SHARE

Ljudi u poslu uspijevaju zahvaljujući svojim sposobnostima i napornom radu, ali za napredak su iznimno bitne i međuljudske vještine – kako se slažu s kolegama, kako komuniciraju s ljudima, znaju li slušati, imaju li dovoljno razvijenu emocionalnu inteligenciju, i slično. Kako naučiti zaposlenike da budu timski igrači?

Šefovi često zaposlenike podučavaju primjerice programerskim vještinama, ili ih šalju na seminare vezane za struku, ali rijetko se bave njihovim razvojem socijalnih vještina. Vi nemojte biti takav šef! Evo četiri načina kako možete naučiti zaposlenike da budu timski igrači:

1. Recite im u kojim područjima bi mogli biti bolji

Ovo se možda čini očitim, ali ponekad je bitno jednostavno obznaniti osobi u kojem segmentu bi mogli biti bolji. Primjerice, voditelj vaše IT sekcije ima problema u komunikaciji s ljudima u drugim odjeljcima. Recite joj/mu da vam se sviđa kako razgovara s informatičarima, ali da bi se mogla/o poboljšati u komunikaciji s ljudima koji nisu toliko tehnološki vješti.

2. Jasno im objasnite zašto su im komunikacijske vještine bitne

Često su međuljudske vještine jednako bitne kao poznavanje naprednog softwarea. Nadalje, zaposlenik koji je otresit, koji se ne slaže s kolegama, i s kojim je teško raditi, može biti jednako neučinkovit kao netko tko kasni predati izvješća na vrijeme. Stoga, ako se ne potrudite objasniti važnost komunikacije, zaposlenik će bjesniti zbog kritika koje “nisu povezane s radom” – objasnite im da su itekako vezane za rad.

3. Kako naučiti zaposlenike da budu timski igrači? Opišite im kako bi napredak trebao izgledati

Vama je vjerojatno jasno kako bi napredak trebao izgledati, ali drugima možda nije; stoga uzmite vremena i točno im opišite što bi trebali mijenjati. U slučaju voditelja IT sekcije, možete primjerice reći toj osobi da pri razgovoru s manje tehnološki obrazovanim zaposlenicima, ne koristi žargon, i da se fokusira više na ishod, a ne proces.

4. Redovito provjeravajte napredak, i pružite im potporu

Nakon što ste problem izrekli i opisali, nemojte misliti da je tu kraj. Trebate prije svega promatrati, davati povratne informacije, i pohvaliti ljude kad vidite napredak. Potonje je najbitnije – ako primijetite da su zaposlenici napravili željene pomake, ključno je da to pohvalite. To može biti i jednostavna rečenica: “Hej, stvarno si lijepo objasnila Josipu zašto nam aplikacija za raspored nema neograničenu funkcionalnost, i dala mu dobar savjet što da učini. Mislim da si mu pomogla da shvati zašto je tvoj prijedlog u ovom trenutku bitniji.”

Osim redovite potpore, možete naglašavati važnost međuljudskih vještina i na izvješćima učinkovitosti.

(preuzeto s fasttrack)