SHARE

Kad morate prezentirati nešto pred publikom, možda vam se čini da je to zastrašujući zadatak, ali ne morate se zbog toga zabrinjavati. Fokusirajte se na to kako postići odgovarajući učinak vašom porukom. Opušteni i sabrani govornik koji zna što radi upoznat je s time što publika voli čuti tijekom prezentacije.

Da, možda mislite da ste veliki govornik i ne možete pogriješiti što god rekli. Ali, u većini slučajeva nije stvar u vama, nego u publici i njenim potrebama. prije prezentacije, pozabavite se publikom i pokušajte doznati što oni žele čuti. Većinom je to obuhvaćeno s ova četiri pravila prezentiranja:

1. Žele da im kažete zašto bi vas trebali poslušati

Ponekad imate sjajnu priču, a vašu publiku ona uopće ne zanima. Publika možda nema nikakav očiti razlog za to. Ali da biste impresionirali publiku, morate ih prvo zainteresirati za ono što govorite.

Da biste pronašli put do njih, prvo morate postići da im bude stalo do teme vašeg nastupa. Primjerice, ako govorite o zaštiti na radu, podsjetite ih na sve ljude koji su ozlijeđeni na radnom mjestu, na to kako se takve ozljede mogu izbjeći, te na cijenu takvih ozljeda za tvrtke u kojima se dogode.

Prije nego održite bilo kakav javni nastup, doznajte zašto bi vas publika trebala poslušati! Uvijek će biti zainteresirani za ono što im govorite, ako im potaknete želju za slušanjem.

2. Žele čuti priče

Sviđalo se to vama ili ne, svaka publika voli osobni dodir. Stoga su priče učinkoviti alat za dopiranje do publike. Služe kao most između njihove mašte i poruke koju želite poslati. Naši mozgovi vole priče. Ljudi živnu kad im kažete “Ispričat ću vam priču o…”.

Naučite se koristiti priče za jačanje poruka koje iznosite. Ponekad možete otići korak dalje i održati pozornost slušatelja na način da cijelu prezentaciju strukturirate kao priču.

3. Žele dobiti informacije na zanimljiv način

Na kraju dana prezentacija bi trebala značiti da ste svojoj publici ponudili nešto što prije nisu znali, ili o čemu bi htjeli znati više. Problem s mnogim govornicima je u tome što ne vide taj jaz. Umjesto da prezentiraju prema vani, oni prezentiraju prema unutra.

Većinom ljudi dolaze na takve skupove zbog sinopsisa – sažetak sadržaja skupa ujedno opisuje ono što publika želi čuti. Nemojte mijenjati sadržaj jer to vama odgovara. Govorite ono što je vašoj publici potrebno, a ne ono što vi želite reći. Sve informacije koje prenosite moraju biti zanimljive slušateljima, a ne vama.

4. Vole čuti poruku koja ih ne guši

Mnogi profesionalci i stručnjaci imaju puno znanja o svom polju, pa daju previše informacija o temu. Takve informacije mogu biti teško probavljive i zamoriti publiku.

S druge strane, publika želi razumljivu prezentaciju, koja nije prelagana niti preteška za shvatiti. Prezentacija treba teći na način da potiče publiku i zadovoljava znatiželju. Kad govornik to postigne, publika gubi dojam o vremenu i fokusira se samo na njega.

Kako bi prezentacija tekla, važno je da publika razumije sve što kažete. Najveći zadatak za publiku tijekom prezentacije je razmišljanje. Nije potrebno previše razmišljati ako netko nabraja niz pojmova na slajdu. To brzo dosadi. S druge strane, ako govornik pokaže kompliciranu shemu i počne objašnjavati detalj, a da ne objasni cjelinu, to će biti prezahtjevno za publiku.

Na govorniku je da revidira prezentaciju iz minute u minutu i potakne publiku na razmišljanje. Prezentacija ne smije biti prelagana niti preteška za dešifriranje.

(Prilagođeno s pakwireda)