SHARE

Nedavno mi se pokvarila perilica rublja. Budući da u Zagrebu stanujem svega 5 godina, nisam znao kome se obratiti za problem, i onda sam tražio ovlaštene servisere Whirlpool perilica na internetu. Među 6 pronađenih, odabrao sam onaj koji je imao pristojnu web stranicu, koji je imao jasne kontakte, koji mi je bi najbliži, i koji je dakako mogao doći u najskorijem roku. Majstor je došao u dogovoreno vrijeme dva dana nakon poziva, i problem riješio u desetak minuta.

Mojim bi roditeljima vjerojatno bilo suludo unajmiti nekoga za posao “bez preporuke”. Starije generacije u Hrvatskoj se i dalje oslanjaju na preporuke za gotovo sve. Kod mladih je stvar drukčija.

Sličnu situaciju sam imao i sa zubaricom i liječnikom opće prakse, pronašao sam obližnji dom zdravlja i prijavio sam se. Čekajući red za prijavu, neka me baka upitala “Tko vam je preporučio liječnicu?”. Odgovorio sam: “Baš nitko, pronašao sam je na internetu.” Liječnicom sam vrlo zadovoljan.

Naišao sam na činjenicu da samo 51% manjih biznisa u SAD-u posjeduje vlastitu web stranicu. Budući da tamo 97% potrošača traži proizvode i usluge putem interneta, to su poražavajuće brojke. Za Hrvatsku situaciju nemam podatke, ali iz osobnog iskustva, gledajući stare web stranice, zadnji put ažurirane 2009. godine, mogu zaključiti da je situacija puno lošija.

Mnogim malim biznisima potrebna je pomoć oko izrade i vođenja web stranica. Pritom nije toliko bitno da je dizajn savršen, jer čak i najjednostavnija stranica može potaknuti razvoj biznisa. Samo trebate paziti na nekoliko ključnih stvari.

Kako izraditi web stranicu za manji biznis? Brian Sutter, stručnjak za online marketing, upozorio je na 15 najbitnijih stvari na koje morate obratiti pozornost pri izradi web stranice:

1. Lako pamtljiva web adresa

Izbjegavajte URL koji sadrži “.net” ili “.biz”, čak i ako to znači da ćete morati isprobati nekoliko drugih domena prije nego što pronađete najbolju. U Hrvatskoj je vladar svega “.hr”.

2. Kako izraditi web stranicu za manji biznis? Unajmite profesionalce za hosting

Nemojte štedjeti na web hostingu. Izbjegavajte stranice s nepovezanim reklamama, i one koje usporava činjenica da dijelite server s još 10 000 drugih stranica. Možete pronaći pouzdan i brz profesionalni hosting za 70-ak kuna mjesečno.

3. Responzivni dizajn

Odnosno “mobile friendly” dizajn. Ovo je vrlo bitno: Prema studiji tvrtke SCORE, više od 90 posto web stranica nije prilagođeno smartphoneima. Budući da više od polovica posjeta internetu dolazi upravo s pametnih telefona, to je razočaravajuća činjenica

4. Brzo učitavanje

Spora stranica lako uzruja korisnika, i onda ljudi s nje odlaze. Pobrinite se da se vaša stranica učitava unutar 3 sekunde, po mogućnosti i unutar dvije.

5. Telefonski kontakt

Poslije vašeg imena i opisa djelatnosti, treća najtraženija informacija je vaš kontakt telefona. Stavite ga na vrh i dno svake stranice na vašoj web adresi.

6. Radno vrijeme

Ovo je također vrlo važno. Zato i taj podatak stavite na vrh i dno svake stranice.

7. Adresa

Web stranica vam služi da privučete promet, stoga recite klijentima i mušterijama gdje ići.

8. Vaša lokacija na karti

Ljudima je lakše pronaći lokaciju koju vide na mapi. Tako dobiju uvid koliko su odaljeni od vas.

9. Email adresa

Nemojte koristiti besplatnu email adresu. Uz web stranicu zatražite i odgovarajući email. Hosting tvrtke uglavnom nude mail adresu u paketu sa stranicom.

10. Kategorija s navedenim proizvodima i uslugama

Ljudi vašu stranicu posjećuju kako bi saznali čime se bavite. Žele znati možete li im na koji način pomoći. Detaljno im opišite kako im vaš posao može olakšati život. Uključite i gomilu fotografija.

11. Kartica “O nama”

U par odlomaka opišite ljude koji stoji iza vašeg biznisa. Potom dodajte nekoliko ulomaka u kojima navodite razloge za pokretanje biznisa. Zapamtite: ljudi žele poslovati s onima kojima vjeruju. Stoga im dajte dovoljno informacija da vas upoznaju, zavole, i da vam pruže povjerenje.

12. Obrazac za kontakt

Ovo je samo još jedan od načina na koje vas ljudi mogu kontaktirati. Nekim ljudima je draže ispuniti obrazac, nego zvati vas, ili pisati vam email. Pružite im tu opciju.

13. Poziv na djelovanje

Tu prestajete dijeliti informacije, i tražite ljude da vas posjete. Na vašoj stranici mora postojati jedan konkretan “poziv na djelovanje”, primjerice: “Dođite posjetiti našu trgovinu”,ili “Napravite rezervaciju”, ili jednostavno “Nazovite nas”. Takvu izjavu stavite ili na zaglavlje stranice, ili u zasebnu kategoriju

14. Naslove tagova i meta description optimizirajte tražilicama

Kako bi optimizirali stranicu za pretraživanje, pišite jedinstvene i primamljive naslove tagova i meta descriptiona za svaku stranicu. Za naučiti više o tome, posjetite Search Engine Land.

15. Svjedočanstva/Osvrti

I marketingu postoji jedan problem: Ljudi često ne vjeruju to što imate reći o sebi. Ali zato vjeruju onome što drugi imaju reći o vama. Čak i ako je riječ o samo jednom svjedočanstvu, stavite ga na stranicu. To će vam donijeti više posla, i više svjedočanstava.

Iskoristite ove ključne tehnike, i uskoro ćete dobivati više posla. Barem vam sada neće biti žao kad budete promovirali svoju stranicu. Imat ćete dovoljno informacija za posjetitelja pretvoriti u klijenta ili mušteriju.