Site icon Stratego.hr

12 razloga zašto zaslužujete da vam netko da otkaz

Odlazi s posla ranije

(Flickr / flickr.com/photos/alancleaver/)

Iako postoje neke naznake da Hrvatska polako izlazi iz krize, većina nas ne može si priuštiti otkaz, pogotovo obzirom na stanje na tržištu rada. Znati kako zadržati posao je ključno, a stranica wisebread navela je 12 pomalo ironičnih razloga zašto možda i vi zaslužujete otkaz:

1. Nered na društvenim mrežama

Blaćenje poslodavca, šefa ili kolega na Facebooku i Twitteru može biti pogubno. Na Strategu smo već spomenuli važnost održavanja urednog profila na društvenim mrežama.

2. Odbijate “igrati igru”

Ne znam kakva je situacija na vašem radnom mjestu ali sigurno postoji određena igra koju neki igraju punim plućima. To najčešće uključuje pokazivanje strasti za posao, raniji dolazak i kasniji odlazak s posla, i pokušaj impresioniranja pravih ljudi. Možda ovo zvuči cinično i zastarjelo, ali ako ne naučite igrati igru, teško ćete ostati zaposleni dugo.

3. Ne dajete sve od sebe

Nogometaši HNL-a su u krivu – nemoguće je dati 110 posto od sebe. Ali ako ste uvijek na 60% teško ćete izbjeći sankcije. Napravite li više nego se od vas traži, prijavite li se u odbore i nudite li diplomatski prijedloge za poboljšanje poslovanja, osigurat ćete si radno mjesto dugotrajno.

4. Pišete u Caps Locku

TKO PIŠE U CAPS LOCKU ZVUČI KAO DA SE DERE i pokazuje da ne zna osnove informatičke pismenosti. Možda zvuči nevjerojatno, ali postoje ljudi koji to i dalje rade. Ako vi to radite, odmah prestanite.

5. Ne obazirete se na bonton

Dobri poslovni maniri se cijene, a pogotovo ako radite na mjestu gdje se često susrećete s klijentima i partnerima. Ako se ne znate pristojno ponašati za večerom, na razgovoru ili sastanku, ugrozit ćete poslovni odnos, ispast ćete neiskusni i uništiti vlastitu karijeru.

6. Odajete dojam zamjenjivosti

Ako aktivno ne tražite načine na koje možete biti od vrijednosti tvrtki za koju radite, možda nenamjerno odajete dojam zamjenjivosti. Ako se tvrtka zatekne u malo težoj situaciji, vi ste prva osoba koja će izletjeti. Osim što morate biti prvoklasan radnik, uzimajte one zadatke koje nitko ne želi raditi i steći ćete visoku reputaciju kod šefova.

7. Ne znate odvojiti privatni i poslovni život

Dramu čuvajte za svoju mamu. Ako dopustite da vam privatni problemi stalno utječu na posao, uništit ćete sliku o sebi i šef će vas se bez razmišljanja riješiti.

8. Petljate se u uredsku politiku

Neki uredi se znaju baviti politikom više nego mediji u Hrvatskoj početkom svibnja. Ako se upetljate i birate strane, imat ćete 50% šanse da ste u pravu, a 100 posto ćete pokazati kako vam je lako odvući pažnju s rada. Ostavite se politike.

9. Drijemate ili se opijate

Drijemanje na poslu je loša ideja, osim ako ne radite za Google i imate posebne ležajeve za spavanje. A kad je u uredu neko slavlje za blagdane (ili popularno uredsko čašćenje za rođendan, krštenje itd), budite umjereni u piću kako poslije ne biste žalili što ste plesali najgori moonwalk stoljeća i kako bi izbjegli sramotu tijekom idućih dana.

10. Kradete li, zaslužujete otkaz

Možda imate osjećaj da ste potplaćeni, ali nemojte krasti od poslodavca, bilo da je riječ o uredskom materijalu, tehnološkim dobrima ili bilo čemu drugome. Zatražite povišicu ili pregrmite probleme.

11. Kasnite na posao

Svi smo se barem jednom probudili uz osjećaj da nam je netko zavezao vreće betona za gležnjeve. Ponekad će vaš um smisliti toliko kreativne isprike za kašnjenje da ćete pomisliti da ste rođeni za pisca krimića. A šefovi neće imati puno tolerancije za takvo ponašanje. Probudite se, popijte dvije šalice kave i obranite vaše radno mjesto.

12. Stalno ste “bolesni”

Sa mnom su srednju školu išla dvojica “sretnika” kojima je majka pravdala dane kad su bili nespremni za teške ispite. U poslovnom svijetu nema izbjegavanja obveza. Nemojte misliti da će vaše prekomjerno uzimanje slobodnih dana, produženih pauza ili ranije odlaženje s posla ostati neprimijećeno.

Ako radite jednu ili više stvari s ove liste, odmah to korigirajte inače vam uskoro slijedi otkaz. Kao i sve u životu, možemo mijenjati i naše poslovne navike uz disciplinu koncentraciju i ispravnu motivaciju.

Exit mobile version