SHARE

“Ideja sama po sebi ne znači ništa, to je obična misao u glavi kao i svaka druga. Ideja koja je praćena akcijom postaje projekt koji se potencijalno može razviti u biznis jednog dana. Ključno je poduzimati stvari, bez previše priče”, kaže Mirko Logožar, osnivač Eat Differenta i začetnik projekta Ostaše iza kojeg stoji vrlo uspješno provedena crowdfunding kampanja.

Mirko Logožar osoba je koju u zadnje vrijeme često spominjem u razgovorima u kojima se raspravlja o tome što je potrebno za ostvarenje nekog cilja. Prvo ga morate postaviti, trebate ga osjetiti i znati da zbilja želite doći tamo gdje ste si zacrtali, a potom, kolokvijalnim rječnikom rečeno, brijati svoj film u glavi bez obzira na glasove koje čujete sa strane.

Dok je više nego korisno poslušati savjete, pogotovo od ljudi s iskustvom te ljudi koji su i sami uspjeli u ostvarenju svojih ciljeva, puno je onih koji će vas, na sam spomen neke ideje koja izlazi izvan okvira onoga što poznaju, skeptično, pa čak i s podsmijehom pogledati misleći u sebi kako ćete se brzo opeći i potrčati nazad u sigurno okrilje najtipičnijeg mogućeg posla na kojem ćete s grčem odbrojavati sate do kraja radnog vremena. Mirko Logožar i njegov mindset dolazi upravo na to mjesto kao dobar odgovor na sva pitanja koja će vam isti ljudi uputiti.

I on je do prije nekoliko mjeseci radio takav tipični posao, onaj posao za koji bi većina naših roditelja bila sretna da ga radimo – u velikoj firmi, sa fiksnom satnicom i sigurnom plaćom. Međutim u jednom je trenutku odlučio reći dosta i u potpunosti se posvetiti projektu koji je, paralelno sa spomenutim poslom, vodio dvije godine. Eat Different zanimljiva je i inovativna platforma koja koristi više medija u svrhu edukacije o zdravom životu.

Jednako kao što kroz taj Eat Different pokazuje da se može jesti zdravo i kvalitetno bez trošenja velike količine novca svojim je novim projektom odlučio pokazati da se i u Hrvatskoj može uspjeti.

Potaknut velikim valom emigracije mladih koji svoju sreću i uspjeh odlaze tražiti u inozemstvo, odlučio je snimiti dokumentarni film Ostaše, o ljudima koji su uspjeli pokrenuti svoj posao u Hrvatskoj i jasno pokazati što je sve za to potrebno. Glavna figura filma upravo je on sam, kao čovjek koji pokreće svoj biznis, a na putu susreće ljude koji su u tome uspjeli te priča i njihove priče. Ideja je korisna i zanimljiva, a kako bi sakupio novac potreban za njenu realizaciju pokrenuo je crowdfunding kampanju na Indiegogo platformi. Ne samo da je sakupio traženu količinu novca i to u prvih nekoliko dana kampanje nego je dobio i puno više od onoga što je očekivao. To je dovelo i do promjene forme- umjesto filma snimat će se dokumentarna TV serija kako bi se poduzetničke priče mogle što detaljnije obraditi.

„U trenutku kada smo imali nešto manje od 500 dolara, gospodin Igor Krežić donirao je iznos od 1000 dolara i time osigurao da premašimo budget i dođemo u mogućnost isplate od strane Indiegogo platforme. Izuzev njegove velike podrške, vjerujem da je razlog velikom broju donacija i prikupljenom iznosu pozitivna priča i poruka ovog projekta, a to je da se može“, kaže Mirko Logožar.

To „može se“ trebalo bi glasno odjeknuti u krugovima našeg društva koje prečesto zna biti previše pasivno jer, „lakše je sjesti na kavu i pričati kako ništa ne valja nego uložiti u edukaciju, naučiti nešto novo i od toga pokrenuti posao. Mislim da nema te prepreke koja se ne može proći. Radilo se o birokraciji ili poslovnim preprekama, sve se može“. Neprestano se treba educirati, ulagati u sebe i krenuti u akciju, kaže Mirko Logožar, ali i sam upražnjava navedeno.

Upitali smo ga što smatra ključnim za ostvarivanjem uspješne crowdfunding kampanje pa nam je istaknuo sljedeće:

  • obaviti dobru pripremu (Mirko Logožar proveo je nekoliko tjedana proučavajući crowdfunding vodič za pokretanje kampanje; konačni tekst bila je kombinacija uputa i vlastitih ideja)
  • predstaviti širu viziju projekta i koju svrhu točno podržavaju svojom donacijom (osnovni preduvjet da donator dođe na frekvenciju s projektom i shvati zašto bi on trebao donirati svoj novac)
  • tekst kampanje trebao bi biti pregledan; Mirko osobno voli pisati podnaslove koji su ustvari pitanje koje se osobi može pojaviti dok čita, te je na taj način tekst pregledniji i smisleniji
  • proširiti kampanju po društvenim mrežama

Za mene su društvene mreže apsolutni broj jedan i uvijek ću se maksimalno osloniti na njih, dijeliti po svim mogućim Facebook grupama, tražiti prijatelje da podijele, javiti se portalima i tražiti da naprave članak, objave i sa svakom aktivnošću još malo pogurati kotačić”, savjetuje pokretač projekta Ostaše koji je od traženih 500 sakupio 2067 dolara.

Produkcijsku podršku TV seriji Ostaše daje neprofitna udruga Tvornica Ideja koja niz godina radi na razvoju i provođenju različitih projekata kulturnog, sportskog i ekološkog karaktera te filmovima s društveno odgovornom tematikom. O kojim poduzetnicima će u seriji biti riječi te ostale novitete pratite na službenoj Facebook stranici projekta Ostaše, a inspirativne savjete o životu i prehrani na Eat Different Facebook stranici.

A je li pokretanje vlastitog posla za svakoga i može li svatko biti sam svoj šef? Mirko Logožar iznosi svoje mišljenje o tome.

“Ako vi stvarno želite otvoriti svoj posao i prestati ovisiti o nekome, onda vam garantiram da ćete uspjeti u tome. Ako vam ideja o vlastitom poslu zvuči super, ali na spomen toga pronađete ili osjetite barem dva do tri razloga zašto ne biste odmah krenuli u tom smjeru, onda to trenutno nije za vas. Morate – da, mora se – biti sto posto sigurni da to želite i uspjet ćete!”

Uz pozitivne vibracije koje su se okupile oko ove uspješne crowdfunding kampanje, ne sumnjamo da će i sama realizacija projekta biti jednako uspješna. Veselimo se seriji i informacijama koje bi nam mogle puno pomoći rasvijetliti zamršene papirološke puteve na kojima se poduzetnici i oni koji to žele biti često spotiču. Svaki projekt treba i svoje adekvatno vrijeme, a ako je ikad bilo vrijeme za Ostaše, onda je to sada.