SHARE

Ako ste ikad voljenima pričali kako vam je prošao radni tjedan, ili objašnjavali nekome kako napraviti rižoto, već ste održali informativni govor. Informativni govor koristimo kad ljudima želimo govoriti o nečemu što nas interesira, ili objasniti kako nešto napraviti. Jednostavno je, samo odaberite temu o kojoj znate puno. Ian McKenzie stručnjak je za poslovnu komunikaciju, i na svojem blogu je naveo devet koraka do vrhunskog govora uz nekoliko bitnih smjernica:

1. Odaberite temu

Možda vam je tema već zadana, ali ako nije, odaberite temu koja vas zanima, kako bi je što bolje pokrili. Informativni govor informira ljude. Nemojte izabrati temu u kojoj ćete iznositi vlastito mišljenje: to je govor uvjeravanja.

2. Suzite temu

Nemojte pričati o svim aspektima pojedine teme. Usmjerite se na određeno područje kako bi mogli detaljno obraditi temu u kratkom vremenu kojeg imate.

3. Razvijte tezu

Primjerice: “Objasnit ću vam kako rastaviti rasplinjač iz auta”, ili “U ovom ću govoru objasniti kako dobiti veći popust pri kupnji prve nekretnine.” Zainteresirajte ljude.

4. Istražite temu

Ključ informativnog govora je dobro poznavanje teme. Ako pričate o nečemu što vam je već poznato, nećete trebati prethodno dugo istraživati. Ako trebate pričati o nekoj nepoznatoj vam temi, potrudite se da je što više proučite. Zabilježite najbitnije informacije dok je budete proučavali.

5. Uzmite u obzir publiku kojoj se obraćate

Osim ako ste sigurni da vaša publika već dobro poznaje temu, pretpostavite da ne znaju ništa. Povremeno iznosite i pozadinske informacije, i pazite na korištenje žargona.

6. Prethodno napišite strukturu govora

Izlistajte informacije koje želite proći. Poredajte ih po logičnom slijedu. Odredite kakav niz najbolje odgovara temi: korak po korak, kronološki slijed, ili neki treći.

7. Napišite uvod za informativni govor

Vašim prvim riječima trebate privući pažnju publike; ispričajte anegdotu ili citirajte rečenicu koja je povezana s temom. Nakon toga iznosite teze. Ako je govor dug i zahtjevan, publici odmah dajte kratki pregled vašeg govora.

8. Proširite okosnicu teme

Tako će vam govor dobiti bolju formu. Koristite sve ključne točke iz kratkog pregleda.

9. Napišite zaključak

U zaključku trebate sumirati ključne dijelove govora. Završetak se treba nadovezati na uvod kako bi prezentacija bila zaokružena i dosljedna.

Neke smjernice na koje trebate paziti:

  • Ugrabite im pažnju – Publici dajte dobar razlog da vas sluša.
  • Pobrinite se da vas publika razumije – Ovo se nadovezuje na petu točku. Promotrite publiku dok pričate. Prate li ono što govorite, ili su im pogledi zbunjeni? Ponekad nije loše ni napraviti pauzu i pitati ima li pitanja.
  • Pokrijte osnove – Tko, kad , što, zašto, gdje, kako.
    Naglasite glavne ideje – Držite se osnova pisanja govora i uvjerljivo prelazite na ključne ideje.
  • Ponovite glavne ideje – Ljudi trebaju nešto čuti triput dok ne zapamte. Glave ideje iznesite na tri različita načina.
  • Pokažite strast za vašu temu – Lakše je ljude zainteresirati za temu ako ste uzbuđeni oko onoga što imate reći.