SHARE

Multimedijska izložba “Croatia je Hrvatska” s osvrtom i interaktivnim prikazima brojnih poznatih i nepoznatih detalja iz 133 godine burne hrvatske, zagrebačke i povijesti Croatia osiguranja od 16. rujna do 1. studenog bit će otvorena u tunelu Grič, čime počinje i bogata zagrebačka turističko-kulturna jesen.

Najavljujući izložbu u utorak na konferenciji za medije u zagrebačkom tunelu Grič, predstavnici organizatora Croatia osiguranja, Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) i Grada Zagreba te autori, dizajneri i projektanti složili su se u ocjeni da će izložba prikazati neraskidivu vezu ljudi i grada, povijesti i kulture, politike i gospodarstva, ali i brojnih povijesnih i današnjih modernih tehnologija.

“Izložba u četiri kraka tunela Grič bit će svojevrsni vremeplov kroz 13 desetljeća, od prošlosti i osamdesetih godina 19. stoljeća do sadašnjosti i 2017., od doba Augusta Šenoe, Ivana Vončine i Gjure Deželića, preko Nikole Tesle i njegovog utjecaja, do II. svjetskog rata i poslije njega. U svemu tome izložba prati i povijest najstarije hrvatske tvrtke Croatia osiguranja, osnovanog 1874., i njenog utjecaja na svakodnevni život ljudi, ali i politička i gospodarska kretanja”, naglasio je autor koncepta izlože Božo Skoko.

Poručio je i da će izložba otkriti brojne, za mnoge nepoznate detalje iz hrvatske povijesti i kulture, poput primjerice da je prva nogometna utakmica u Hrvatskoj odigrana u Županji, da su osnivanje Croatia osiguranja inicirali upravo Šenoa, Vončina i Deželić i brojne druge.

U suradnji s dizajnerom Davorom Bruketom i projektantima iz Brigade, tunel Grič će za tu priliku biti i na jedinstven način i osvjetljen, te na brojnim metalnim konstrukcijama prikazivati izloške, od fotografija do uređaja. Svaki krak tunela nudit će i različite emocije, raspoloženja i atmosferu pojedinog razdoblja povijesti putem multimedijskih, digitalnih i interaktivnih instalacija, projekcija, ali i vode, kiše, zvukova, glazbenih podloga i drugih vizualnih i osjetilnih sadržaja.

Tako će i glavna atrakcija izložbe biti tzv. kišna soba s pravom kišom kroz koju će se u kapima vode ocrtavati hologrami Marije Jurić Zagorke, A.G.Matoša, bana Josipa Jelačića, djevojke Mande, Vatroslava Lisinskog i drugih povijesnih i kulturnih uglednika.

“Izložba je veliki projekt kojeg smo pripremali zadnje dvije-tri godine, jer kada smo preuzeli Croatia osiguranje u sustav Adrisa obećali smo da ćemo čuvati i promovirati vrijednosti duge tradicije te kompanije i ovo je prilog za osvijestiti sve bitne sastavnice povijesti i svakodnevnice, kao i poruku da ključne vrijednosti ne zastarijevaju”, kazao je direktor korporativnih komunikacija Predrag Grubić.

Direktorica TZGZ-a Martina Bienenfeld naglasila je da je ta izložba uvod u bogatu turističko-kulturnu zagrebačku jesen, kao i da je to uz Advent najvažniji događaj do kraja ove godine.

“Tunel Grič od otvaranja prije godinu i pol dana postao je već kultno mjesto i jedna od najvažnijih atrakcija grada, čemu će zasigurno pridonijeti i ova izložba, te pozivam sve građane i turiste da dođu vidjeti što će prikazati, ulaz je za sve besplatan”, poručila je Bienenfeld s kojom se o važnosti tunela i izložbe za grad složio i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

“Opet sam izgubio glas pa ne mogu puno govoriti, ali sretan sam da tunel ne služi samo za prolaz ljudi nego i za fantastična događanja i atraktivne sadržaje koje privlače publiku i ljeti i zimi. Nadam se da će i druge kompanije slijediti primjer Croatia osiguranja i tu raditi svoje promocije i druge ozbiljne sadržaje, kao što je i izložba Croatia je Hrvatska koja je i nešto jako lijepo i novo”, zaključio je Bandić.

Izložba će svečano otvoriti 15. rujna navečer, a za građanstvo 16. rujna.