Site icon Stratego.hr

Kako se nositi s nasilnicima na radnom mjestu

Možda mislite da zadirkivanje prestaje kad završite srednju školu, ali gnjavatori postoje i u mnogim tvrtkama i uredima. Oni druge ljude zastrašuju, ponižavaju i kritiziraju. Međutim, tu ne govorimo o konstruktivnoj kritici, već o kritiziranju kojem je cilj ponižavanje.

Osim toga, nasilnici vam možda sabotiraju rad/uspjeh, preuzimaju zasluge za tuđi rad, namjerno izostavljaju ljude sa sastanaka, ili šire lažne priče o osobama. Takvo ponašanje je pasivno agresivno, i nitko ga ne bi trebao tolerirati. Gnjavatori na radnom mjestu ozbiljan su problem, stoga bi se trebali (ako ste žrtva), zauzeti za sebe. Evo kako se nositi s nasilnicima na radnom mjestu:

1. Izgradite samopouzdanje, i definirajte granice preko kojih nitko ne smije prijeći

Morate znati tko ste – to vam pomaže da izgradite karakter. Ako nemate samopouzdanja, morate na njemu raditi. Krenite s pozitivnim afirmacijama, i zapišite svoje kvalitete na papir. Krenite vježbati, ili radite neke druge stvari koje vas čine sretnima. Čak i ako ste na nižoj poziciji u vašoj tvrtki, ne biste trebali trpjeti nasilje od strane vaših kolega.

Definirajte granice, i obznanite ih nasilnicima. Možete početi tako da im kažete da vas njihove perfidne taktike neće izluditi, niti natjerati na otkaz. Nadalje, recite im da ukoliko žele vašu pomoć, moraju se ponašati prikladno. Pritom dakako budite smireni; nemojte povisivati vaš glas.

Ako ovi potezi ne upale, onda se obratite šefu, ili odjelu za ljudske resurse.

2. Kako se nositi s nasilnicima na radnom mjestu – Izgovorite problem čim ga primijetite

Najgora stvar koju možete napraviti jest šutjeti i očekivati da će nasilje magično nestati. To se neće dogoditi, stoga nemojte šutjeti. Izgovorite problem kad se pojavi. Vaše nadređene će zanimati što se događa, budući da nasilnici narušavaju timski rad i produktivnost ureda.

Netko može biti vrhunski stručnjak u nekom području, no ako narušava rad tima od 10 ljudi, nepotreban je tvrtki. Stoga, primijetite li nasilnika koji zastrašuje vas ili kolege, trebali bi ste to nekome i reći.

3. Kontrolirajte emocije, i ostanite profesionalni

Kad je netko pasivno agresivan, ili čak verbalno agresivan, nemojte dozvoliti emocijama da vas prevladaju. Ako ste jako osjetljiva osoba, možda vam je teško suzdržati se od plakanja nakon nekoliko pogrdnih riječi. Trebate se suočiti s nasilnicima na radnom mjestu, ali ne dok ste uzrujani.

Nemojte pokazati nasilnicima da imaju utjecaj na vas. Također im pokažite da to nije profesionalno, i da ruše standard tvrtke. Kad vas netko ponižava, ili viče na vas, teško je suzbiti emocije, ali je moguće uz vježbu. Ostanite profesionalni, pričajte smirenim glasom, i pružite im gole činjenice, opovrgnite njihove podvale, i s vremenom će prestati.

ako to ne upali, kontaktirajte šefa, i mirno mu objasnite nedopustivo ponašanje, bez da vrijeđate nasilnika, ili ga pretjerano optužujete.

4. Zapišite jasne i koncizne činjenice o nasilnikovom ponašanju

Kad se žalite na gnjavatore, ne trebate se apsolutno ničega sramite. Sve tvrtke bi trebale nastojati prekinuti nasilje na radnom mjestu. Stoga, nemojte misliti da će vaša žalba šefu pogoršati situaciju.

Zapišite sve što je nasilnik krivo učinio. Ponekad je stvarno teško pričati o tome kako vam je netko naudio, no morate napisati sve. Samo budite koncizni, i koristite se činjenicama koje ukazuju na njihovo neprimjereno ponašanje, ili jalov rad.

Tako će šef znati kako problem riješiti, jer će shvatiti na koji način ta osoba utječe na učinkovitost ostalih zaposlenika.

5. Obratite se kolegama za pomoć i podršku

Možda neke kolege nisu primijetile da vas nasilnik gnjavi. Nemojte glumiti junaka; tražite ih za podršku, i zasigurno će vam pomoći. Ako se ne možete sami zauzeti za sebe, zamolite ih da budu u vašem društvu kad nasilnik priđe.

Nasilje na radnom mjestu je ozbiljan problem, i kao takvoga ne bismo smjeli ignorirati. Kako se nositi s nasilnicima na radnom mjestu? Ako ste trenutno žrtva nasilja, iskoristite ovih 5 savjeta – sigurno će pomoći vama, ali i cijelom timu da bude produktivniji.

(prilagođeno s bloga Lifehack)

Exit mobile version