SHARE

Na Strategu smo mnogo pisali o toksičnim ljudima, o daviteljima, onima koji vam uzimaju energiju i onima koji vas uvlače u svoje probleme. Naravno da su najjednostavniji i najučinovitiji savjeti oni koji sugeriraju prestanak svakog kontakta s takvim osobama.

Ali stvari nekad nisu tako jednostavno. Teško je izaći na kraj u okruženju toksičnh ljudi, koji vole svoje teškoće preliti u vaš život, ali ponekad ih ne možete jednostavno otpiliti. Što ako su to vaši članovi obitelji? Vaš šef ili bliski suradnik na poslu koji vam treba da zaradite za život?

I bloger Leo Babauta, iako je vjerojatno jedan od ljudi s najsmirenijim životom u blogosferi, ponekad ima problema s toksičnim ljudima. Evo što on kaže o strategijama kojima se koristi kad se mora s njima nositi. Zaista su drugačije od onih na koje smo inače navikli:

1. Kad se osjećate loše, imajte samilosti sami prema sebi

U posljednje vrijeme, to je uvijek moj prvi potez, jer sam naučio koliko je ta metoda korisna. Razmislite: ako se osjećate loše zbog tuđeg ponašanja, možda ćete svoju ljutnju i iziritiranost pokazati djelima i riječima, a onda će ta osoba postati još toksičnija. Vaši loši osjećaji nisu loši samo za vas osobno, nego i za cijelu situaciju. Pokušajte ovo kad osjetite da se zbog tuđih riječi i djela osjećate loše: pogledajte u svoju nutrinu i uočite svoje osjećaje, umjesto da ih izbjegavate. Kako se osjećate u tijelu? Nakon toga, pokušajte osjetiti ljubav prema samom sebi. Poželite si sreću i kraj patnje. Poželite si miran i sretan život. Vaša bol neće magičnim putem nestati, ali to je dobar početak.

2. Razgovarajte s drugima

Otkrio sam da, kad me nešto boli, to ne želim podijeliti s drugima. Ali ako ipak o tome s nekim razgovaram, osjećam se bolje. Odlučite se i povjerite se nekome. Podijelite svoje osjećaje, zamolite ih da vas saslušaju, a možda i da vam daju savjet. Iako, savjet je manje važan od osjećaja povezanosti i slušanja.

3. Vježbajte empatiju i suosjećanje

Pokušajte iste metode empatije primijeniti i prema onima koji vas frustriraju. U sebi im poželite da budu sretni. Pokušajte uvidjeti da je i njima teško, kao i vama, i da je to razlog zašto se ponašaju kako se ponašaju. Poželite da njihova patnja završi, te da imaju lakši i sretniji život.

4. Razgovarajte s toksičnom osobom

Kad razvijete suosjećanje prema toksičnoj osobi, vrijeme je za razgovor. Da, možda nisu bili suosjećajni prema vama, ali vi možete biti bolji čovjek. Vidite da oni pate i da se zbog toga ponašaju neprimjereno. Pokušajte se povezati s njima, podijeliti činjenicu da vam nije lako i zamoliti ih za potporu. To ne mora nužno dobro završiti, ali ako to učinite u duhu želje za povezivanjem, možda će biti otvoreni za razgovor.

5. Budite primjer ponašanja kakvo želite

Često se ljutim na ljude jer se ljute na mene. Što znači da radim isto što i oni, ponašam se loše jer su se oni ponijeli loše. Čak i kad osjećam da je krivnja njihova, moje ponašanje pogoršava situaciju. Pa im pokušam pokazati kako se ja nosim s frustracijom, pokušam pokazati suosjećanje prema njima, pozitivan način rješavanja problema. To može imati značajan, ali odgođen, učinak.

6. Pronađite pozitivne prijatelje izvan kruga toksičnih ljudi

Ako ništa od ovoga ne pomaže, dobro je pronaći ljude koji su usklađeniji s načinom života kakav vi želite voditi. Ljude koji su kreativni, poduzetni, samodostatni, uzbuđeni, pozitivni, zdravi, sretni. Pronađite ih u školi trčanja, na tečaju joge ili volonterskoj udruzi. Odvažite se i stvorite nove odnose. Pozovite nekog na kavu i započnite prijateljstvo. Njegujte odnose koji imaju pozitivan utjecaj na vaš život, i budite pozitivan utjecaj u njihovim životima. Radim to cijeli život, i jako mi je pomoglo.

7. Odrežite ih

To je okrutno, ali kad me članovi obitelji ne podržavaju, kad su konstantno kritični i ljuti, a ništa od prije navedenog ne pomaže, jednostavno ću se manje viđati s njima. Radit ću nešto drugo. Viđat ću se s prijateljima. To je, naravno, teško ako žive s vama, ali čak i tada možete otići trčati, planinariti, meditirati u prirodi… Ne dopustite da toksični ljudi budu u središtu vašeg dana –  usredotočite um na mirnije, kreativnije i pozitivnije stvari.

 

1 KOMENTAR

Comments are closed.