Stari upitnik IBMa je otkrio da je 75 posto uspjeha uvjetovano stvarima koje nisu podaci ni tehnologija, a te druge stvari su: ljudi (20 posto), proces (15 posto), organizacija (10 posto), kultura (20 posto), i vodstvo (10 posto).
Ovaj upitnik se fokusirao na uspjeh u IT sektoru, međutim, primjenjiv je i u ostalim poslovnim sektorima.
Za odabir ispravne tehnologije za biznis svakako je potrebna inteligencija, ili barem sposobnost da pronađete nekoga tko vam može pomoći pri odabiru.
Inteligencija je također potrebna i za tumačenje podataka od prodaje, marketinga, i drugih aspekata; potrebna je da prepoznate trendove kroz koje tvrtka prolazi, a i za predviđanje u kojem smjeru tvrtka ili korporacija stremi.
Sposobnost učenja iz iskustava ključna je za poslovni uspjeh.
No ipak, to nije isto što i “poslovna inteligencija.”. Barem nije jedini dio slagalice.
Definicija poslovne inteligencije
“Inteligencija je sposobnost prilagođavanja promjenama.” Stephen Hawking.
U posljednje vrijeme ima sve više teorija, i strategija za poslovni uspjeh, od kojih mnoge obećaju ili čak garantiraju uspjeh, međutim, nijedna to ne može garantirati.
Ne postoji univerzalno rješenje, ali uspjeh u biznisu je povezan s poslovnom inteligencijom. No, što je točno poslovna inteligencija? To je u biti skupan pojam. Nije jedan tip inteligencije, već kombinacija nekoliko različitih tipova.
Tipovi inteligencije koji određuju uspjeh
Neki tipovi inteligencije koji određuju poslovni uspjeh su sljedeći:
- Brojčana pamet, koja je očito logička, matematička, odnosno računska inteligencija; ona pomaže vlasnicima biznisa kada odustati odnosno ustrajati u nekoj poslovnoj prilici;
- Verbalna pamet, koja je očito povezana s lingvističkom inteligencijom, odnosno sposobnošću da učinkovito baratate riječima kako bi vodili i izgradili timove i poslovne odnose;
- Međuljudska inteligencija, koja obilježava sposobnost građenja odnosa s klijentima, a pogotovo prepoznavanje emocija, motivacije, i temperamenta ljudi s kojima ste u kontaktu. Ljudi koji vrve ovim tipom inteligencije vole rješavati tuđe probleme svojim proizvodima i uslugama. Znaju uvidjeti što klijent uistinu traži, znaju pitati prava pitanja, i pružiti opće rješenje;
- Intrapersonalna inteligencija opisuje poznavanje samoga sebe kao pojedinca, i kao poslovnjaka. Kao pojedinac znate da trebate razviti zdrave navike spavanja. Kao poslovnjak, trebate znati svoje slabosti i prednosti, i kako u svoj život dovesti ljude koji vam mogu pomoći da posao napreduje. U jednom članku sam naišao na izvrsnu izjavu: “Oni ljudi koji imaju visoku intrapersonalnu inteligenciju su uglavnom motiviraniji, samostalniji, organiziraniji, usmjereniji ka ciljevima, pozitivniji, i samopouzdaniji. Sve su te značajke potrebne za uspješan život.”
4 manje poznata tipa inteligencije
Poslovna inteligencija je mnogo više od govora, pisanja, samo-analize, i množenja i dijeljenja.
- Uspješna poslovna osoba također mora biti i suosjećajna, etična, i dobro svjesna svojeg mjesta u poslovnom svijetu, i u zajednici. Ovo je takozvana “naturalistička inteligencija“, odnosno prirodna pamet. Ona omogućuje ljudima da primijete nova tržišta, da predvide svjetske trendove, i razviju učinkovite marketinške kampanje kako bi maksimalno iskoristili prilike.
- U poslovnu inteligenciju također spada i prostorna inteligencija, odnosno “slikovna pamet.” Ona pruža poduzetnicima uvid u širu sliku. Ona ili on tada mogu vizualizirati situacije, brzo rješavaju prostorne zadatke, i imaju aktivnu maštu koja im pomaže rješavati probleme, i promovirati brend. To je pogotovo bitno u današnje doba internet marketinga, jer je potrebno znati tumačiti grafove i simbole koji slikovno prikazuju poslovne podatke.
- Poslovna inteligencija uključuje i takozvanu “Kinestetičku inteligenciju.” Uspješan poduzetnik ima izvrstan osjećaj za tajming, a zna i dobro uskladiti tijelo i um. To je bitno za smirenost, i inovativnost, a pogotovo je važno kod javnog govora.
- Zadnji manje poznat tip inteligencije koji određuje uspješnost je glazbena inteligencija. Ovo nije toliko povezano sa sluhom, već prepoznavanjem ritma i obrazaca života i posla oko vas, prepoznavanju tona razgovora i interakcija. Čitanje klasičnih nota za klavir može razviti moždanu aktivnost za multipleksne operacija, koje su slične kao u računalima – možete brzo mijenjati zadatke, i raditi ih simultano. Uspješni poslovni ljudi koriste glazbenu inteligenciju kako bi postali bolji slušatelji, kako bi bolje koordinirali događaje, i razvijali marketinške strategije.
Što izvući iz ovoga
Ponavljam, poslovna inteligencija nije samo jedan tip inteligencije, već sposobnost da razvijete, i iskoristite gore navedenih osam tipova inteligencije. To je ubiti opširan pristup koji donosi uspjeh.
Bill Gates je to ovako sažeo : “Inteligencija je zanimljiv koncept. Uključuje oštrinu, sposobnost upijanja novih činjenica. Omogućuje vam da u novoj situaciji, nakon što van netko nešto objasni, kažete: ‘E, pa što dalje s ovim?’. To je pronicljivo pitanje. Inteligencija vam pomaže da nešto upijete odmah. Da to zapamtite. Da povežete područja koja na prvi pogled nisu poveziva. Inteligencija je svojevrsna kreativnost koja omogućuje ljudima da budu učinkoviti.”
(preuzeto s business.com)
[…] Uspjeh najčešće dođe nakon serije neuspjeha. Svi ljudi griješe u privatnom i poslovnom životu. Ako naučimo iz pogrešaka, bit ćemo nagrađeni. No, zapnemo li u čemeru, pogreške će nas svladati. […]