jasmina

Jasminka Herceg

“Vjerujem u kombinaciju hrabrosti i vizije”

U rubrici “Kako radim” Stratego ovog tjedna donosi razgovor s Jasminkom Herceg, uspješnom poslovnom ženom koja pod motom “Onaj tko je završio učiti, završio je i rasti”već gotovo osam godina vodi Bliss studio.

Jasminka Herceg ni po čemu nije stereotipna osoba: tako ćete na njezinom LinkedIn profilu naći i podatak kojim se i danas u razgovoru izuzetno ponosi, da je u mlađim danima bila načelnica izviđačkog odreda, ime svom studiju dala je inspirirana pjesmom Alanis Morissete, a uz obveze vođenja uspješnog biznisa nekako nalazi i vrijeme da piše blog, i to stilom i zanimljivim pristupom kakvog se ne bi postidjeli ni dugogodišnji novinari. Sve je to bio motiv da u rubrici “Kako radim” ugostimo ovu zanimljivu i uspješnu poslovnu ženu.
Nakon završenog kozmetičkog smjera u Prirodoslovnoj školi Vladimira Preloga 2002., Jasminka Herceg uz rad je nastavila školovanje i usavršavanje u struci u Torinu gdje se specijalizirala za aparativne kozmetičke tretmane. Po povratku iz Italije, educirala se za preparativnu dermatološku kozmetiku eminentnog američkog dermatologa, dr. Howarda Murada, kao i za aromaterapijske tretmane poznate francuske kozmetičke kuće Decléor. Zahvaljujući ovim kozmetičkim i dermatološkim kozmetikama i bogatom iskustvu, uspješno tretira sve neravnoteže i problematike kože. Osim njege i obnove kože, educirana je i licencirana alessandro nail dizajnerica od 2003. i vizažistica od 2004. godine. Bliss studio za njegu lica i tijela osnovala je 2008. godine u kojem predstavlja novi koncept kozmetičkog pristupa radu i klijentima.

Stratego: Za početak, opišite nam svoj poslovni put – od školovanja za kozmetičarku, edukacije i usavršavanja do otvaranja i vođenja vlastitog uspješnog biznisa?

Rekla bih da je moj poslovni put započeo jako rano, sa 15 godina. Nakon završene klasične osnovne škole u kojoj sam odlično funkcionirala i uvijek bila izvrsna učenica, našila sam na veliko negodovanje svoje okoline kada sam svima dala na znanje da ću se školovati za kozmetičarku. Nikome nije bilo jasno zašto bi netko tko je izvrstan u jezicima, uključujući latinski i grčki, preusmjerio svoje obrazovanje i odlučio se za strukovnu školu, pa su to nazvali vrlo jednostavno- adolescentna kriza. U to doba, kozmetička industrija nije bila ni upola popularna kao danas, u Zagrebu su egzistirale tri štovane kozmetičarke i na moju sreću, kod jedne od njih, gospođe Marine Fantoni završila sam i ja. Međutim, nakon godinu dana gospođa Fantoni je iznenada preminula, a ja sam kao praktikantica ostala educirati se u njezinom salonu koji je radio još kratko vrijeme. Iako sam praktičnu nastavu imala jednom tjedno, ja sam dolazila gotovo svaki dan. Bila sam željna znanja, klijenti su me voljeli i lako mi se dali u ruke. Još i danas čvrsto vjerujem u izreku koja kaže da je onaj tko je završio učiti završio i rasti.I danas, nakon toliko vremena, mogu sa sigurnošću reći da nisam pogriješila u svom odabiru. Dapače, smatram da je to bio moj poziv više nego odabir. Prirodan je slijed okolnosti bio što sam odmah po završetku školovanja dobila posao i nastavila obrazovanje kroz velike kozmetičke kuće s kojima radim i danas. U kratkom vremenu postala sam Decléor terapeutkinja i usavršila rad s dermatološkim preparatima renomiranog američkog doktora Howard Murada. Već sa 22 godine radila sam vrlo odgovoran posao u jednoj, tada velikoj tvrtki, koja mi je omogućila i školovanje za aparativne tretmane lica i tijela u Torinu. Ondje sam nakon samo deset dana dobila ponudu za posao i ostanak u Italiji, no to sam odbila. Jednostavno nisam htjela napustiti Zagreb. Volim učiti i to činim svaki dan, bez iznimke. Jednako tako volim prenositi znanje svojim kadrovima i svojim klijentima jer smatram da se znanje množi jedino onda kada se dijeli. To doživljavam i kao svoju obavezu.

