Site icon Stratego.hr

Jedina tajna za uspješan intervju za posao koju vrijedi znati

intervju za posao

(Flickr / flickr.com/photos/21218849@N03/)

OK, uspjeli ste napisati pristojan životopis i popratno pismo koje nije završilo u košu za smeće. Našli ste se među desetak kandidata iz velike hrpe (danas nije čudno da se za jedno radno mjesto javi po 300-500 osoba) koji su pozvani na intervju za posao. Što sada?

Mnogi se u tom trenutku okrenu raznim online vodičima, koji savjetuju stvari poput “11 stvari koje morate reći na intervjuu” ili objašnjavaju kako riješiti zadatke koje svojim zaposlenicima daju na razgovorima u Googleu (zadatak je navodno da izračunate broj loptica za golf koje stanu u autobus, a ako slučajno idete na razgovor u Google, čestitamo).

Zanemarimo li očito, činjenice da trebate stići na vrijeme, izgledati pristojno i profesionalno te, po mogućnosti, ne doći na intervju sa zagriženim sendvičem od mortadele u ruci, ostaje malo toga što je zaista nužno za intervju. Naravno, trebate i istražiti tvrtku u koju dolazite na intervju te biti spremni odgovoriti na pitanje o tome kako vi možete doprinijeti njenom uspjeha.

U konačnici postoji samo jedna prava tajna, jedna činjenica koja će prevagnuti oko toga kave će biti vaše šanse da vas ponovno pozovu na razgovor. I što je najbolje, nitko vam neće morati reći jeste li uspjeli, moći ćete prilično dobro to sami zaključiti prije kraja intervjua. Tajna je u tome da vaš razgovor za posao mora izgledati kao ugodna i zanimljiva poslovna konverzacija.

To znači da od početka morate postavljati pitanja i potpitanja te pažljivo slušati što vam osoba koja vodi intervju govori. Ako ste došli do trenutka kad oni koji zapošljavaju obično pitaju “Imate li vi kakvih pitanja za mene?”, već ste propali.

Pristojno i smireno se raspitajte o tvrtki, korporativnoj kulturi, tome što bi se točno očekivalo od vas, ako se zaposlite. Nije loše ni pitati osobu koja intervjuira kako je zadovoljna dosadašnjim tijekom intervjua, je li teško pronaći dobre kandidate za radno mjesto koje se popunjava.

U konačnici, želite ostaviti dojam ozbiljne i ugodne osobe kojoj je stalo do posla i zainteresirana je za teme vezane uz poslovanje tvrtke. Ako se osoba koja zapošljava nakon razgovora osjeća ugodno, a svatko voli da drugi poslušaju njegovo mišljenje, iskočit ćete među ostalim kandidatima. Ako iz vas bude morala vaditi odgovore kao kliještima, vaš životopis vjerojatno ide u koš, pogotovo s današnjim tržištem rada.

Exit mobile version