SHARE

Dobra poslovna komunikacija od iznimne je važnosti u poslovnom svijetu. Bilo da je riječ o razgovoru za posao, razgovoru s klijentima i partnerima ili informativnom govoru, ta vještina je danas ključna. Pa kako ostvariti uspješnu poslovnu komunikaciju?

Bez obzira koliko pedantno planirate svoje riječi, nikad ne možete kontrolirati kako će drugi primiti vašu poruku. Ipak, neke stvari ovise o vašem utjecaju, kao na primjer ritam, intenzitet, i glasnoća. Ako znate što je u vašoj moći, lakše ćete se pripremiti i maksimalno iskoristiti svaku priliku za komunikaciju. Evo kojih pet savjeta nudi poslovna stranica Entrepreneur.com:

1. Nikad nemojte doći nepripremljeni

Mislite prije nego što govorite. Većina nas najbolje funkcionira kad imamo vremena da procesiramo vlastite misli prije nego ih podijelimo. Ako je razgovor ili sastanak vrijedan vašeg dragocjenog vremena, uzmite i nekoliko minuta kako bi pripremili nacrt govora. Za izuzetno bitan razgovor, pokušajte s osobom od povjerenja prije izvježbati razgovor kako bi uklonili sitne pogreške.

2. Stavite se u perspektivu slušatelja

Dok oblikujete govornu strategiju, stavite se u kožu onoga tko će vas slušati. Tako ćete osigurati balansiran pristup i pripremit ćete se da, osim potkrjepljenja vlastitog stajališta, naučite i braniti potencijalna pobijanja i nesuglasice.

3. Budite spremni na različite odgovore

Nitko ne može predvidjeti sa stopostotnom sigurnošću kako će drugi reagirati. Poboljšajte šanse za uspješan razgovor tako da iščekujete negativne odgovore i upite. Tako će vas drugi teže uhvatiti nespremne.

4. Neka vas vode razum i logika kroz poslovnu komunikaciju

Ako tvrdnju iznosite s razumom i logikom, manja je vjerojatnost da ćete naići na neprijateljstvo. Ključno je pristupiti svakom razgovoru s objektivnim stanjem uma, a svoje razlaganje,ako je moguće, potkrijepite činjenicama i podacima.

5. Ne zaboravite osjećaje

Iako prethodna točka naglašava važnost objektivnosti, važno je zapamtiti da emocije često nadvladaju logiku. Nemojte podcijeniti moć koju osjećaji mogu imati u nečijoj percepciji izgovorenog – naučite shvatiti koje emocije vaše riječi mogu pobuditi.

I naposljetku, težite biti ne samo učinkovit govornik, nego brilijantan govornik. Vaša će poruka biti jasnija ako je vrhunski artikulirate. Nećete uvijek biti savršeni, pogotovo ne na početku, ali ako ciljate na izvrsnost, najbrže ćete uspjeti.

1 KOMENTAR

Comments are closed.