Site icon Stratego.hr

Kako uštedjeti novac: 4 tehnike kojima trgovci manipuliraju cijenama

novac

(Flickr / flickr.com/photos/tabor-roeder/)

Posao trgovaca je, valjda, da natjeraju ljude na trošenje što više novaca upravo u njihovoj trgovini. Za tu svrhu su razvili nekoliko uspješnih tehnika manipulacije cijenama koje ljude tjeraju da troše više. Svi znamo da trgovci radije nude proizvode s cijenama kao što su 19,99 ili 4.999,99 jer nekako lakše podnosimo potrošiti toliko novca nego jednu lipu ili jednu kunu više. Ali to nisu jedine tehnike kojima barataju suvremeni trgovci. Ako ste jedan od onih koji radije ne bi potrošili više nego moraju, i pitaju se kako uštediti novac, pročitajte koje su to tehnike, pa ćete biti imuniji na njih:

1. Svjesno gube novac na artiklu s letka

Svakog tjedna vjerojatno primate u sandučić desetke letaka od raznih trgovačkih centara, od onih s prehranom, do trgovina sportske opreme i drugih. Svi oni nude nekoliko artikala po veoma povoljnim cijenama. Ista se poruka ponavlja i u reklamama u raznim medijima. I, ako se potrudite provjeriti, te cijene zaista jesu niže nego u drugim trgovinama.

Trik je u tome da trgovci namjerno odaberu nekoliko artikala koje prodaju ispod cijene. Odriču se marže, a ponekad ih nude i s toliko niskom cijenom da, čim više prodaju, više gube. Ali njihov cilj je dovesti kupca u svoju trgovinu. Tamo će mu prodati nešto drugo po višoj cijeni, na kojoj će zaraditi gubitak promotivnog proizvoda i još na kraju i profitirati. Rijetki su oni koji imaju vremena i strpljenja krstariti trgovačkim centrima i u svakom od njih kupiti baš ono što je na akciji.

2. Koriste superskupi proizvod kao varku

Ušli ste u trgovinu sportskom opremom i vidjeli na ponudi bicikl za 30 tisuća kuna. Na brzinu ste izračunali da za te novce možete kupiti pristojan rabljeni automobil, koji u sebi ima još pet godina života. Hoće li itko ikad kupiti taj bicikl?

Ustvari, nije niti bitno. On je tu da vam pomogne prihvatiti činjenicu da ćete vi za bicikl koji kupujete platiti 3, 5 ili 8 tisuća kuna. Odjednom vam je odmah lakše. To je često psihološka uloga iznimno skupih proizvoda u trgovačkim linijama – normalizacija relativno skupih proizvoda namijenjenih širokom tržištu.

3. Ističu cijene koje uopće nisu snižene

Protuzakonito je tvrditi da je neki artikl snižen ako nije. Međutim, je li protuzakonito od dvadeset artikala na polici cijenu jednog ispisati trostruko većim brojkama i staviti je na crvenu podlog? Nije. A istraživanja su pokazala da se artikli s tako istaknutim cijenama prodaju jednako dobro kao i artikli koji su označeni kao sniženi i zaista imaju sniženu cijenu. Čuvajte se istaknutih cijena.

4. Stvaraju dojam da je proizvod bolji jer je skuplji

Znači li viša cijena i bolju kvalitetu? Često znači. Dobar primjer su, kad smo ih već ranije spomenuli, bicikli, gdje morate potrošiti nešto više novca ako mislite s biciklom koji ste kupili voziti po šumskim stazama ili nabijati na njemu veliku kilometražu putujući svaki dan na posao. Novac uložen u skuplje komponente tu će se isplatiti, jer će biti trajnije i tražit će manje održavanja.

U drugim slučajevima, skuplji proizvod je jednostavno bacanje novca. Dobar primjer su razne trgovačke marke prehrambenih proizvoda, koje su često bitno jeftinije od poznatih marki, a kad pogledate deklaraciju vidite da se čak i proizvode u istoj tvornici. Slično je i s automobilima: pojedini proizvođači auto na istoj platformi uz malo dodatne opreme pod drugom markom prodaju za puno više novca. Primjerice, Audi A3 i Škoda Octavia su ispod karoserije isti automobil, a početni model Audija je 50 tisuća kuna skuplji od Škode.

5. Prodaju vam ono što ne trebate

Trgovci odjećom su majstori ove tehnike: nasred dućana ili pored blagajne će postaviti veliku košaru s gomilom snižene robe. Sve se nudi po smiješnim cijenama. Prekopajte, i iz trgovine ćete izaći s odjevnim predmetima koje niste uopće planirali kupiti. U konačnici, iako je cijena bila niska, ostavili ste novce u trgovini za nešto što bi u sljedećem koraku vjerojatno išlo na uništavanje.

Exit mobile version