Site icon Stratego.hr

10 tema za razgovor s kolegama koje će učiniti vaše radno okruženje boljim

ured, radno okruženje

Vjerojatno se i na vašem radnom mjestu mnogo razgovara –  o dnevnim zadacima, o onoj narudžbi koja je stigla u zadnji tren, o projektu koji je trebao biti završen jučer. Ali, što bi se dogodilo kad biste vi i vaše kolege na trenutak izašli iz žrvnja i razgovarali o samom radnom okruženju? Ako ćete raditi do pune dobi za mirovinu, možda ćete odraditi i blizu 100 tisuća radnih sati. Imalo bi smisla provesti nekoliko od njih da zajedno s vašim kolegama pokušate svoje radno okruženje učiniti boljim.

Blog Ian’s Messy Desk postavlja pitanje: da, ali o čemu bismo točno trebali razgovarati? Kako se oduprijeti težnji da taj razgovor preraste u seriju žalopojki? Može li se njime razotkriti nešto korisno, umjesto da trošimo vrijeme na razgovore o očitom?

Tome služi ova lista s 10 točaka. Ona nudi poticajna pitanja koja će sigurno otvoriti vrijednu konverzaciju o vašem radnom okruženju. Podijelite listu s kolegama, odaberite jedno ili dva pitanja koja se doimaju najrelevantnijima i zakažite razgovor. Nema točnih ili pogrešnih odgovora, niti vam za ovo treba cijeli dan. Samo sat vremena razgovora s otvorenim očima i ušima. Produbit ćete razumijevanje i usmjeriti se prema konkretnim poboljšanjima.

1. Posao poticajan za um

Kad ste se zadnji put izgubili u zanimljivom radu do te mjere da ste izgubili pojam o vremenu? Što ste tada radili? Je li sam posao, način na koji ste ga obavljali, njegova svrhovitost ili nešto drugo učinilo taj rad tako divnom aktivnošću?

2. Plodovi vašeg rada

Kad želite vidjeti rezultate svog posla, na što prvo gledate? Kako znate da vaši napori imaju pozitivan učinak? Kad biste imali čarobni štapić i mogli odmah stvoriti sustav za smislenije praćenje rezultata, kako bi izgledao?

3. Pozitivni problemi

John W. Gardner je rekao: “Konstantno se suočavamo sa serijom velikih prilika briljantno prerušenih u nerješivih problema.” Koji je vaš najveći nerješivi problem? Zašto se tako teško pozabaviti njime, i koja je najveća prilika koja se u njemu krije? Kako biste se bavili tom prilikom kad biste izazov mogli podijeliti na manje, smislene, zadatke?

4. Sastanci, sastanci i još sastanaka

Koliko sati tjedno provodite na sastancima? Koliko je sati od toga korisno, a koliko je izgubljeno? Kad biste to neproduktivno vrijeme mogli usmjeriti u neku korisnu aktivnost, koja aktivnost bi to bila?

5. Glas klijenta

Kad vaši klijenti tračaju vašu organizaciju, što mislite što govore? Tko vas najviše hvali, tko je najkritičniji, i zašto? Razmislite o svojim izravnim klijentima: što govore o vama osobno (znate da rade to!), što će najvjerojatnije reći drugima?

6. Ravnoteža zajednice i pojedinca

Što je naglašenije kod vas, timski rad, zajedništvo ili individualnost i raznolikost? Ako je odgovor timski rad i zajedništvo, tjera li ta potraga za jedinstvom ljude da prikrivaju svoje različitosti? Ako su u fokusu individualnost i raznolikost, imate li dojam da je vaše radno okruženje neformalna nakupina sukobljenih stilova i planova? Kako možete uravnotežiti jedinstvo i jedinstvenost?

7. Od pasivnih prigovora do pozitivne akcije

Koji je vaš najveći prigovor na radno okruženje? Sad ga preoblikujte i definirajte kao pozitivan cilj. Evo primjera: “Umoran sam od nepotrebnog rada. Pola dana se bavim brojkama koje nitko nikad ne pogleda.” Evo pozitivnog cilja: “Radije bih proveo više vremena u radu koji doprinosi našoj misiji i utječe na naše klijente. Ako moj rad na brojkama ima stvarnu vrijednost, volio bih znati koja je.” Kad definirate cilj, možete definirati i akciju: što vi i drugi možete učiniti da se on ostvari?

8. Poštovanje

Goethe je rekao: “Kako gledate na ljude, tako se prema njima i odnosite, a kako se prema njima odnosite, to i postaju.” Što je Goethe mislio, i kako to utječe na radno okruženje? Što možete odmah poduzeti da poštovanje postane jedna od snaga vašeg radnog okruženja?

9. Možemo li razgovarati?

Postoji li gorila od 200 kila na vašem radnom mjestu – veliki problem ili briga o kojoj se nikad ne razgovara? Nešto poznato svima i u očajničkoj potrebi za dijalogom? Ako postoji, zašto nitko ne priznaje da je gorila u vašoj kompaniji? Koji su rizici koje nosi razgovor o tome? Koje su moguće dobrobiti?

10. Preuzimanje odgovornosti

“Kad bih imao samo malo više autoriteta na poslu, ja bih…” Popunite prazninu s nekoliko akcija koje biste htjeli odmah poduzeti kako biste postali učinkovitiji na poslu. Onda istražite zašto ne možete. Što vam ne dopušta to? Koju od tih akcija biste ipak mogli odmah pokrenuti?

Exit mobile version