Stratego: Kad danas gledate na svoj poduzetnički početak, koji su vam bili najteži izazovi? Je li ženama lakše ili teže uspjeti u poduzetništvu?

Iskreno, slabo se sjećam perioda otvaranja Blissa. Vjerujem da tome postoje dva razloga; bilo me jako strah jer je moj posao uvijek bitan dio mene i moja strast, a drugo, toliko mi se toga dogodilo od tada da mi se ponekad čini da sam poduzetnica već dvadeset godina, a ne sedam. Svaki je početak težak. Moram priznati da su se pri pokretanju ideje o otvaranju Bliss studija za njegu lica i tijela pojavljivali razni početni izazovi koji su ponekad kočili i usporavali naš put. Kod pokretanja privatnog biznisa, istaknula bih da je svakako potrebno imati dovoljno jak i dobar motiv. Jer dovoljno jak motiv, želja i uvjerenje u kvalitetu vlastite ideje pobjeđuju svaki izazov, poteškoću i prepreku koju, htjeli to mi ili ne, život donosi. Jednostavno treba prihvatiti činjenicu da u svakom poslu postoje bolji i lošiji dani, a zahvalan treba biti i na teškim trenucima jer su me upravo takvi trenuci naučili prihvaćanju izazova, i s vremenom donijeli potvrdu da je ono što radim ispravno. Za mene, dobar motiv jest namjera da sebe izrazimo kroz svoj posao. Novac je loš motiv. To jasno pokazuju mnogi saloni i wellnesi koji su otvarani i vođeni, pa i zatvoreni od strane menadžera, ekonomista ili ljudi koji su u nekom trenutku imali kapital za ulaganje, a nisu bili dio kozmetičke struke. Potrebno je proći razvojni proces i ne preskakati stepenice. Sigurna sam da za sve postoji pravo vrijeme. Da nisam bila praktikantica, radnica, voditeljica ne bi danas znala kako niti imala kapaciteta raditi sa tolikim ljudima niti se nositi sa svim novitetima koje struka postavlja. Mnogim je našim klijentima Bliss postao drugi dom, a upravo je vjernost klijenata poticaj da je naše usluge konstantno proširujemo, nadopunjujemo i usavršavamo. U našem poslu danas svatko može prodati uslugu, ali samo uz stečeno i opravdano povjerenje kojeg nam daju naši klijenti te istinskih rezultata možemo govoriti o uspjehu. Što se tiče žena u poduzetništvu, govoreći iz vlastitog iskustva, moram reći da se nemam što previše žaliti. Doduše, posao koji radim spada ponajviše u žensku domenu, zbog čega se može reći kako mi je u tom smislu bilo ponešto lakše nego ženama koje su svoj poduzetnički duh pokušale ostvariti u nekom drugom području. Međutim, duboko vjerujem kako su stručnost, konstantno usavršavanje, trud i velika želja za samoostvarenjem temelj svakog uspjeha te da će svaka žena koja posjeduje i njeguje navedene kvalitete uspjeti u onome što je naumila. Vjerujem u kombinaciju hrabrosti i vizije.

Stratego: Kako izgleda vaš radni dan? Koje metode koristite da biste povećali svoju produktivnost i poslovni uspjeh?

Jedan od razloga zašto volim svoj posao je taj što u ovih gotovo osam godina od osnutka Bliss studija još se nije dogodilo da sam imala dva ista radna dana. Budući da moj posao iziskuje kontinuirani rad s ljudima, svaki je dan dinamičan i pun prilika za nova znanja i iskustva. Također, rekla bih da je specifičnost moje struke ulaženje u intimnu zonu klijenata što za mene predstavlja iznimnu čast, ali istovremeno budi i osjećaj poniznosti. Jednostavno volim svoj posao i ne mogu niti zamisliti da radim nešto drugo. Također, kako bih sve to uspjela, iznimno je važno da se osjećam dobro i zdravo, stoga nerijetko punim baterije u našoj Bliss spa zoni koja uvelike pomaže u povećanju moje produktivnosti i poletnosti. Nakon saune i odmora u jacuzziju, obavezno slijedi Bliss aroma masaža koju obožavam upravo zbog kombinacije relax i medicinske masaže, a posebno volim i mezoterapiju i stimulativnu masažu lica, vrata i dekoltea. Nakon ovih tretmana osjećam ispunjenost i regeneraciju tijela, ali i uma. Također, satisfakciju pronalazim u danu prepunom smijeha i dragim ljudima, bez čijeg povjerenja i pomoći svakako ne bih bila tu gdje jesam.

Stratego: Bliss. Kako ste se odlučili za tu riječ, koja označava blaženstvo, kao ime vašeg studija?

