valja raditi bolestan, ako ne zbog sebe, zbog kolega. Možda mislite da ste podnijeli veliku žrtvu za tim kad ste došli na posao s temperaturom, ali činjenica je da ste nakon toga zarazili pet drugih ljudi i stvorili više problema za tvrtku nego da ste ostali dva dana kod kuće.

4. Odlazak na zahod s mobitelom

Većina neće priznati da na zahod odlazi s mobitelom, ali očito lažu. Ako želite desetominutni predah, mobitel je odlično sredstvo zabave! Možete igrati igrice, provjeravati email i društvene mreže, gledati videe, i slušati glazbu na slušalice. Ako mislite da ste jedini koji to radi, sigurno niste; jedna američka anketa pokazala je da to radi čak 61% ljudi u uredu.

5. Najčešće uredske pogreške – Surfanje internetom

Vrlo vjerojatno to upravo sad radite. Svi uredi danas imaju računalo s pristupom internetu, koji je prebogat sadržajem. Vi to radite. Vaš šef to radi, a sigurno i kolege. Ali nitko ne priznaje. To je velik problem, koji svima ruši produktivnost i koncentraciju. Ako napišete u Google “browsing Internet at work” dobit ćete 71 milijun rezultata pretrage. Ako na pišete “kako zabušavati na poslu bez da dobijete otkaz” također ćete dobiti puno rezultata. Stranica Moj posao provela je prije 3 godine istraživanje kojim je zaključila da se Hrvati na poslu najčešće odmaraju uz surfanje internetom.

6. Preuzimanje zasluga za tuđi rad

Ovo je zeznuto. Definitivno je pogrešno preuzimati zasluge za tuđi rad, a pogotovo ako to radite redovito. Ali ponekad se događa. Primjerice na sastanku vas šef pohvali za rad koji je obavio netko drugi. Što učiniti? Priznati, i ispasti iskren ali neproduktivan? Preuzeti zasluge i likovati? Ili šutjeti i nadati se da će to svi zaboraviti? Većina bira zadnju opciju. Ovakve situacije su stvarno rijetkost, ali ipak se događaju. Nekad je stvarno najlakše prešutjeti.

7. Tračanje

I muškarci i žene tračaju (čak muškarci više). Svi pričaju o uredskim romansama, glasinama, potencijalnim otkazima, ili tipu koji svakodnevno smrdi na ribu. Ali nitko neće priznati da trača, jer se to smatra nepristojnim. Svatko tko negira da trača, očito laže, a to znaju i šefovi. Stoga, dokle god ne pričate o nečemu što bi moglo biti toksično, i dokle god ne lažete, pravite sitnu pogrešku koju rade svi.

1 KOMENTAR

Comments are closed.