SHARE

Fasciniraju li vas oni likovi koje uvijek zovu mediji kako bi ih citirali u sljedećem članku o vašoj industriji, a na svakoj konferenciji se doimaju kao da su im svi već prijatelji? Evo njihove tajne: ti ljudi razvijaju svoj vlastiti brend i bave se jednom od najosnovnijih formi marketinga. To je osobno brendiranje.

Želite li biti primjetljiviji i poznati po tome da ste izvrsni u području kojim se strastveno bavite, evo nekoliko ideja:

1. Razvijte ekspertizu na način da pokrijete nišu

Ako ste jedan od onih koji svugdje vide prilike, teško vam je odabrati specijalnost. Usmjerite se na zadatke kojima se veselite, koji vas intelektualno fasciniraju, i zbog kojih ste uzbuđeni kad o njima razgovarate s ljudima koji ne rade s vama.

Ako ste novi u svom području, obratite pozornost na to što smatrate najboljim dijelom svog dana. Ako je istraživanje statistika vašeg weba na Google Analyticsu taj dio dana, ili je to možda sastajanje s potencijalnim partnerima vaše tvrtke, osluškujte takve signale i počnite se usmjeravati.

2. Raširite svoju mrežu kroz društvene medije

Ne zaboravite na društvene mreže. Povežite se s kolegama iz branše na Linkedinu. Korisno je dodati uvodni odlomak ili kratko objašnjenje na osobnoj stranici u kojem objašnjavate što radite i s kakvim biste se ljudima voljeli povezati. Ako već niste, zamilite kolege da na Linkedinu podrže vaše vještine.

Twitter je dobra platforma za doći do ljudi s kojima inače ne biste mogli komunicirati.

Na Facebooku, koji je ipak osobnija platforma, podijelite najatraktivnije informacije koje bi mogle zanimati širu publiku.

3. Pokrenite svoju publiku originalnim uvidima i sadržajem

Neka vas uoče kao nekoga tko zna donijeti zanimljive i jedinstvene informacije i analize svojoj publici.

Kolege, konkurenti i sljedbenici će uočiti kad objavite mudre zaključke do kojih ste došli anketom, insajderske konverzacije s profesionalcima koji rade nešto jedinstveno i trendove u industriji koje ste prvi uočili.

Nemojte zaboraviti upitati sljedbenike i prijatelje o njihovim idejama, kako biste iskoristili njihovu stručnost te pokazali koliko ih cijenite.

4. Pokrenite blog kako biste razradili svoje ideje i postali prepoznatljivi

Jednom kad steknete sljedbu, pokrenite osobni blog ili počnite pisati za tvrtkin web.

Bloganje, kao i svako drugo pisanje, će vas potaknuti da pratite uzbudljive nove igrače i trendove na vašem području, ali vas i prisiliti da usmjerite svoje misli te razmislite o tome zašto ste relevantni svojim čitateljima. Možete i iskovati dublji odnos sa svojim online kontaktima, pozovete li ih da budu gostujući autori.

5. Javite se dobrovoljno za prezentiranje ili vođenje grupe

Imate li specijalnu vještinu koja može koristiti vašoj kompaniji, dobrovoljno se javite da održite informativnu prezentaciju, ili povedete skupinu ljudi zainteresiranih u temu.

Ako ste već sigurni u svoje javnogovorničke vještine, prijavite se za nastupe pred strukovnim udrugama, ili se uključite u organizaciju strukovnih susreta na vašem području.

6.  Pomozite drugima da ostvare ciljeve

Osobno brendiranje može biti sebičan posao usmjeren na slavljenje sebe na tuđi račun. Ali pravi vođe su u srcu sluge.

Ako ste dugo u nekoj ulozi, ponudite mentorstvo mlađim kolegama. Razmislite o tome što im možete ponuditi, primjerice, suradnju među odjelima. Podijelite svoju ekspertizu i upotrijebite talente kako biste pomogli drugima da postignu sjajne stvari.

(prilagođeno s Life Optimizera)