Inspirirana jednom pjesmom Alanis Morissete, koju pratim još od osnovnoškolskih dana, u kojoj se spominje “bliss” kao bezuvjetno stanje sreće i prihvaćanja na mene je ostavilo snažan dojam. Nadala sam se da ću upravo to moći putem imena proslijediti dalje. Jedno vrijeme ljudi su mi zamjerali što nisam odabrala hrvatsko ime, no vrlo brzo pokazalo se da sam donijela dobru odluku jer su u Bliss počeli dolaziti stranci koji žive ili redovito posjećuju Zagreb. Danas su to ime svi prigrlili i misle da je izvrsno. Sve što je drugačije, traži vrijeme da se dobro ukorijeni.

Stratego: Koja je vaša poslovna filozofija?

Mnogi mi govore da imam sreće. Međutim oni ne znaju da je sreća rezultat dobrog planiranja i vizije. Uporan i marljiv rad uz kontinuirano ulaganje u svoje znanje i vještine. Vjerujem da je to recept za uspjeh te da dokle učimo, dotle i živimo. Također, neposrednost i pristupačnost jedan je od naših temeljnih načina djelovanja. Naime, sa svojim klijentima nastojimo uspostaviti prijateljski odnos i njihovo nam je zadovoljstvo uvijek na prvome mjestu. Prema našim se klijentima ne obraćamo samo radi prodaje naših usluga, već prije svega radi razmjene dragocjenih i poučnih savjeta i informacija bez kojih nikako ne bismo mogli napredovati. Bitna nam je također i dobra zabava i druženje. Klijenti koji dolaze kod nas na tretmane dolaze i radi dobrog provoda, ugodne atmosfere i puno smijeha. To je ono što nam daje energiju za nove izazove i što našu ljubav prema tom poslu iz dana u dan čini sve većom.

Stratego: Kako ste se odlučili spojiti dermatološku i prirodnu kozmetiku? Objasnite nam malo taj vaš pristup?

Kao što se u Hrvatskoj prije desetak godina počeo razvijati drugačiji odnos prema hrani, to se ubrzo počelo događati i prema kozmetici. Povećane su potražnja i proizvodnja namirnica iz biološkog uzgoja, traže se autentičnost proizvoda i što zdraviji sastav svake namirnice. Istodobno je porastao i senzibilitet za malo drugačiju kozmetiku koja ne sadržava industrijske konzervanse, boje, mirise i razne dodatke koji omekšavaju i pomlađuju kožu. No, budući da sam sama terapeutkinja i da sam usavršila rad s dermatološkim preparatima renomiranog američkog doktora Howard Murada, kao i aromaterapijske tretmane poznate francuske kozmetičke kuće Decléor, prirodan je slijed događaja bio da u svom pristupu koristim istodobno dermatološku i prirodnu kozmetiku. Rekla bih da je stvar u tome što ljudi često pogrešno misle da je dovoljno koristiti samo jedno od navedenog i da se na neki način moraju odlučiti. Osobno, ja sam iskustveno došla do rješenja – treba uključiti oboje.

Stratego: Koliko je zanimanje poslovnih ljudi za Bliss studio?

Činjenica jest da rad od dvanaest sati dnevno iziskuje jako puno energije. Poslovni su ljudi i voditelji tvrtki vremenom postali sve svjesniji koliko stres umanjuje njihovu radnu produktivnost i odlučili poduzeti nešto u vezi toga. I mi u Blissu smo svjesni svih izazova s kojima se svakodnevno suočavaju poslovni ljudi te smo u skladu s tim brojne usluge i tretmane prilagodili upravo njima. Drago mi je što se među našim stalnim klijentima nalaze i brojni poslovni ljudi koji odlučuju napuniti baterije upravo kod nas, i iznimno sam sretna što im možemo omogućiti da barem na nekoliko sati zaborave na svakodnevne obaveze i probleme.

Stratego: Koje usluge poslovni ljudi najčešće koriste? I što biste preporučili nekome tko je redovno izložen stresu zbog posla da koristi od vaših usluga?

