SHARE

Što bi bilo potrebno učiniti kako biste očistili svoj život od nereda i organizirali ga?

To je prevelik zalogaj za mnoge od nas, ali prava istina je da to možemo obaviti u epizodama, koristeći nekoliko jednostavnih pravila.

Nedavno sam pisao o ideji postavljanja pravila umjesto ciljeva. Danas želim s vama podijeliti nekoliko ideja za pravila koja će vam pomoći kako biste očistili svoj život od viška stvari i organizirali ga.

U mom životu je putovanje od nekoga zatrpanog viškom svega do minimalizma bilo sporo ali vrijedno. Sada sam sretan svaki put kad se osvrnem i vidim taj lijepi prostor oko sebe.

Ako osjećate da je to previše za vas, spreman sam posvjedočiti da to nije nemoguće i potrebno je samo nekoliko malih koraka koji donose rezultate s vremenom.

Evo pravila koja predlažem – iako ne predlažem da ih usvojite sva, i pogotovo ne odjednom. Iskušajte nekoliko od njih, vidite kako djeluju, pa iskušajte neka druga.

  1. Organizirajte se na početku i kraju dana. Danas kad počnete s radom popišite svoja tri najvažnija zadatka (TND). Zapišite još nekoliko manjih stvari koje želite obaviti. Počistite svoj stol i uredite stvari. Na kraju svakog dana, pospremite za sobom, označite obavljeno na listi i možda čak pripremite stvari za sutra.
  2. Kad ustanete od radnog stola, pospremite jednu stvar. Kad, primjerice, odete po čašu vode ili na toalet, uzmite nešto sa svog stola i pospremite to na mjesto. Ako vam je stol čist, učinite to s nečim drugim u blizini.
  3. Kad ste završili s jelom, operite suđe. Ovo je jasno samo po sebi. Svjesno operite suđe, umjesto da ga ostavite u sudoperu. Ako ima i drugog suđa, operite i njega.
  4. Obrišite umivaonik nakon upotrebe. Nakon svakog pranja ruku obrišite umivaonik tako da bude često. Radite isto i sa sudoperom. Pospremite i nekoliko stvari oko sudopera, ako možete.
  5. Kad prođete kroz sobu, pronađite jednu stvar koju možete pospremiti. Ako idete, primjerice, iz spavaće u dnevnu sobu, pronađite na tom putu jednu stvar koju treba pospremiti. Ne morate zapeti i krenuti sve uređivati, spremite samo jednu stvar.
  6. Kad skinete komad odjeće, pospremite ga. Kad se tuširate ili mijenjate odjeću, umjesto da je ostavite na podu ili na komadu namještaja, stavite je u košaru za rublje. Pogledajte ima li još razbacane odjeće pa je pospremite.
  7. Držite vodoravne površine čistima. Stolovi, pultovi, radni stolovi – neka budu čisti. Ako sad na njima imate gomilu stvari, pogledajte niže pravilo o uklanjanju viška stvari subotom. Ali ako je to izvedivo, počnite čistiti sve što je na podu (osim namještaja, naravno). Kad ste u kuhinji, potražite što biste još mogli spremiti, a da nije riječ o uređajima koje jako često koristite.
  8. Na kraju dana, arhivirajte dokumente. Ako još koristite papir, arhivirajte što ste tog dana radili. Na kompjtoru počistite desktop i stavite datoteke u pripadajuće mape.
  9. Riješite e-mail umjesto da ga odlažete. Kad otvorite e-mail poruku, računajte da odmah izdvojite i vrijeme za odgovor. Ili je stavite na svoju to-do listu, ako je riječ o većem zadatku. Nemojte otvarati mailove koje nećete riješiti.
  10. Potrudite se svesti svoj inbox na tri poruke. Polako obrišite stotine i tisuće poruka u svom inboxu. Arhivirajte ili brišite, nekoliko ih prebacite u to-do mapu, ostale razvrstajte u informativne mape, otkažite pretplate na newslettere.
  11. Stavite manje bitne stvari koje želite kupiti na 30-dnevnu listu. Kreirajte 30-dnevnu listu i kad god poželite kupiti nešto nebitno (sve što nije hrana, sredstva za čišćenje ili kozmetika), stavite tu stvar na listu s datumom. Nemojte sebi dopustiti kupovinu prije nego je stvar provela na listi 30 dana. Nakon 30 dana provjerite želite li tu stvar još uvijek.
  12. Premjestite odjeću u kutiju ili drugi ormar i izvadite samo ono što želite nositi. Premjestite svu odjeću u drugi ormar, u sobu koju ne koristite, ili je spakirajte u kutiju. Izdvojite samo stvari koje zaista trebate. Nakon mjesec dana, vidjet ćete koje odjeće se možete riješiti, primjerice donacijom.
  13. Raščistite subotom. Svake subote prijepodne provedite sat ili dva uklanjajući suvišne stvari iz jednog dijela vašeg doma.
  14. Jedan unutra, dva vani. Kad unesete nešto novo u život (kupite ili dobijete na dar), Riješite se dvije slične stvari. Primjerice, kupite li nove cipele, donirajte dva para starih. Tako ćete biti pažljiviji pri kupovini i polako se rješavati imovine. Kad spustite svoju količinu imovine na razumnu razinu, primijeniti pravilo “jedan unutra, jedan vani”.
  15. Ograničite broj stvari koje imate. Razmislite o tome da se ograničite na 30 komada odjeće ili 30 knjiga, primjerice. Riješite se svega ostalog i ne prelazite granicu. Na vama je da postavite limit, a dobra brojka je ona od koje se osjećate malo neugodno.
  16. Na kraju svakog mjeseca počistite smeće s kompjutora. Sve je jasno! I napravite backup.
  17. Svaka tri mjeseca – čistka. I opet je sve jasno. Provedite vikend rješavajući se neželjenih stvari.

Naravno, ovo je samo prijedlog. Možete izmijeniti pravila kako bi bila u skladu s vašim životom.

Kako primijeniti pravila

To je mnogo pravila, ali nemojte misliti da ih morate primijeniti odjednom. Sugeriram da iskušate jedno tjedno. Ali taj tjedan se posvetite tome da pravilo uspije. Ako sve prođe dobro, zadržite pravilo. Ako ne, riješite ga se. Idući tjedan pokušajte s drugim.

Podesite podsjetnik za određeni dan u tjednu pa analizirajte uspjeh pojedinog pravila te izaberite novo pravilo koje ćete iskušati. Korak po korak, iz vašeg će života izaći nered i postat ćete organiziraniji. I bit ćete na pragu sjajnih stvari koje će vam se dogoditi.