SHARE

Startupovi imaju ograničena sredstva i resurse (ili ih uopće nemaju). U puno slučajeva zbog toga i propadnu.
Važno je na početku realizacije poslovne ideje razumjeti zašto je outsourcing određenih zadataka dobra ideja. Danas putem interneta lako možete pronaći nekoga (najčešće freelancera) kome možete povjeriti određene zadatke.
*Outsourcing u poslovnom svijetu znači povjeriti određeni poslovni zadatak ili proces nekoj drugoj osobi ili tvrtki. Koristi se za olakšanje radnog tereta, smanjenje troškova i poboljšanje kvalitete.

Koje zadatke možete outsourcati

Razmišljanja kao “ja to mogu bolje napraviti” ubila su puno startupova prije nego su uopće krenuli. Ako možete pregristi vlastiti ponos i shvatiti važnost delegiranja, imat ćete puno veće šanse za uspjeh.

Stručnjak za ulaganja Brian O’Malley smatra da je gotovo nemoguće pokrenuti bilo kakav biznis bez nekog oblika outsourcinga: “Ne samo da ćete biti manje pretrpani zadacima, puno drugih ljudi i tvrtki mogu obaviti te zadatke bolje i jeftinije od vas,”. To se posebice odnosi na povjeravanje sljedećih zadataka, poslova i procesa:

  • Programiranje. Taso Du Val, predsjednik uprave freelance stranice Toptal, kaže: “Ne možete si dozvoliti pogrešku kod zapošljavanja programera; takve pogreške mogu uništiti startup u razvoju.” Bilo da trebate izradu stranice ili razvoj funkcionalnog softwarea, gotovo je uvijek bolje outsourcati taj posao iskusnom programeru nego zaposliti nekoga za stalno.
  • Dizajn. Nema potrebe ni za zapošljavanjem dizajnera za stalno u početnoj fazi startupa. Uglavnom je puno isplativije outsourcati stvari koje se tiču web dizajna i dizajna pakiranja.
  • Računovodstvo. Iskusni računovođe obavljaju svoj posao brzo i lako, a vama bi za to trebalo jako puno vremena. Osim ako neki član vašeg startup tima ima znanja i iskustva u računovodstvu, bolje je te zadatke outsourcati.

Kada outsourcati

Bilo da je riječ o programiranju, dizajnu, računovodstvu ili bilo kojem drugom zadatku, ključno je znati kada je vrijeme za outsourcing. Evo par znakova upozorenja:

  • Procesi na rubu pucanja. Znate da je vrijeme za outsourcing kada unutarnji procesi postanu zategnuti. Primjerice kad su svi članovi nekog odjela na rubu svojih mogućnosti i stoga ne mogu precizno i učinkovito izvršiti određeni zadatak.
  • Presporo provođenje. Očiti znak da trebate outsourcati je kad vam treba puno vremena od započinjanja proizvodnje ili dostave do njihovog izvršenja. Možda mislite da biste tad trebali nekoga zaposliti, ali to nije tako. Startup je pun uspona i padova, a ako nekoga zaposlite svaki put kad stvari zaguste, nećete imati puno sredstava kad se posao stabilizira. S druge strane, ako outsourcate, moći ćete lako kontrolirati brzinu provođenja.
  • Slaba kvaliteta. Ako znate da imate dobar proizvod ili uslugu, ali ipak nije na dovoljnoj razini kvalitete, vrijeme je da outsourcate. To najvjerojatnije znači da vam nedostaje određena vještina i stručnost u nekom području.

3 prednosti outsourcinga

Outsourcing ima puno prednosti od kojih su 3 najbitnije:

1. Manji troškovi. Najočitija prednost outsourcinga je ušteda. Uzmimo za primjer programera; iskusnog i dobrog programera trebate tražiti nekoliko mjeseci, i ako ga zaposlite na stalno, osim plaće morat ćete mu plaćati zdravstveno i mirovinsko osiguranje. S druge strane, freelance programera naći ćete brže i njemu nećete morati plaćati dodatne troškove. Također ćete moći bez problema raskinuti ugovor, bez neugodnosti.

2. Veća stručnost. Kad unutar startupa rješavate sve zadatke, često ćete morati svoje zaposlenike i kolege tražiti da izađu izvan svoje komforne zone i rade poslove za koje nisu potpuno stručni, što može ugroziti kvalitetu. Outsourcingom ćete pak najčešće za odgovarajući zadatak pronaći neku iznimno stručnu osobu koja zna što radi.

3. Bolji fokus. Outsourcing vam omogućuje da se bolje koncentrirate na zadatke i procese koji su vam ključni; umjesto da neurotično pokušavate izvršiti stvari u kojima niste stručnjak. Outsourcing vam daje veću fleksibilnost i lakše se prilagođavate situacijama.

Umjetnost balansiranja

Svatko tko je ikad krenuo u startup razumjet će sličnosti između cirkusa i startupa. To je smiješna usporedba, ali i prikladna. Osim čudnih događanja i stalnog učenja, u centru pozornosti je točka balansiranja.

Treba znati kada probleme treba rješavati unutar tvrtke, a kad outsourcati. Dodajte ovaj članak u favorite kako biste znali održati savršen balans za kratkoročni i dugoročni uspjeh.

(preuzeto s business.com)

2 KOMENTARI

Comments are closed.