Današnji stil života postavlja nove i sve zahtjevnije standarde u životima suvremenih poslovnih ljudi, kako žena tako i muškaraca. A budući da oni najčešće vode moderan način života obilježen žurbom i svakodnevnim stresom, kako bi svom tijelu vratili potrebno zdravlje i energiju, mnogi se od njih odlučuju provesti slobodno vrijeme u Bliss spa zoni. Osim što zaista pruža osjećaj potpunog blagostanja, spa zona jača imunitet, što se zasigurno pozitivno reflektira na zdravlje, ali i na svakodnevno raspoloženje. Učinke stresa ublažuje i infracrvena sauna koja povoljno djeluje na sve bolove mišića i kostiju. Tu je i velik broj opuštajućih i antistresnih masaža poput Bliss aroma masaže, Hawaii deep skin masaže, cupping terapije i masaže leđa te sportsko medicinske masaže. Bliss spa zona svakako nudi priliku da se barem na trenutak isključite od vanjskog svijeta i uživate u vlastitim trenucima mira. Neovisno o tome odaberete li odlazak na masažu, u saunu, solarij ili programe tretmana lica ili se pak odlučite na vlastitu kombinaciju navedenih usluga, vaši će vam um i tijelo biti zahvalni.

Stratego: Ne sumnjamo da poslovne žene često posjećuju Bliss studio. Što je s muškarcima, ima li i njih?

Jako mi je drago što me to pitate! Naime, premda su muškarci u kozmetičkom salonu dugo vremena smatrani tabu temom, mi u Blissu vrlo rado pričamo o toj temi, prije svega shvaćajući kako je odlazak na kozmetičke tretmane muškarcima danas postala uobičajena pojava. Zapravo, zdrava i njegovana koža nikad nije ni bila rezervirana samo za ženski dio populacije i mogu reći da smo napokon dočekali da su i muškarci počeli brinuti o sebi. Odlazak u teretanu zaista nije ništa drugačiji od odlaska kod kozmetičara ili stomatologa. Iznimno sam ponosna na veliki broj muškaraca koji koriste Bliss usluge i moram priznati da s njima jako volim raditi. Disciplinirani su, točni i nisu znatiželjni poput nas žena, pa nemaju potrebe kupovati razne kozmetičke proizvode samo kako bi ih probali. Od samog početka svoje karijere radila sam s muškarcima, ali svakako se posljednjih godina bilježi znatan porast. Nekad su muški tretmani uključivali pedikuru i masažu, a danas se spektar usluga koje muškarci traže utrostručio. Rekla bih da je to rezultat dugogodišnjih kampanja usmjerenih ka osvješćivanju da brinu o sebi i da kozmetička industrija nije isključivo stvorena za žene. Ipak, i danas će muškarac rijetko kada doći preventivno, najčešće dođu onda kada se problem već pojavio. Činjenica je da je muška koža snažnija i deblja od ženske, što muškarcima omogućava da se duže švercaju kad je u pitanju njega, ali kada se u koži dogodi neravnoteža i dođe do nekih zdravstvenih problematika poput seboree, kuperoze ili problematičnog tena onda put do zdrave kože iziskuje kontinuirani pristup i drugačije navike. Srećom, velika većina muškaraca je razumna i ovakav pristup njezi prihvate vrlo brzo.

Stratego: Kako ocjenjujete stanje na našoj wellness i spa sceni u usporedbi sa svjetskim trendovima? Gdje Zagreb stoji u odnosu na neke vodeće metropole?

Posljednjih je godina u Hrvatskoj primjetan rast broja wellness i spa centara. Stoga, svatko tko se odluči na odlazak na neki od kozmetičkih tretmana, doista ima veliki izbor. Što se tiče praćenja svjetskih trendova, mogu govoriti u ime Bliss studija. Naime, zaista se trudimo pratiti globalne trendove kozmetičke industrije i biti u korak sa vodećim svjetskim salonima. Svojom bogatom ponudom usluga vjerujem da smo obuhvatili sve najučinkovitije i najbolje tretmane dostupne na tržištu. No, kako ovo nije posao koji stagnira, već je riječ o “živoj” industriji koja kontinuirano stvara novitete, tako i Bliss prati sve svjetske trendove, koji su zaslužili naše povjerenje i opravdali svoj kredibilitet. Osim toga, prije nego što sam otvorila Bliss radila sam i u manjem i u većem sustavu, te je moja ideja bila spoj malog i velikog sustava u jedan. Dobra strana manjih salona jest bliskost, a većih profesionalnost, stručnost i edukacija. Stručnost, poštivanje, prihvaćanje i osjećaj sigurnosti temelj su Bliss studija i zato je naš moto “u zlatnim rukama”. Svakodnevno podizanje svijesti o zdravlju kože kao najvećeg organa, te da je ljepota uključuje ravnotežu svih dimenzija bivanja daje uistinu novu kvalitetu življenja i vjerujem da smo upravo tim pristupom prerasli koncept klasičnog kozmetičkog salona.

Stratego: Koji su aktualni trendovi u kozmetici i wellnessu? Raste li svijest o važnosti takvih tretmana?

