SHARE

Često se ljudi žale kako im je na poslu grozno, kako je šef prestrog, a kolege predosadne, i kako su se svi urotili protiv njih.

Moguće je da ste uistinu te nesreće da ste naišli na lošeg šefa i kolege, ali ako vam to nije prvi put da se žalite, možda nešto nije u redu s vama. Evo 10 znakova da trebate priznati da je problem u vama:

1. Svatko vas tlači

Bilo bi stvarno sjajno kad bi svi bili uvijek ljubazni, ali to nema veze sa stvarnošću. Ako vas svi drugi tlače to je zbog jednog od ova dva razloga:

Imate osobinu koja je privlačna nasilnicima. Ovo ne znači da ste vi krivi za tlačenje, ali ipak nešto možete poduzeti. Pitajte prijatelje za prijedloge i razmislite o terapiji kako bi naučili postati manje privlačna meta.

Druga mogućnost je da ste pre osjetljivi. Šefovi trebaju zaposlenicima govoriti što da rade, i ispravljati pogreške. To nije tlačenje, to je vođenje.

2. Prečesto dobivate otkaz

Otkazi nisu tolika rijetkost, ali kad vas stalno otpuštaju, vjerojatno je zbog dobrog razloga.

  • Jeste li bezobrazni prema šefu?
  • Uzrujate li se kad vam netko nešto naredi?
  • Kasnite li?
  • Jeste li bezobrazni prema klijentima?

Sjednite i razmislite ponašate li se na način koji bi mogao nervirati vašeg šefa. Ispravite te stvari i prestat ćete dobivati otkaz.

3. Uvijek dobivate loše zadatke

Netko mora obavljati prljavi posao, a najčešće ste to upravo vi.

Kako ste vi krivi? Što to kolege rade drukčije od vas?

Očito nešto rade bolje kad dobivaju bolje zadatke. Možda trebate promijeniti način interakcije. Možda se trebate čvršće zauzeti za sebe.

Možete čak i prići šefu i reći: “Primijetio sam kako uvijek dobijem zadatke A, B, i C, dok drugi dobivaju X, Y, Z. Možete li mi objasniti što trebam učiniti kako bih dobio X, Y, Z?

4. Svi ljudi s kojima radite “glupi su ko’ stup”

Moguće da vi uistinu jeste genijalac, ali to ne znači da su ostali ljudi glupi. Ako nitko ne razumije o čemu pričate, možda je vrijeme da preispitate svoj način komuniciranja.

Postoji vjerojatnost da ne znate jasno objasniti svoje misli, i da izostavljate bitne informacije. Naučite poboljšati vještine komuniciranja i odjednom će drugima narasti IQ.

5. Uvijek ste žrtva

Slično kao i kod tlačenja, moguće je da ste nepravedno izabrani za žrtvu. Događa se. Ali ipak, ne događa se stalno.

Ako se konstantno žalite da ne dobivate promaknuće zbog svog izgleda, svoje nacionalnosti, ili slično, vjerojatno to koristite kao izliku za druge nedostatke.

Bolje sagledajte vlastite vještine, stav, i ponašanje na poslu. Sigurno vam nešto nedostaje – radite na tome, i ubrzo ćete diskriminacija prestati.

6. Drugi se provlače s propustima za koje vi dobivate po repu

Kasnite 5 minuta i šef plane na vas. Ivana kasni 20 minuta i šef joj kaže “Dobro jutro.” Kako to?

Dvije stvari: prva je da šef ne upravlja dobro, a druga je da vi nešto radite krivo.

Kad se netko iskaljuje na vama zbog sitnica s kojima se drugi provlače, to znači da je šef generalno nezadovoljan vašim radom, i umjesto da vam komentira učinkovitost, on se obrušava na vaše kašnjenje ili stil odijevanja.

Sjednite u šefov ured i recite: “Imam osjećaj da nisam učinkovit koliko neki drugi ljudi u uredu. Kako to mogu poboljšati?” Kako budete poboljšavali učinkovitost, tako ćete se lakše uspjeti provlačiti sa sitnicama.

7. Nikad niste vi krivi

Ako ovako razmišljate, vrlo vjerojatno ste upravo vi krivi.

Svi griješe. Svi.

Ako se pravite da ste nepogrešivi, činite još jednu veliku grešku. Ne možete ispraviti pogrešku ako ne priznate da griješite. Kad stvari krenu po krivu, promislite kako je došlo do toga.

Nemojte imati obrambeni stav. Radije se fokusirajte na rješenje problema. Ubrzo ćete shvatiti da problemi lagano nestaju – jer ih svjesno rješavate, umjesto da ih niječete.

8. Nitko na poslu vas ne voli

Ako ste novi na poslu, vrlo vjerojatno će ekipa biti isključiva (ovo je najčešće slučaj kod žena), ali vjerojatno niste krivi. Ali ako druge pridošlice prihvaćaju lakše, onda je problem u vama.

Pitajte se sljedeće stvari:

  • Zadirem li u tuđe živote?
  • Širim li tračeve?
  • Govorim li bezobrazne stvari?
  • Žvačem li otvorenih ustiju?
  • Osuđujem li ljude bez razloga?
  • Cmizdrim li često?

Ako je odgovor na bilo koje od ovih pitanja “da”, pronašli ste uzrok. Sad ga iskorijenite.

9. Često se derete

Vrištati je u redu ako želite upozoriti nekoga da će im pasti kamen na glavu. Također je u redu ako je zmija na podu. Ali deranje nije prikladna reakcija na tuđu pogrešku, kad ste ljuti jer ste promašili rok, ili ako netko kasni.

Čak i ako ste vi šef. Obustavite dreku – pogotovo ako ste šef.

Dernjava nije znak ozbiljnosti. Ona je znak da ste mamlaz. Ako se lako isprovocirate, vaši zaposlenici i kolege manje će se trudite. Naučite kontrolirati strasti, i vidjet ćete kako će drugi postati učinkovitiji.

10. Vaš šef vam kaže da je problem u vama

Postoje odvratni šefovi. Ali opet, ipak su šefovi. Kad vam kažu: “Nemojte raditi to”, ili “Preizbirljivi ste”, ili “Pre cmizdravi ste”, ili “Kasnite previše”, vjerujte im.

Nemojte zanemariti šefove komentare. Čak iako je na godišnjem, može vam dati otkaz, odrediti vam zadatke i hoćete li dobiti povišicu. Ili popravite to što vam je šef/ica rekao/rekla, ili tražite novi posao.

Ali ni pod kojim slučajem nemojte ignorirati znak na kojem piše “IMATE PROBLEM”.

(prilagođeno s business.com)