SHARE

Izrada za i protiv lista je jedna od prokušanih metoda za probijanje leda kad odlučivanje zapne. Bilo da je riječ o poslovnoj ili životnoj odluci, argumenti za ili protiv poredani u dva stupca mogu vam otovoriti oči i pomoći da donesete odluku.

I to je to, naizgled. Kanadski milijarder i filantrop Seymour Schulich u svojoj knjizi Get Smart: Life and Business Lessons donosi svoju metodu. Umjesto da samo izbroji argumente za i protiv, Schulich im dodjeljuje vrijednost po važnosti. Evo kako to funkcionira:

Na listu papira navedite sve pozitivne strane pitanja kojim se bavite, a zatim svakom argumentu dodijelite ocjenu od nula do deset – što vam je argument važniji, tim veću ocjenu dobiva. Na drugom listu papira navedite sve negativne argumente i ocijenite ih od nula do deset – ali u ovom slučaju je deset veoma negativna ocjena. Ako je pozitivan rezultat barem dvostruko veći od negativnog, učinite to, štogod to bilo. Ako pozitivan rezultat ne pretegne nad negativnim s najmanje dvostruko više bodova, odustanite, ili barem dobro promislite.

Schulich je možda malo nemilosrdan u ovoj metodi odlučivanja, mnogima bi vjerojatno bilo dovoljno da pozitivne strane odluke prevladaju bilo kakvom većinom. Međutim, valjda čovjek koji je u karijeri zaradio milijarde (te podijelio stotine milijuna dolara akademskim institucijama i talentiranim studentima) zna o čemu piše.

1 KOMENTAR

Ostavi odgovor