Od trenutnih trendova na tržištu kozmetike izdvojila bih Decleor DD kremu, apsolutno jedinstvenu must have D.D. kremu nove generacije koja sadrži pažljivo odabrane i inovativne sastojke pogodne za svaki tip kože. Tu je i revolucionarni Colorescience luksuzni mineralni make up kojeg koriste brojne poznate zvijezde poput Cameron Diaz, Scarlett Johansson i Taylor Swift, a sastoji se od 100% zdravih proizvoda. Također, Decleor je razvio jedinstvenu formulu prvog micelarnog ulja na svijetu, idealnu za ovo zimsko vrijeme, kada nagle klimatske promjene i nepovoljni uvjeti mogu naštetiti koži. Uz uporabu Decleor micelarnog ulja preporučuje se napraviti i Aromaplastie tretman za lice koji koži ugroženoj od vremenskih uvjeta pruža vitamine i revitalizira ju. Spomenuti mooram i tretman koji je u Blissu posebno omiljen – intenzivni tretman hidratacije lica za sve tipove kože, Hydro Moisture Infusion koji koži vraća izgubljenu vlagu i snažno je hidratizira. Svjetske trendove pratimo i u manikuri i pedikuri koristeći linije Alessandro proizvoda, vodećeg branda u njezi ruku, noktiju i stopala. Naravno, tu je i spa zona čije čari nikada ne izlaze iz mode. S početkom nove godine, spremamo jednu veliku poslasticu. Šapnut ću vam da po prvi put u Hrvatskoj u kozmetičkoj industriji, postajem ponosna Decléor i Carita brend ambasadorica čime se zasluženo okrećemo vrhunskom i ekskluzivnom brendu koji je neko vrijeme bio odsutan s našeg tržišta.

Stratego: Jedna od ključnih riječi danas je cjeloživotno obrazovanje. Kako taj proces učenja izgleda kod vas?

Kao što sam već naglasila, u mom je slučaju to proces koji nikada ne staje. Učim svakog dana i potičem sve oko sebe da ulažu u sebe. Kozmetička je industrija posebice vrlo dinamična i zahtjeva od osobe kontinuirano ulaganje u svoje znanje i vještine. Tijekom godina i sama sam ”skupila” poveći broj diploma i certifikata koje sam stekla na raznim edukacijama i seminarima diljem Europe, a redovito čitam i istražujem što ima novoga na svjetskoj kozmetičkoj sceni i u svakom trenutku nastojim biti maksimalno informirana. Duboko vjerujem da je potraga za znanjem i novim vještinama jedna od strategija za postizanje uspjeha i bogatstva. Poduzetnici se moraju neprestano razvijati. I dok neki pogrešno vjeruju da nakon postizanja cilja mogu stati, to je najgora stvar koju mogu učiniti. Uspješni poduzetnici ne mogu si priuštiti takav način razmišljanja. Onog dana kada prestanu rasti zatvaraju sve svoje mogućosti, a i mogućnosti svoje tvrtke.

Stratego: Koju strategiju pomirenja poslovnog i privatnog života biste preporučili našim čitateljima?

Bitno je znati privatne i poslovne prioritete i oslanjati se i u jednom i u drugom aspektu života na ljude u koje imamo povjerenja. Bliss je moj životni poziv i vrlo je teško izdvojiti privatni od poslovnog života. Brojne osobe s kojima se susrećem u poslovnom okruženju ili s kojima me posao spojio su postali i moji prijatelji i veže nas više od isključivo poslovnih interesa. Ipak, trudim se svako toliko ostaviti Bliss u Blissu i posvetiti se čitanju, rolanju, pobjeći na vikend putovanje sa prijateljima, igrati se sa svojom kujicom Linom ili sjesti na kavu u omiljeni kafić. Potrebno je i odvojiti se kako bih bila još produktivnija i kako bih se uvijek znala vratiti sebi. Isto to savjetovala bih i vašim čitateljima; pokušajte biti što učinkovitiji tijekom radnog vremena i što bolje iskoristite slobodno vrijeme. Tijekom druženja s najdražima, isključite mobitel ako je potrebno. Odaberite prioritete koji će vam pomoći strukturirati život, kako biste ostavili vremena za najbitnije stvari. I na kraju, naravno, pronađite vrijeme samo za sebe. Bilo da je riječ o polusatnom trčanju ili šetnji, odlasku na manikuru ili kavu s prijateljicama, vrijeme koje je posvećeno vama pomoći će vam zadržati balans i usredotočenost. Nikada nemojte zaboraviti da ste i vi važni, jer ako ste vi zadovoljni i sretni, takvi će biti i svi oko vas.

Više o Bliss studiju možete pročitati na www.bliss.hr