SHARE

Boris Sruk predstavnik je mlađe generacije hrvatskih ekonomskih i korporativnih stručnjaka i poslovnih konzultanata. Magistrirao je 2007. godine poslovno upravljanje (MBA) na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu na temu “Strateška fleksibilnost malih i srednjih hrvatskih poduzeća u kontekstu nastupa na EU tržištu”.  Niz godina proveo je na vodećim upravljačkim pozicijama u Specijalnoj bolnici Svjetlost, Hrvatskoj radioteleviziji, Medikol grupi, Privrednoj banci Zagreb, T&MC Group te Saint-Gobain Isover Croatia. Urednik je i suator knjige “Financiranje malih i srednjih poduzeća” i autor desetak znanstvenih i stručnih radova. Prošle godine Sruk je otvorio vlastitu konzultantsku tvrtku ARGUS grupa, a ekskluzivno za Strategovu rubriku “Kako radim” opisao je svoj poslovni dan i navike kojima uspješno povećava svoju produktivnost.

Stratego: Kako izgleda vaš prosječni radni dan? Kada počinje i na koji način?

– Ne previše rano, ustajem u pola 8, a oko 8 sam ili na kavi sa svim dnevnim i biznis novinama ili na prvim sastancima s klijentima ili partnerima. Čitav dan sam u akciji, osim ručka za koji izdvojim 45 minuta. Moj posao je konzultantski i na meni je da se prilagodim klijentima. To konkretno znači da mi radni dani ponekad traju do 15, 16 sati, a nekada posvetim čitavu večer poslu. Prosjeka nakon ručka doslovno nema.

 

Stratego: Koji je najčudniji predmet u vašem uredu?

– Nikada na radnom mjestu ne držim čudne predmete, ali ono što me okružuje uvijek – od radnog mjesta ili vozila, kod kuće, to su knjige. Volim knjige i sklon sam čitati razne žanrove i autore. Kad me neka tema obuzme, u stanju sam obilaziti knjižare i antikvarijate satima da nađem određene naslove.

 

Stratego: Koliko vremena provedete u uredu, a koliko vam uzimaju vanjski sastanci? 

– U uredu provodim točno onoliko koliko moram operativno. Nekih 3 do 4 sata dnevno. Ostalo vrijeme sam na sastancima. Volim imati izravan i otvoren odnos sa klijentima i partnerima, a to znači da jako puno stvari možemo riješiti direktno. Upravo zbog dobrog razumijevanja potreba, mogu brže i kvalitetnije obaviti i operativne poslove.

 

Stratego: Kako funkcionirate na poslovnim putovanjima? Je li teško biti odvojen od tvrtke? 

– U današnje vrijeme posao nosimo sa sobom i sigurno je lakše nego prije 20 ili 30 godina. Digitalne tehnologije podržavaju maksimalnu mobilnost – posao je tamo gdje ste vi. Ali to uvelike ovisi o funkciji koju imate. Kad ste u maloj privatnoj niši, svejedno je gdje ste, jer imate nekoliko suradnika, većinom surađujete s vanjskima. Kad sam obnašao funkcije u većim sustavima, bilo mi je lakše kada bih više vremena bio prisutan u uredu. Iako uvijek radite na povjerenju, morate biti kolegama na raspolaganju.

 

Stratego: Prelijeva li vam se posao i u rad kod kuće? Kako usklađujete poslovni i privatni život?

– Naravno da se to dvoje prožima vremenski, ali nekako je prirodno usklađeno. Moram priznati da sam prilično organiziran i nemam problema sa postavljanjem prioriteta pa privatni život u pravilu ni ne trpi.

 

Stratego: Imate li neke preferencije oko toga u koje doba dana obavljate koje poslove?

– Nemam. Fleksibilan sam i uvijek fokusiran.

 

Stratego: Koristite li neke posebne metode za povećanje produktivnosti? To-do liste, tablice ili nešto treće?


– Kalendar je baza dobrog planiranja vremena, za obveze i podsjetnike uvijek to do liste, a volim bilježiti i ideje, ali naravno to na posebnom mjestu pohranjujem – u malom notesu koji je uvijek uz mene.

 

Stratego: Koji stil menadžmenta primjenjujete prema svojim suradnicima? Kako postižete da obave svoje zadatke?


– Imam realne zahtjeve i ciljano zadajem zadatke, uvijek računam na jakosti članova tima. Ne inzistiram na jačanju slabosti, već vjerujem u njihovo umanjenje, dok ljudima pružam šansu da pokažu u čemu su izvrsni. Ono što je najvažnije je odgovornost svakog pojedinca. Do obavljenih zadataka najlakše je doći tako da svaki član obavi profesionalno svoj dio posla.

 

Stratego: Kako uopće odabrati dobrog suradnika? Što uzimate u obzir pri zapošljavanju?

– Znanje, potencijal za učenje i karakter. Uvijek  promatram i hard i soft vještine u jednakoj mjeri. I ono što je bitno dinamiku tima. Ona je izuzetno bitna, a svakim novim zapošljavanjem ili odlaskom ona se mijenja. Bitna je energija svakog pojedinca.

 

Stratego: Što sa sobom nosite od elektroničkih uređaja za produktivnost? Koji model mobitela imate i koristite li na njemu neke specifične aplikacije za posao?

– Iphone, Ipad, laptop. Uvijek ih imam oko sebe ili sa sobom i koristim sve suvremene aplikacije i Ms Office paket. Moj posao je prije svega sagledati širu sliku te segmentiranje iste, da aplikacije to mogu samo tako, ja ne bih imao posla. 🙂

Boris Sruk: “Nigdje ne idem bez svog iPada”

Stratego: Da pred sobom imate mladu osobu koja tek započinje karijeru, koji biste joj savjet dali?

– Da bude zahvalna na svakoj prilici, spremna vrijedno raditi, učiti i odricati se. Niti jedan poslovni zadatak nije bezvrijedan, iz svakoga nešto naučimo. Također, da bude spremna pasti i ustati  50 puta. Ni djeca ne nauče hodati iz prvog pokušaja. Svaki poslovni uspjeh je izvrstan pokretač, a svaki neuspjeh najvrjednija škola. Svi smo mi u počecima učenici, razvijamo se u pomoćnike, da bismo na kraju postali majstori.

 

Stratego: Koja je vaša poslovna filozofija?

– Posvećenost, integritet i mudrost tri su temeljne odrednice kojima se vodim u svim segmentima mog života pa tako i u poslu. Svatko od nas treba spoznati samoga sebe i svoju ulogu u razvoju društva. Dužnost nam je inicirati i plasirati nove ideje, poticati razvoj mladih uz preuzimanje pune odgovornosti za vlastite postupke.

 

Borisova web stranica: www.boris-sruk.from.hr

1 KOMENTAR

Comments are closed.