Site icon Stratego.hr

Zašto ste nesretni? Možda zato jer uspoređujete svoj život s tuđim PR-om

(Flickr / flickr.com/photos/snikologiannis/274691799/)

Kad je postao ovu fotografiju ustvari je bio u podrumskom uredu u Radničkoj (Flickr / flickr.com/photos/snikologiannis/274691799/)

Svi vjerojatno imamo barem nekoliko takvih prijatelja na svojim Facebook ili Instagram profilima: ljudi koji žive neki fantastičan život nama nedostižan.

Dok mi jedva stižemo pojesti sendvič za radnim stolom, oni se goste prekrasno serviranim delicijama, koje još i stignu sami pripremiti od svježih namirnica. Naš otužni ručak na poslu izgleda poraženo pored njihovih voćnih salata na instagramu koje sadrže ono nešto narančasto sa sjemenkama čemu ni ne znamo ime.

Kaže da joj je to danas bio doručak. Vjerujete?
Kaže da joj je to danas bio doručak. Vjerujete?

Dok mi sjedimo u automobilu usred prometnog kolapsa i prevrćemo društvene mreže na mobitelu iz dosade, oni na Facebook postaju bolesne spustove mountain bikeom ili selfije s planinskih vrhova.

Dok mi obavljamo nagomilane kućanske poslove, oni se smiješe s Instagrama kušajući neko novo hipstersko pivo proizvedeno u maloj seriji.

Takvi prijatelji imaju potencijal da potope naše samopoštovanje i osjećaj zadovoljstva životom. Pogotovo je to opasno za žene: brojne ozbiljne studije su pokazale da se mlade žene i djevojke gube samopoštovanje nakon konzumacije medija koje prikazuju osobe s naizgled poželjnim osobinama kao što su vitkost, dobra šminka i skupocjena odjeća.

Oči su mi se otvorile u razgovoru s jednim prijateljem koji ima međunarodno popularan profil na jednoj društvenoj mreži. Primijetio sam da u jutarnjim satima posta fotografije skupih viskija i rijetkih piva pa sam zabrinuto pokrenuo temu o tome. Samo se nasmijao na moj plahi pokušaj da se raspitam ima li problema s alkoholom. Naravno da ne pije ujutro. Ustvari, rijetko kad i pije, kad je u prilici fotografira takva pića i onda kasnije posta fotografije. Zašto ujutro? Pa tad je većina njegovih korisnika online.

U tom trenutku sam shvatio – pa on ima komunikacijsku strategiju! Iako je profil privatni i koristi ga jedino za zabavu, on upravlja odnosima s javnošću. Tako je, popularni korisnici na društvenim mrežama su nesvjesni PR-ovci. Onaj koji se javlja s planinskog vrha, to je vjerojatno slika od prije tri tjedna. Od tada nije izašao iz kuće osim na posao, a post je stavio iz podrumskog ureda u kojem radi i nema prozore. Ona s pasiflorom (to je ono narančasto sa sjemenkama) jutros uopće nije doručkovala, a kasnije će iz auta uzeti nešto zastrašujuće u McDonaldsu. Onaj sa zanatski izrađenim pivom je ionako smio popiti samo jedno jer je u hipstersku centralu došao biciklom, pa se bojao da ne padne u povratku kući.

Ljudi slikaju nestvarne živote na društvenim životima. Oni koji pažljivo upravljaju svojim sadržajima daju sliku života koji se sastoje samo od uspjeha i zabave. Nitko ne živi tako. Jednom kad to shvatite, njihove fotografije i uspjesi neće vas više deprimirati.

Exit mobile version